Το WRC ενδέχεται να επιστρέψει στην Αργεντινή το επόμενο έτος, με τον νέο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, να δηλώνει ότι βρίσκονται σε εξέλιξη συνομιλίες με σκοπό την επιστροφή του πρωταθλήματος στη Λατινική Αμερική.
Το Rally Αργεντινής διεξήχθη στο WRC για τελευταία φορά το 2019, με την έκδοση του 2020 να ακυρώνεται λόγω της πανδημίας του COVID-19.
Καθώς η πανδημία αυτή συνεχίζει να αποτελεί μεγάλο πρόβλημα για το πρωτάθλημα, το WRC επέλεξε να απομακρυνθεί από απομακρυσμένες (σε σχέση με την Ευρώπη) τοποθεσίες, κάτι που σημαίνει πως η Λατινική Αμερική δεν εκπροσωπήθηκε στο πρόγραμμα του 2021, το οποίο τελικά συμπεριλάμβανε μόνο ένα ράλι εκτός Ευρώπης, το πασίγνωστο Σαφάρι Ράλι της Κένυας.
Για το 2022, το WRC αποκάλυψε ένα αγωνιστικό ημερολόγιο με 13 ράλι, που περιλαμβάνει αγώνες σε απομακρυσμένες περιοχές, όπως στη Νέα Ζηλανδία και την Ιαπωνία. Αλλά και πάλι, η Λατινική Αμερική απουσιάζει από το πρόγραμμα. Υπάρχει ακόμη ένα κενό στο πρωτάθλημα τον Αύγουστο που δεν έχει επιβεβαιωθεί, αν και είναι ευρέως γνωστό ότι θα συμπληρωθεί από το νεοσύστατο Rally Βόρειας Ιρλανδίας.
Το Rally Αργεντινής μπορεί να υπερηφανεύεται για την μεγάλη παράδοσή του στο WRC, στο οποίο πρωτοεμφανίστηκε το 1980, με μόνο τις εκδόσεις του 1995 και του 2010 να μην αποτελούν μέρος του πρωταθλήματος του WRC. Πάντα αποτελούσε έναν δύσκολο και σκληρό αγώνα, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και ενθουσιώδης φιλάθλους.
Παρευρισκόμενος στο Rally Ντακάρ, ο νέος πρόεδρος της FIA Mohammed Ben Sulayem, αλλά και παλιός αγωνιζόμενος στο Ράλι Αργεντινής, είπε ότι η FIA διαπραγματεύεται με τους διοργανωτές της Αργεντινή και δεν αποκλείεται η επιστροφή του σκληρού αγώνα στο καλεντάρι του WRC για το 2023.
“Ναι. Βρισκόμαστε σε διαπραγματεύσεις“, απάντησε όταν ερωτήθηκε για το εάν η Αργεντινή θα μπορούσε να επιστρέψει στο WRC το 2023.
«Πρώτα από όλα, οδήγησα στο Rally Αργεντινής μερικές φορές, οπότε έχω καλές αναμνήσεις εκεί όσον αφορά την αποδοχή του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην χώρα, αλλά και από τα αποτελέσματα που καταφέρει, για αυτό και είναι πάντα καλές οι αναμνήσεις από εκεί.
“Η Αργεντινή είναι μεγάλη χώρα. Διαθέτει την κουλτούρα του μηχανοκίνητου αθλητισμού και ειδικότερα των ράλι, και για αυτό πιστεύω πως είναι πολύ σημαντικό να κάνουμε περισσότερο διάλογο με τον promoter, αλλά καί με την ASN, [που] είναι πολύ σημαντικό.
“Πρέπει να εξασφαλίσουμε μία σταθερότητα, και βιωσιμότητα των αγώνων. Μελετάω τα συμβόλαια, και όσον αφορά το πόσα χρόνια έχουμε συμφωνήσει συνεργασία στα συμβόλαια, με τους διάφορους διοργανωτές.
“Αλλά αν επιστρέψει το WRC στην Αργεντινή, δεν είναι και κάτι καινούργιο. Προϋπήρχε ήδη στο πρωτάθλημα στο παρελθόν. Επομένως, πρέπει απλώς να δουλέψουμε για κάτι που θα προέλθει από το ίδιο το ράλι, από την κυβέρνηση, τη FIA και τον promoter.
“Οπότε θα δούμε. Το νερό δεν ανηφορίζει, κατηφορίζει, άρα η προθυμία πρέπει να έρθει από την κυβέρνηση. Πιστεύω ότι η κυβέρνηση της Αργεντινής έχει μεγάλη ιστορία και εμπλοκή, επίσης, με το μηχανοκίνητο αθλητισμό και συγκεκριμένα τα ράλι.”
Σημαντικό είναι να τονίσουμε πως το WRC θα ξεκινήσει τη νέα υβριδική εποχή Rally1 αργότερα αυτόν τον μήνα, όταν η σεζόν 2022 θα ξεκινήσει στο διάσημο Rally Μόντε Κάρλο από τις 20 έως τις 23 Ιανουαρίου.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify