Νέες αλλαγές στους αθλητικούς κανονισμούς της F1

FIA
SUZUKA, JAPAN – OCTOBER 09: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 leads Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Ferrari F1-75 during the F1 Grand Prix of Japan at Suzuka International Racing Course on October 09, 2022 in Suzuka, Japan. (Photo by Clive Mason/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202210090323 // Usage for editorial use only //

H συνεδρίαση της FIA γύρω από τα γεγονότα που έλαβαν χώρα στο GP Ιαπωνίας, έφερε μια σειρά από αλλαγές στους κανονισμούς, ούτως ώστε να αποφευχθούν στο μέλλον αντίστοιχα γεγονότα.

Αναλυτικότερα, ο επεισοδιακός αγώνας στην Suzuka σημαδεύτηκε από το συμβάν με τον γερανό που βρέθηκε εντός της πίστας ώστε να ανασύρει το μονοθέσιο του Carlos Sainz, μετά το ατύχημα του Ισπανού στον εναρκτήριο γύρο. Στην περίοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας που ακολούθησε, το όχημα αυτό βρέθηκε στην πίστα ενόσω τα υπόλοιπα μονοθέσια περνούσαν από το σημείο του ατυχήματος, με ταχύτητα μεγαλύτερη του επιτρεπτού.

Ο Pierre Gasly ήταν εκείνος που αμέσως επεσήμανε τον εκνευρισμό του για το συμβάν, δεδομένου ότι οι αντίξοες καιρικές συνθήκες και η έλλειψη ορατότητας θα μπορούσαν να είχαν αποβεί μοιραία. Άλλωστε στην ίδια τοποθεσία οκτώ χρόνια νωρίτερα είχε σημειωθεί το τραγικό συμβάν με πρωταγωνιστή τον άτυχο Jules Bianchi, ο οποίος έχασε την ζωή του, όταν το μονοθέσιο του σφηνώθηκε κάτω από όχημα ανάσυρσης που βρισκόταν στην πίστα για να μετακινήσει την Sauber του Adrian Sutil.

Τα έντονα παράπονα του Gasly, καθώς επίσης και της ένωσης των οδηγών, εισακούστηκαν και αμέσως διεξήχθη έρευνα από την FIA, προκειμένου να μελετηθούν οι συνθήκες γύρω από το συμβάν. Αυτό βέβαια δεν αναίρεσε την ευθύνη του Γάλλου, ο οποίος στην προσπάθεια του να πλησιάσει το γκρουπ των οδηγών που είχε σχηματιστεί πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, κινήθηκε ταχύτερα του επιτρεπτού, με αποτέλεσμα μάλιστα να τιμωρηθεί από τους αγωνοδίκες.

Σε κάθε περίπτωση η FIA αναγνώρισε τις δικές τις ευθύνες για το περιστατικό, επισημαίνοντας ότι το ατύχημα του Sainz αποτέλεσε το κέντρο της προσοχής του Race Control, δίχως να γίνει αντιληπτό το μονοθέσιο της Alpha Tauri, που στο μεταξύ είχε βρεθεί στο pitlane. Η αιτιολόγηση που δόθηκε ως προς αυτό, ήταν οι δυσχερείς καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν.

Ως συνέπεια αυτών, η παγκόσμια ομοσπονδία ανακοίνωσε την λήψη μιας σειράς μέτρων, όπως η δημιουργία ενός συστήματος επικοινωνίας μέσω του οποίου η FIA θα ενημερώνει τις ομάδες για την παρουσία οχημάτων ανάσυρσης στην πίστα, με την υποχρέωση εκείνες να μεταφέρουν το μήνυμα αυτό στους οδηγούς.

Επιπλέον θα εισαχθεί ένα νέο σύστημα ελέγχου της κατάστασης των μονοθεσίων, σε περιόδους αυτοκινήτου ασφαλείας και εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, για το οποίο την ευθύνη θα έχει ο αλυτάρχης του αγώνα και το κέντρο ελέγχου της FIA για την κούρσα, όπως επίσης και ξεκαθάρισμα των ρόλων του race control με εστίαση στον έλεγχο των οδηγών που βρίσκονται στο pitlane στην περίσταση αυτή.

Ο Niels Wittich, που παρεπιπτόντως στην ίδια ανακοίνωση επιβεβαιώθηκε ότι θα διατηρήσει τον ρόλο του στους εναπομείναντες αγώνες της φετινής σεζόν, θα εξηγήσει στην ενημέρωση των οδηγών εν όψει του GP των Η.Π.Α τα μέτρα που θα ληφθούν, στα οποία προστίθενται ένα ενισχυμένο καθεστώς VSC όπου θα ορίζονται σαφέστερα τα όρια ταχύτητας, η επανεξέταση των ποινών σε περιπτώσεις παράβασης των ορίων ταχύτητας και του τρόπου τοποθέτησης των διαφημιστικών πινακίδων καθώς και της σύστασης τους.

Το τελευταίο σχετίζεται και πάλι με τον Pierre Gasly, ο οποίος βρέθηκε στα pit αφότου παρέσυρε μια πινακίδα που εκτέθηκε στην αγωνιστική γραμμή, μετά το προαναφερθέν ατύχημα του Carlos Sainz.

Το έτερο συμβάν που σημάδεψε το GP Ιαπωνίας, ήταν η απονομή του συνόλου των βαθμών, παρά την μειωμένη διάρκεια του αγώνα. Ο Max Verstappen χάρις αυτό ουσιαστικά στέφθηκε μαθηματικά πρωταθλητής, ο κανονισμός ακολουθήθηκε μεν, εντούτοις η FIA συμμερίζεται τις διαμαρτυρίες και την σύγχυση που προκλήθηκε και θα επαναδιατυπώσει την διάταξη αυτή, ώστε να γίνει πιο ξεκάθαρη αλλά και δίκαια, εφόσον ανακύψει ανάλογη κατάσταση μελλοντικά.

Τέλος για το 2023 θα μελετηθεί η διαφοροποίηση της σύστασης των ελαστικών για ακραίες καιρικές συνθήκες, τα οποία αν και χρησιμοποιήθηκαν από τους οδηγούς, έγιναν αιτία παραπόνων, λόγω των δυσκολιών που δημιούργησαν σε επίπεδο απόδοσης αλλά και οδήγησης.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Rally Ισπανίας - 1η Μέρα: Κορυφαίος Ogier, πολύ κοντά η πρώτη τετράδα

Next Article

GP Η.Π.Α. - FP1: Με το δεξί ο Sainz

Related Posts