Η αυλαία των δοκιμών εξέλιξης έπεσε στο Μπαχρέιν, με τον Sergio Perez να βρίσκεται στην κορυφή της κατάταξης, θέτοντας ψηλά τον πήχη εν όψει της επερχόμενης έναρξης του πρωταθλήματος. Τον ακολούθησαν οι Hamilton και Bottas, σε μια διαδικασία στην οποία αποκτήσαμε μία πρώτη εικόνα ταχύτητας των ομάδων.
Στο προοίμιο της πρεμιέρας της σεζόν, στην ίδια πίστα το ερχόμενο Σαββατοκύριακο, οδηγοί και ομάδες προέβησαν σε περαιτέρω δοκιμές, ωστόσο μπορούμε να πούμε ότι έγινε έκδηλη η ταχύτητα ορισμένων εξ αυτών, έστω και σε επιμέρους τομείς. Χαρακτηριστική είναι η χρήση των δύο πιο μαλακών γομών ελαστικών στην διάρκεια της ημέρας και κυρίως στο απογευματινό σκέλος, σε προσομοιώσεις κατατακτήριων δοκιμών, κάτι που δεν συνέβη χθες και προχθές.
Στην κορυφή της κατάταξης ήταν ο Sergio Perez με την Red Bull, με τον Μεξικανό οδηγό να πραγματοποιεί χρόνο 1:30:305 χρησιμοποιώντας την C4 γόμα ελαστικών της Pirelli. Όπως προαναφέραμε η RB19 είναι το ταχύτερο μονοθέσιο στο grid, η ίδια η ομάδα μπόρεσε άλλωστε να υλοποιήσει απρόσκοπτα το πρόγραμμα της και τις τρεις ημέρες, δίχως την δέουσα ανάγκη να προβεί σε πολλούς πειραματισμούς, όσο να εστιάσει στην εύρεση του κατάλληλου set-up για τους δύο της οδηγούς.
Ο Perez είχε την αποκλειστικότητα στην τρίτη μέρα των δοκιμών, συμμετέχοντας τόσο στο πρωϊνό όσο και στο απογευματινό σκέλος, έκανε συνολικά 133 γύρους και ενδεικτικό της ταχύτητας του είναι το γεγονός ότι ο χρόνος που κατέγραψε είναι κάτι παραπάνω από δύο δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερος, από τον αντίστοιχο της περσινής pole position του Charles Leclerc, αν και με ελαστικά που δεν θα είναι διαθέσιμα για τους οδηγούς, στον αγώνα της επόμενης εβδομάδας.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε ο εφτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής, Lewis Hamilton, με την Mercedes κάνοντας χρόνο 1:30:664 με την μαλακότερη διαθέσιμη γόμα της Pirelli(C5). Ο Βρετανός ήρθε αντιμέτωπος με την δύστροπη ανά διαστήματα W14, ειδικότερα όταν επιχείρησε τα γρήγορα του περάσματα, στο απογευματινό σκέλος όπου και οδήγησε. Ο έτερος οδηγός της ομάδας, George Russell, ήταν όγδοος και εντός δεκάδας, σε μια μέρα που κύλησε απροβλημάτιστα για τον ίδιο μετά τις χθεσινές περιπέτειες.
Η Mercedes προκαλεί προβληματισμό ως προς τις δυνατότητες της στην έναρξη του πρωταθλήματος, υπήρξαν αναφορές για ζητήματα σε επιμέρους σημεία του μονοθεσίου και ήδη έχουν προγραμματιστεί οι πρώτες αναβαθμίσεις που θα εφαρμοστούν με σκοπό να λυθούν τα όποια προβλήματα. Η κατάσταση πάντως φαντάζει προβληματική στο στρατόπεδο των Γερμανών, που κατά τ’ άλλα έγραψαν 148 γύρους αθροιστικά με τους δύο οδηγούς τους.
Στην τρίτη θέση ολοκλήρωσε την ημέρα του ο Valtteri Bottas με την Αlfa Romeo με χρόνο 1:30:827 χρησιμοποιώντας την πιο μαλακή γόμα ελαστικών (C5). Ο Φινλανδός ήταν και εκείνος ανάμεσα στους οδηγούς που οδήγησαν καθ’ όλη την διάρκεια της τρίτης ημέρας, στο πρωϊνό σκέλος η ομάδα του εστίασε σε προσομοιώσεις αγώνα, με πολλά καύσιμα για σειρά γύρων, που ολοκληρώθηκε με μηχανική βλάβη για τον ίδιο περίπου μία ώρα πριν την διακοπή.
Η C43 του ακινητοποιήθηκε στην άκρη της πίστας, με μηχανική βλάβη σύμφωνα και με τους ανθρώπους της ομάδας, προκαλώντας την διακοπή του σκέλους με κόκκινη σημαία. Το πρόβλημα αυτό δεν εμπόδισε ωστόσο τον Bottas από το να επιστρέψει στην πίστα το απόγευμα, όπου με χαμηλό φορτίο καυσίμων κατέγραψε ορισμένα πολύ ανταγωνιστικά περάσματα.
Η Alfa Romeo έκανε συνολικά 131 γύρους, η αξιοπιστία συνεχίζει να αποτελεί ζήτημα, όμως εν συνόλω η κατάσταση παραπέμπει στην αντίστοιχη της έναρξης του 2022, δηλαδή ένα μονοθέσιο που είναι ικανό να παλεύει σταθερά για βαθμούς.
Στην τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα ολοκλήρωσαν τις δοκιμές οι δύο Ferrari, των Leclerc και Sainz. που για μία ακόμη μέρα έκαναν σχεδόν παραπλήσιους χρόνους. Αμφότεροι είχαν διαφορά εφτά δεκάτων του δευτερολέπτου απ’ τον ταχύτερο γύρο του Perez, όμως στην Scuderia κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους σχετικά με τους στόχους που μπορούν να τεθούν εν όψει της πρεμιέρας.
Ο Leclerc που με το 1:31:024 ήταν ο ταχύτερος οδηγός στο πρωινό σκέλος, αλλά και ο ομόσταβλος του, δεν επεδίωξαν στον ίδιο βαθμό με τον ανταγωνισμό να πιέσουν περισσότερο στις προσομοιώσεις γρήγορων γύρων τους. Εντούτοις, στα χέρια του Carlos Sainz η SF23 φαντάζει περισσότερο σταθερή στην κύληση και την οδήγηση, απ’ ότι σε εκείνα του Μονεγάσκου, που σε αρκετές περιπτώσεις ήταν φλύαρος στις κινήσεις του με το τιμόνι.
Στην έκτη και την έβδομη θέση της κατάταξης ήταν ο Yuki Tsunoda και ο Κevin Magnussen με τις Alpha Tauri και Haas αντίστοιχα, που σε ακόμη μια περίπτωση έπραξαν δίχως απρόοπτα τα προβλεπόμενα προγράμματα δοκιμών τους. Οι δύο αυτές ομάδες ανεξάρτητα της απόδοσης τους φαντάζουν την δεδομένη χρονική στιγμή ως οι λιγότερο ανταγωνιστικές, τουλάχιστον πριν τον εναρκτήριο αγώνα, σε κάθε περίπτωση είχαν την δυνατότητα να επιχειρήσουν διαφορετικά προγράμματα προσομοίωσης, συλλέγοντας πολύτιμα δεδομένα.
Tην πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι δύο Aston Martin των Fernando Alonso και Felipe Drugovich, στην ένατη και δέκατη θέση και συνολικά 157 γύρους. Άλλη μια ομάδα που αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον, ειδικότερα έπειτα από τα δείγματα γραφής που έδωσε ο βετεράνος Ισπανός οδηγός στην διάρκεια του τεστ. Πρακτικά δεν υπήρξαν προβλήματα αξιοπιστίας, ούτε παρέκκλιση από το πλάνο που είχε τεθεί προς εφαρμογή.
Η AMR23 ξεχωρίζει άλλωστε και σχεδιαστικά, παρουσιάζοντας ιδιαιτερότητες που δεν υφίστανται σε άλλα μονοθέσια του grid. Στην περίπτωση του Βραζιλιάνου πρωταθλητή της F2, οι πιθανότητες συμμετοχής του στην πρεμιέρα, αντί του τραυματία Lance Stroll, φτάνουν σχεδόν στο απόλυτο πια, με τον ίδιο πάντως να φαντάζει έτοιμος, αν λάβουμε υπόψη και την εικόνα του στο διάστημα που οδήγησε εκείνος το μονοθέσιο.
Τα μεγάλα ερωτηματικά, πέραν των όσων διαδραματίζονται σε επίπεδο κορυφής, αποτελούν οι Alpine και ΜcLaren που για άλλη μια μέρα φάνηκε να κρατούν πληροφορίες, δίχως παρ’ όλα αυτά να εκδηλώνουν κάτι το αξιοσημείωτο μέσα στην πίστα. Στην Βρετανική ομάδα οι Norris και Piastri ήταν στην 11η και 16η θέση, με το πρόβλημα που τέθηκαν αντιμέτωποι την πρώτη μέρα και αφορούσε τα καλύμματα των τροχών να επανέρχεται και τοποθετεί εμπόδια.
Στην Alpine οι Gasly και Ocon ουδέποτε στην διάρκεια των δοκιμών δεν πίεσαν έστω και σε συγκεκριμένες στιγμής, το μονοθέσιο τοποθετείται άρτια στην πίστα, αλλά συμπεράσματα δεν μπορούν να εξαχθούν για την πραγματική ταχύτητα του.
Ομοίως και για την Williams που είδε τον Alex Albon να τρέχει εκείνος όλη την ημέρα και να βρίσκεται στην 13η θέση της κατάταξης, στις καλύτερες χειμερινές δοκιμές της ομάδας εδώ και αρκετό καιρό. Ο ταχύτερος γύρος του Βρετανοταϋλανδού περιέργως καταγράφηκε στο πρωινό σκέλος, με 1:32:793 μιας και το απόγευμα εν αντιθέσει με ουσιαστικά όλους τους υπόλοιπους οδηγούς, η ομάδα επέλεξε άλλη ρότα.
Η αναμονή για την έναρξη της σεζόν φτάνει στο τέλος της, το ερχόμενο τριήμερο 3-5 Μαρτίου το παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1 για το 2023 αρχίζει και η αγωνία κορυφώνεται.
Αναλυτικά η κατάταξη της τρίτης και τελευταίας μέρας των δοκιμών εξέλιξης στο Μπαχρέιν:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify