GP Μονακό – Κατατακτήριες: Και πως να χάσει ο Verstappen;

Verstappen
MONTE-CARLO, MONACO – MAY 27: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB19 on track during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Monaco at Circuit de Monaco on May 27, 2023 in Monte-Carlo, Monaco. (Photo by Peter Fox/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202305270334 // Usage for editorial use only //

Στην πιο γκρανγκινιολική περίοδο κατατακτήριων δοκιμών για φέτος, ο Max Verstappen πήρε την pole position για το αυριανό GP του Μονακό, έπειτα από μία απίθανη μάχη με τους Fernando Alonso, Charles Leclerc και τον ουρανοκατέβατο Esteban Ocon. Ξανά ατύχημα για τον Perez, που θα εκκινήσει από την ουρά της κατάταξης.

Q1

Σε εξαιρετικές συνθήκες έλαβαν χώρα οι πιο κρίσιμες κατατακτήριες δοκιμές της σεζόν, δεδομένης της φύσης της πίστας στους δρόμους του Πριγκιπάτου, που δεν αφήνει σημαντικά περιθώρια και προσδοκίες για ανακατατάξεις στον αγώνα. Από τα πρώτα λεπτά της διαδικασίας υπήρξε συνωστισμός, με τους οδηγούς να αποζητούν το μέγιστο δυνατό και μεγάλη πρόκληση την εύρεση πεδίου για ένα καθαρό πέρασμα.

Εντούτοις, πριν την συμπλήρωση του πρώτου δεκαλέπτου, είχαμε την πρώτη ανατροπή των δεδομένων, όταν ο περσινός νικητής του αγώνα, Sergio Perez έχασε τον έλεγχο της RB19 του, στην πρώτη στροφή την St, Devote, έχοντας μια βίαια σύγκρουση με τις μπαριέρες και ολοκληρώνοντας την ημέρα για τον ίδιο, με τους αγωνοδίκες να ανεμίζουν άμεσα την κόκκινη σημαία, επιφέροντας την διακοπή των χρονομετρημένων.

Επρόκειτο για ένα λάθος του Μεξικανού οδηγού, που υπερεκτίμησε την ταχύτητα του στο συγκεκριμένο σημείο, αδυνατώντας να επιβραδύνει εγκαίρως και το έργο του ενόψει του αγώνα γίνεται εξαιρετικά δυσχερές. Παράλληλα, αυτή είναι η δεύτερη φορά που ο Perez μένει εκτός συνέχειας από την πρώτο μέρος των κατατακτήριων, ελέω οδηγικού λάθους, καθώς το ίδιο συνέβη και στην Αυστραλία.

Το συμβάν αυτό συμπίεσε προφανώς τον διαθέσιμο χρόνο για τους οδηγούς, με τους χρόνους παρ’ όλα αυτά να πέφτουν συνεχώς και πολλές ανακατατάξεις σε όλα τα μήκη και τα πλάτη. Στο γεγονός αυτό συνέβαλλε βέβαια και η βελτίωση των συνθηκών στο οδόστρωμα, που έδινε την δυνατότητα να ασκηθεί περισσότερη πίεση.

Η μάχη για την πρόκριση στην επόμενη φάση ήταν πολύ κλειστή, με οδηγούς όπως ο Carlos Sainz και ο Lewis Hamilton να χρειάζονται τα τελευταία τους περάσματα, προκειμένου να βρεθούν στους ταχύτερους 15. Εντυπωσιακή η επίδοση των Yuki Tsunoda, Alex Albon που βρέθηκαν στην δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα, πίσω από τον Max Verstappen ο οποίος κατέβαζε δύο δέκατα σε κάθε γρήγορη του προσπάθεια, καταλήγοντας στο 1:12:386.

Εκτός συνέχειας έμειναν, ο Logan Sargeant που είχε μια αξιοπρεπή παρουσία όμως στην πρώτη του παρουσία στο Μονακό, με μονοθέσιο της F1, οι δύο Haas των Kevin Magnussen και Nico Hulkenberg που δυσκολεύονται αρκετά στο Πριγκιπάτο, ο Guanyu Zhou και βέβαια ο Sergio Perez.

Q2

Ο Verstappen συνέχισε στο ίδιο έργο, βελτιώνοντας το ταχύτερο προσωπικό του πέρασμα και κατεβαίνοντας μάλιστα από το φράγμα του 1:12, με 1:11:908. Από εκεί και πίσω επικρατούσε αναβρασμός, σε ένα πλαίσιο που άφηνε ορθάνοιχτο το παράθυρο για εκπλήξεις, σε όλα τα επίπεδα.

Οι Leclerc, Alonso ήταν εκείνοι που ξεχώρισαν εκτός του παγκόσμιου πρωταθλητή, στην Mercedes οι ρόλοι αντιστράφηκαν καθώς ο Lewis Hamilton ήταν εκείνος που δυσκολευόταν να βρει ρυθμό σε σύγκριση με τον ομόσταβλο του, George Russell και σε αντιδιαστολή με τα όσα έλαβαν χώρα στο προοίμιο των δοκιμών, ενώ ο Pierre Gasly κινούταν στα ίδια επίπεδα με τους πρωτοπόρους.

Όλοι οι προαναφερθέντες οδηγοί πέτυχαν την πρόκριση τους στην τελική φάση, εύκολα ή δύσκολα, όπως άλλωστε και ο εξαίσιος Yuki Tsunoda. Στην αντίπερα όχθη, απογοήτευσε ο Lance Stroll που έμεινε μόλις στην 14η θέση της κατάταξης, ο Lando Norris είχε επαφή με τις μπαριέρες στο σικειν μετά το τούνελ, τραυματίζοντας την μπροστινή του ανάρτηση μεν, αλλά βρισκόμενος εντός της δεκάδας δε.

Μαζί με τον Καναδό οδηγό της Aston Martin, εκτός της τελικής φάσης των κατατακτήριων έμειναν οι Oscar Piastri, o Nyck De Vries, o Alex Albon και ο Valtteri Bottas.

Q3

Με μία ανατροπή ξεκίνησε η μάχη για την pole position, καθώς ο Fernando Alonso στο πρώτο του πέρασμα κατάφερε να πετύχει τον ταχύτερο χρόνο μέχρι εκείνο το σημείο, στο τριήμερο και με 1:11:706, πέτυχε το πρώτο χτύπημα. Από την άλλη πλευρά ο Max Verstappen δεν είχε καθαρό πέρασμα αρχικά, μένοντας σχεδόν τρία δέκατα του δευτερολέπτου πίσω από την κορυφή.

Oι Charles Leclerc και Lewis Hamilton βρέθηκαν ανάμεσα στους δύο οδηγούς, με το σημείο εκείνο να είναι κομβικό για την συνέχεια, μιας και άνοιξαν οι ασκοί του Αιόλου. Τούτου δοθέντος, ο Esteban Ocon από το πουθενά βρήκε την δυνατότητα να κινηθεί ταχύτερα απ’ όλους και με 1:11:553 να βρεθεί σε θέση ισχύος για την pole.

Στην τρομερή επίδοση του Γάλλου οδηγού, είχε απάντηση ο τοπικός ήρωας, Charles Leclerc, που βρήκε ένα δέκατο δευτερολέπτου για να ανέβει εκείνος πρώτος στην κατάταξη. Κατόπιν αυτού ήταν έκδηλη η σημαντική βελτίωση της πίστας, η οποία έφερε δραματική πτώση στους χρόνους.

Εφόσον λοιπόν αυτά ήταν τα ισχύοντα δεδομένα, οι Verstappen και Alonso θα ήταν εκείνοι που θα έδιναν την τελική μάχη για την πρωτιά και πράγματι αυτό ακριβώς συνέβη. Ο Ισπανός οδηγός έγραψε χρόνο 1:11:449 σε έναν από τους καλύτερους κατατακτήριους γύρους της καριέρας του και φαινομενικά είχε το απόλυτο πλεονέκτημα.

Αλλά σε εκείνο το σημείο μίλησε η καρδιά του πρωταθλητή και η μεγάλη κλάση του Max Verstappen, ο οποίος βρήκε δυόμιση δέκατα του δευτερολέπτου στον τελευταίο τομέα της πίστας για να κλέψει εκείνος την pole position, στις πλέον συναρπαστικές κατατακτήριες δοκιμές φέτος. Ο Ολλανδός με 1:11:365 πέτυχε την 23η pole της καριέρας του και την παρθενική του στους δρόμους του Πριγκιπάτου.

H κατάταξη της πρώτης τετράδας φέρει ανάποδη φορά με την σειρά που οι προαναφερθέντες οδηγοί κατάφεραν να βρεθούν στην πρώτη θέση, με τον Leclerc ωστόσο να κινδυνεύει να χάσει την τρίτη θέση του, καθώς θα διερευνηθεί από τους αγωνοδίκες το μπλοκάρισμα του στον Lando Norris, μέσα στο τούνελ, στην γρήγορη προσπάθεια του Βρετανού οδηγού της McLaren.

Από εκεί και πίσω ο Carlos Sainz ήταν πιο αργός από τον ομόσταβλο του στην κρισιμότερη στιγμή του σαββατοκύριακου, μένοντας στην πέμπτη θέση, ενώ δίπλα του στο grid θα βρεθεί ο Lewis Hamilton με την Mercedes, που θεωρητικά είναι ευχαριστημένος από τον τρόπο που απέδωσε στην μάχη απέναντι στο χρονόμετρο αν και σχεδόν τέσσερα δέκατα πίσω από τον χρόνο της pole(+0,360).

Στην έβδομη θέση βρέθηκε η έτερη Alpine του Pierre Gasly, όγδοος ο George Russell που είναι φανερά επηρεασμένος από τις αλλαγές που έχουν εφαρμοστεί στην W14, μην έχοντας την αυτοπεποίθηση που απαιτούταν για κάτι καλύτερο και την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Yuki Tsunoda και ο Lando Norris, του οποίου το μονοθέσιο επιδιορθώθηκε εγκαίρως μετά την επαφή του με τις μπαριέρες στο Q2, σε μια εξαίσια προσπάθεια των μηχανικών του.

Ο μεγάλος αγώνας στο Πριγκιπάτο του Μονακό θα ξεκινήσει αύριο στις 16:00 το απόγευμα και αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον, για μία σειρά από λόγους, συμπεριλαμβανομένων των μικρών διαφορών ανάμεσα στις ομάδες.

Αναλυτικά οι χρόνοι και η κατάταξη των κατατακτήριων δοκιμών:

κατάταξη

 

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

GP Μονακό - FP3: Προβάδισμα Red Bull, λάθος Hamilton

Next Article
Alonso

Alonso: Πίεσα στο όριο και πάνω από αυτό

Related Posts