Η μεγάλη μάχη των κατατακτήριων δοκιμών του GP του Μονακό είχε πρωταγωνιστή τον Fernando Alonso, ο οποίος παρά το γεγονός ότι απώλεσε στο νήμα την pole από τον Max Verstappen, έδωσε έμφαση στο μέγεθος της προσπάθειας που κατέβαλλε.
Ο Alonso σχεδόν από το ξεκίνημα της τρέχουσας αγωνιστικής σεζόν είχε εστιάσει στον αγώνα του Πριγκιπάτου και στις πιθανότητες του για μία pole ή ακόμα και την νίκη, αναλογιζόμενος τα δυνατά σημεία της εξαιρετικά ανταγωνιστικής AMR23 που οδηγεί φέτος. Πράγματι, σε όλη την διάρκεια του τριημέρου ο Ισπανός ήταν πολύ κοντά στην κορυφή, κινούμενος σε ρυθμό εφάμιλλο με εκείνο των Red Bull αλλά και των Ferrari.
Με τους Ιταλούς να οπισθοχωρούν ελαφρά το Σάββατο, ο ίδιος είχε βολή για να διεκδικήσει επί ίσοις όροις την πρωτιά, στην μάχη κόντρα στο χρονόμετρο, με σκοπό την 23η προσωπική pole του και πρώτη μετά το Γερμανικό GP πίσω στο 2012. Εν τέλει και παρά την έντονη από κάθε άποψη μάχη, ο Alonso απώλεσε την πρωτιά για 84 χιλιοστά του δευτερολέπτου, παρ’ όλα αυτά για τρίτη φορά σε έξι αγώνες θα βρεθεί στην πρώτη σειρά του grid.
Ο αειθαλής οδηγός της Aston Martin στις δηλώσεις του μετά το τέλος της διαδικασίας, αφενός μίλησε για την υπερπροσπάθεια του στην διάρκεια της διαδικασίας, που σε ορισμένες στιγμές άγγιξε ή και πέρασε τα όρια στο πλαίσιο της επιθυμητής επιτυχίας, αφετέρου στις ελπίδες για διεκδίκηση της νίκης στον αγώνα.
Ο Ισπανός είχε επίγνωση των δυσκολιών στο σκέλος των χρονομετρημένων δοκιμών και πιο συγκεκριμένα στην αδυναμία του μονοθεσίου του στο τρίτο κομμάτι της πίστας, που ουσιαστικά έκρινε και την pole, μιας και ο Verstappen είχε συνεχώς το πάνω χέρι, βρίσκοντας μάλιστα και τα πολύτιμα τρία δέκατα του δευτερολέπτου που τον έφεραν στην κορυφή. Το γεγονός αυτό δεν εξέπληξε ωστόσο τον ίδιο.
Αναλυτικά όσα επεσήμανε ο Fernando Alonso: «Νομίζω πως και στους δύο μου γύρους στο Q3, αυξήσαμε το επίπεδο του ρίσκου σε ένα πολύ οριακό σημείο. Και οι δύο μου γύροι ήταν πάνω από το όριο σε κάποια σημεία, όμως όλα πήγαν καλά.
«Εδώ στο Μονακό τα πάντα μπορούν να συμβούν, είτε θα υπάρξουν κάποια συμβάντα, κίτρινες ή και κόκκινες σημαίες, άρα είναι καλύτερο να έχεις ολοκληρώσει έναν γρήγορο γύρο, ώστε να έχεις προβάδισμα. Επομένως, όταν στον ασύρματο μου είπαν ότι είμαι πρώτος και απομένουν ο Tsunoda και o Verstappen για να ολοκληρώσουν τις προσπάθειες τους, ήξερα ότι υπήρχε η πιθανότητα να μείνω δεύτερος.
«Ακόμα κι αν νιώθουμε πως ήμασταν πολύ κοντά στην pole, κάτι για το οποίο θα πρέπει να είμαστε χαρούμενοι, ήρθαμε εδώ έχοντας κάποιες ανησυχίες σχετικά με την απόδοση μας τα Σάββατα.
«Φαίνεται ότι είμαστε αρκετά καλοί τις Κυριακές, το μονοθέσιο μας δεν φθείρει τα ελαστικά, εντούτοις δυσκολευόμαστε λίγο να τα φέρουμε σε κατάλληλη θερμοκρασία για τον ένα γρήγορο γύρο στο Q3, στα σιρκουί πόλης. Ξεκινάμε όμως από την πρώτη σειρά στο Μονακό, άρα πετύχαμε τον στόχο μας.
«Ο τελευταίος τομέας της πίστας είναι το αδύναμο σημείο μας, ήδη στο FP3 ήμασταν η όγδοη ταχύτερη ομάδα σε αυτό το κομμάτι. Επομένως, κάτι συμβαίνει στο σημείο αυτό, που θα πρέπει να αναλύσουμε, πηγαίνοντας στην Σιγκαπούρη ή σε οποιαδήποτε άλλη πίστα με τέτοια χαρακτηριστικά.»
Δείτε την ανασκόπηση των κατατακτήριων δοκιμών του GP του Μονακό από την ομάδα του TotalRacing.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify