Stoner: To MotoGP θέλει ριζικές αλλαγές

Stoner

Ο Casey Stoner μίλησε για την πορεία του MotoGP τα τελευταία χρόνια κι εξέφρασε έντονους προβληματισμούς για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το παγκόσμιο πρωτάθλημα με την αεροδυναμική και την ηλεκτρονική βοήθεια στους αναβάτες.

Βρισκόμενος στη θρυλική ανάβαση του Goodwood στην Αγγλία, ο Casey Stoner οδήγησε την Ducati Desmosedici με την οποία αγωνίστηκε και κατέκτησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2007, προτού μιλήσει με ανθρώπους των μέσων που έδωσαν το παρόν στην περιοχή. Ο Αυστραλός που αποχώρησε από το MotoGP και τους αγώνες λόγω προβλημάτων υγείας το 2012, ήταν αρκετά επικριτικός για την παρούσα κατάσταση του πρωταθλήματος.

Πιο συγκεκριμένα ανέφερε: «Θα ήθελα να κάνω κάποιες αλλαγές. Τα αεροδυναμικά πτερύγια να φύγουν. Τα συστήματα προσαρμογής των αναρτήσεων, να φύγουν. Τα ηλεκτρονικά anti-wheelie να φύγουν. Το traction control να παραμείνει στο επίπεδο που είναι ασφαλές για τον αναβάτη. Πάνω από τις μισές αυτές μ@#$@#ίες πρέπει να φύγουν, να ελαττωθούν.

«Πρέπει να προστεθεί ένα όριο στους κανονισμούς που υπάρχουν εδώ και δέκα χρόνια, ώστε οι κατασκευαστές να μπορούν γρήγορα να πιάσουν τους άλλους και να μην πηγαίνουν με ένα σύστημα κανόνων που δεν είναι εκεί που πρέπει. Χρειάζονται ριζικές αλλαγές σε αυτά τα σημεία.

«Ακόμη κι όταν έτρεχα εγώ θυμάμαι ανθρώπους να λένε ότι δεν μπορούμε να προσαρμόσουμε τους κανόνες για να πετύχουμε κάτι. Ποιο είναι το νόημα ενός κανονισμού εάν δεν μπορείς να τον προσαρμόσεις; Όλα αυτά έχουν φτάσει το πρωτάθλημα να είναι κοστοβόρο κι έχεις πάνω από τις μισές μοτοσυκλέτες να αποφασίζουν πρακτικά ποιος επιτρέπεται να κερδίσει. Δεν είναι δίκαιο και δεν είναι ο τρόπος που διοικείται ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα.»

Εν συνεχεία ο Stoner ξέσπασε για το γεγονός ότι το πρωτάθλημα δεν έχει την ευελιξία που χρειάζεται, συγκρίνοντάς το με τις αποφάσεις που πάρθηκαν από την Formula 1 σε αντίστοιχες καταστάσεις στο παρελθόν. Αναλυτικά δήλωσε:

«Προφανώς μπορείς να κάνεις τεχνολογικά βήματα προς τα πίσω. Η F1 το κάνει συχνά, να παίρνει πράγματα από τις ομάδες. Το έκανε με τις ενεργές αναρτήσεις. Το έκανε με το traction control. Το έκανε και πρόσφατα με τα βοηθήματα της Mercedes στο τιμόνι. Μπορείς να πας πίσω σε πιο απλούς κανονισμούς, αρκεί να είναι στιβαροί, να μην μπορείς να τους αλλάξεις σε δέκα χρόνια. Πρέπει να ξέρουν οι ομάδες να κάνουν ένα πλάνο και να έχουν σταθερό μπάτζετ, ισάξιο με όλες τις άλλες.

«Η Yamaha είχε ένα τέλειο σασί κι έναν κινητήρα που δεν ήταν ο δυνατότερος αλλά ήταν πιο ομαλός στην επιτάχυνση. Μετά είχαμε μοτοσυκλέτες με πολύ δυνατούς κινητήρες, που όμως δεν μπορούσαν να είναι τόσο γρήγορες στις στροφές και στα φρένα. Κάθε μοτοσυκλέτα είχε τα υπέρ και τα κατά της.

«Τώρα έχουμε πόλεμους των κλώνων. Όλοι αντιγράφουν την ίδια γ@#$@#%μένη μοτοσυκλέτα και πηγαίνουν στην ίδια κατεύθυνση. Δεν υπάρχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Έχουμε ένα εκπληκτικό πρωτάθλημα όπου τελικά σπαταλάμε την ώρα μας γιατί βλέπουμε μία μοτοσυκλέτα να περνάει τέλεια τη στροφή. Κανένα πρόβλημα, καμία δυσκολία, απλώς βγαίνουν από τη στροφή, ανοίγουν το γκάζι και τίποτα δεν γίνεται. Με εκνευρίζει γιατί όσο κι αν αγαπώ το σπορ και τον ανταγωνισμό που έχει, με θλίβει το πόσο μακριά έχει πάει από τις ρίζες του.

«Όχι μόνο είναι αρκετά δαπανηρό να δημιουργηθούν αυτές οι μοτοσυκλέτες, όταν τρακάρουν το κόστος είναι τεράστιο και οι προϋπολογισμοί φεύγουν εκτός ορίων. Το σύστημα στις αναρτήσεις, για παράδειγμα, λειτουργεί για όλους το ίδιο, κανείς δεν κάνει λάθη πια. Πρέπει να φύγει. Να αφήσουμε τους αναβάτες να κάνουν λάθη, να προσαρμόζονται. Δεν θέλουμε να βλέπουμε τις ίδιες μοτοσυκλέτες, θέλουμε διαφορές. Όχι να βλέπουμε ποιος μπορεί να φρενάρει πιο αργά για να μάθουμε ποιος θα κερδίζει. Πλέον όλοι πιέζουν πάρα πολύ γιατί είναι δύσκολο να περάσεις και βλέπουμε τεράστιες συγκρούσεις κι ατυχήματα. Αυτά πρέπει να αλλάξουν.»

Πηγή: The Race

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article
De Vries

Παρελθόν από την Alpha Tauri o De Vries, επιστροφή Ricciardo

Next Article
Vettel F1

Vettel: H F1 ρισκάρει το μέλλον της

Related Posts