Η δεύτερη μέρα στις ταχύτατες ειδικές τις Εσθονίας είδε τον Kalle Rovanpera να κυριαρχεί και να χτίζει σημαντικό προβάδισμα έναντι του άμεσου αντιπάλου του, Thierry Neuville. Τρίτος κρατιέται ο Esapekka Lappi.
Το Σάββατο περιλάμβανε τέσσερις επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές σε ιδανικές καιρικές συνθήκες, με την προσθήκη ενός δεύτερου περάσματος της υπερειδικής διαδρομής Tartu Vald. Κατά την διάρκεια της ημέρας υπήρξε πάλι μία μόνο στάση για σέρβις. Διπλά περάσματα από τις διαδρομές Mäekülaκα και Otepää οδήγησαν σε ένα μεσημβρινό service πριν συνεχιστεί η δράση με τις ειδικές Elva και Kanepi, οι οποίες επαναλήφθηκαν άμεσα, πριν το δεύτερο πέρασμα στο Tartu. Ταυτόχρονα, όλοι είχαν στο νου στους ένα και μόνο πράγμα, το ποιος θα κατάφερνε να πλησιάσει ή ακόμα και να απειλήσει τον ιπτάμενο Rovanpera για την νίκη.
Όπως απεδείχθη, κανένας απολύτως, με τον περσινό πρωταθλητή να εντυπωσιάζει τους πάντες, κερδίζοντας όλες τις ειδικές της ημέρας και με σημαντικές διαφορές. Έτσι, κατάφερε να αυξήσει το προβάδισμά του από τα τρία δευτερόλεπτα στην αρχή του σκέλους στα 35 δευτερόλεπτα μετά το πέρας του.
Δεύτερος και προφανώς ανήσυχος με τις επιδόσεις του Φινλανδού βρέθηκε ο Thierry Neuville. Από νωρίς ο Βέλγος φάνηκε ως ένα πιθανό φαβορί για την νίκη, όμως ο καταιγιστικός ρυθμός του αντιπάλου του, καθώς και ένα αργό κλατάρισμα στην 12η ειδική εξανέμισε τις ελπίδες του για την νίκη.
Οι Lappi και Evans μας έδωσαν την πιο κοντινή μάχη της ημέρας, με τον Ουαλό να φτάνει έως και εφτά δέκατα του δευτερολέπτου πίσω από τον δεύτερο οδηγό της Hyundai. Ο Lappi όμως ανταποκρίθηκε στις απογευματινές ειδικές, αυξάνοντας πάλι τη διαφορά στα πάνω από πέντε δευτερόλεπτα.
Ο Teemu Suninen εδραίωσε ότι τρία i20N έδιναν το παρόν μέσα στην πρώτη πεντάδα, κερδίζοντας εμπειρία με κάθε αγωνιστικό χιλιόμετρο, στην πρώτη του συμμετοχή στο κορυφαίο επίπεδο μετά το Rally Monza το 2021. Έχασε έδαφος από τους πρωτοπόρους και υστερούσε του Evans κατά 33,1 δευτερόλεπτα. Διαθέτει όμως πάνω από 40 δευτερόλεπτα μαξιλαράκι ασφαλείας έναντι του Pierre-Louis Loubet, με τον Γάλλο να δέχεται ποινή 5 δευτερολέπτων λόγω παραβίασης των κανονισμών του υβριδικού συστήματος κατά τη διάρκεια της έβδομης ειδικής, παραμένοντας στην έκτη θέση.
Ακριβώς πίσω του και έβδομος γενικής είναι ο Takamoto Katsuta, με τον Ιάπωνα να δυσκολεύεται στις τεχνικές και γρήγορες ειδικές της Εσθονίας, ενώ αντιμετώπισε και θέματα με τον κινητήρα του GR Yaris Rally1 καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας. Στην όγδοη θέση αναρριχήθηκε ο Ott Tanak, με την ποινή που δέχτηκε προτού ξεκινήσει ο αγώνας να γίνεται όλο και περισσότερη αισθητή. Ο Εσθονός δεν έδειξε τον ίδιο ρυθμό με εχτές, αλλά δεν έχει και λόγο να κινηθεί γρήγορα, καθώς δεν έχει να κερδίσει τίποτα μπροστά, αλλά μπορεί να χάσει τους λίγους πιθανούς βαθμούς που θα μαζέψει από αυτό τον αγώνα σε περίπτωση εξόδου. Δίχως την ποινή, ο Tanak αυτή τη στιγμή θα βρισκόταν σε μάχη με τους Lappi και Evans για την τρίτη θέση.
Την δεκάδα συμπλήρωσαν οι Mikkelsen και Pajari, όντας πρωτοπόροι της κατηγορίας WRC2, σε μία μάχη με διαφορά μόλις 15 δευτερολέπτων, και την πρώτη ένδειξη της ταχύτητας που διαθέτει ο νεαρός Φινλανδός.
Η τελευταία μέρα του φετινού Rally Εσθονίας εκκινεί αύριο Κυριακή στις 08:09, με το πρώτο πέρασμα από την νεοσύστατη ειδική Karaski 1.
Αναλυτικά η κατάταξη στο πέρας της δεύτερης μέρας:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify