Το GP Ουγγαρίας εξελίχθηκε σε άλλη μια παράσταση του Max Verstappen, ο οποίος κατέκτησε ακόμη μία νίκη, την έβδομη συνεχόμενη του την φετινή σεζόν, αποδεικνύοντας ότι δύσκολα θα βρεθεί αντάξιος αντίπαλος στο εγγύς μέλλον. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Lando Norris και Sergio Perez.
Mε τις καιρικές συνθήκες να είναι πιο θερμές από κάθε άλλη μέρα του τριημέρου, ενδεικτικά η θερμοκρασία οδοστρώματος έφτανε τους 50 βαθμούς Κελσίου, ο αγώνας στο Hungaroring αποκτούσε ακόμη μία πτυχή, πέραν των ανατροπών στις χθεσινές κατατακτήριες δοκιμές.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Μax Verstappen δεν έχασε χρόνο, ούτε και ευκαιρία να επιτεθεί στον Lewis Hamilton, τοποθετώντας την RB19 του στην εσωτερική, στα φρένα για την πρώτη στροφή, παίρνοντας την πρωτοπορία. Η μέτρια εκκίνηση του Hamilton και η παρουσία του στην εξωτερική γραμμή, τον έφερε πίσω και από τις δύο McLaren, με τον Oscar Piastri να έχει εξαιρετική αντίδραση με την σειρά του, για να ανέβει στην δεύτερη θέση, μπροστά από τον ομόσταβλο του, Lando Norris.
O εξαιρετικός χθες, Guanyu Zhou, είχε εφιαλτικό ξεκίνημα από την πέμπτη θέση, αδυνατώντας να φύγει εγκαίρως και παράλληλα προκαλώντας ένα ντόμινο εξελίξεων. Ο Κινέζος οδηγός έδειξε υπερβάλλοντα ζήλο στην προσπάθεια να επανακτήσει το έδαφος που έχασε με συνέπεια να συγκρουστεί με τον Daniel Ricciardo, ο οποίος με την σειρά του ακούμπησε τον Esteban Ocon, με τον Γάλλο οδηγό να ίπταται πάνω από τον ομόσταβλο του, Pierre Gasly.
O αγώνας των Alpine πρακτικά τελείωσε σε εκείνο το σημείο, μια καταστροφική εξέλιξη για την Γαλλική ομάδα. Ενόσω όλα αυτά συνέβαιναν, ο Carlos Sainz εκμεταλλευόμενος και το πλεονέκτημα που του έδινε η μαλακή γόμα της Pirelli, ανέβηκε από την ενδέκατη στην έκτη θέση, ομοίως και οι Lance Stroll, Yuki Tsunoda, George Russell. Από την αναμπουμπούλα επηρεάστηκε και η δεύτερη Alfa Romeo, του Valtteri Bottas, που απώλεσε συνολικά πέντε θέσεις, από την έβδομη στην δωδέκατη.
O Verstappen προέλαυνε, ανοίγοντας άμεσα διαφορά από τους διώκτες του, ο Piastri ήταν σε θέση να διατηρήσει με άνεση πίσω του τον Norris και ο Hamilton αδυνατούσε να αποτελέσει απειλή για τις McLaren. Το επίκεντρο της προσοχής στράφηκε στις πίσω θέσεις, όπου ο Sergio Perez κέρδισε την έβδομη θέση από τον Fernando Alonso και ο Carlos Sainz πάσχιζε να διατηρηθεί κοντά στον ομόσταβλο του, Charles Leclerc, παρά την μεγάλη φθορά της μαλακής γόμας.
Η κατάσταση παρέμεινε αναλλοίωτη μέχρι τις πρώτες αλλαγές ελαστικών, από τον 17ο έως τον 19ο γύρο. Εκεί κατέστη σαφές το πλεονέκτημα που δινόταν μέσω της τοποθέτησης φρέσκων σετ. Καθ΄ αυτόν τον τρόπο, o Norris, τον οποίο η McLaren έφερε πρώτο στα pit, κέρδισε πίσω την θέση από τον Piastri, όταν στον επόμενο γύρο ο Αυστραλός ρούκι μπήκε για την δική του αλλαγή.
Ο Ηamilton είχε χάσει κι άλλο έδαφος από τις McLaren, ενώ καταστροφικό ήταν το pitstop του Leclerc, που τον έφερε πίσω από τον Sainz, στην όγδοη θέση. Οι Perez και Russell, έχοντας αμφότεροι την σκληρή γόμα από την αρχή, παρέμειναν για μεγαλύτερο διάστημα στην πίστα, κερδίζοντας περαιτέρω χρόνο, ενώ οι Aston Martin εδραιώνονταν στην πρώτη δεκάδα.
Kαθώς το χάσμα ανάμεσα στον Verstappen και τους υπόλοιπους μεγενθυνόταν, η δεύτερη στάση των οδηγών στα pit, θα ήταν εκείνη που ουσιαστικά θα όριζε το τελικό αποτέλεσμα. Πράγματι, η επιλογή της Mercedes να καθυστερήσει τη δεύτερη αλλαγή του Lewis Hamilton έφερε τον Sergio Perez στην πρώτη τετράδα και μετά από ένα εύκολο προσπέρασμα απέναντι στον Oscar Piastri πήρε την τρίτη θέση.
Ο Norris κράτησε μια σημαντική διαφορά, ενώ ο Leclerc τα έκανε θάλασσα, χάνοντας τα φρένα στην είσοδο του pitlane κι ως αποτέλεσμα δέχθηκε ποινή πέντε δευτερολέπτων από τους αγωνοδίκες. Παρόλα αυτά βγήκε μπροστά από τον Sainz.
Στην επιστροφή του στην πίστα ο Hamilton βγήκε πέμπτος, αλλά με πιο φρέσκα ελαστικά πετούσε στην πίστα, πέρασε με τη σειρά του πολύ εύκολα τον Piastri κι άρχισε να απειλεί τον Perez. Η Mercedes είχε ρυθμό στους τελευταίους γύρους, με τον ανακάμψαντα Russell να περνάει Alonso και Sainz και να κλείνει γρήγορα τη διαφορά από τον Leclerc.
Ενώ ο Verstappen κυριαρχούσε και πέρασε την γραμμή του τερματισμού με διάφορα 33 δευτερολέπτων για να σπάσει το στοιχειωμένο ρεκόρ της McLaren από το 1988 και να πάρει την 12η συνεχόμενη νίκη της Red Bull, o Lando Norris κράτησε εμφατικά τη δεύτερη θέση.
Ο Perez κοιτούσε τους καθρέπτες του στο τέλος, βλέποντας τον Hamilton να μειώνει τη διαφορά τους με τρομερό ρυθμό, αλλά τελικά δεν απειλήθηκε για να επιστρέψει στο βάθρο μετά από έξι αγώνες. Ο Βρετανός επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν απογοητευμένος από την τέταρτη θέση, ξεκινώντας από την pole position, ενώ ο Piastri τερμάτισε πέμπτος.
Η ποινή του Leclerc ανέβασε τον Russell στην έκτη θέση, με τον Βρετανό να κερδίζει συνολικά δώδεκα θέσεις κατά τη διάρκεια του αγώνα. Οι δύο Ferrari ολοκλήρωσαν ακόμη ένα μέτριο τριήμερο με την 7η κι 8η θέση για τους Leclerc και Sainz, μπροστά από τις δύο Aston Martin των Alonso και Stroll που απλώς συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα.
Επόμενος αγώνας του παγκόσμιου πρωταθλήματος της Formula 1, το GP Βελγίου στην θρυλική πίστα του Spa-Francorchamps, το προσεχές τριήμερο 28-30 Ιουλίου.
Αναλυτικά η κατάταξη του αγώνα:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify