O Lando Norris ήταν ο ταχύτερος οδηγός στην δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ολλανδίας, με τον Βρετανό να κλέβει την παράσταση και την πρωτιά από το ακλόνητο φαβορί του τριημέρου και τοπικό ήρωα, Max Verstappen. Διπλό ατύχημα για τους Piastri, Ricciardo.
Ο ουρανός παρέμεινε συννεφιασμένος πάνω από την πίστα του Zandvoort, ωστόσο και παρά τα μεγάλα ποσοστά υγρασίας, δεν υπήρξε υποψία βροχής στην διάρκεια του FP2. O Carlos Sainz επέστρεψε στο cockpit της SF-23 του, μπαίνοντας σε δράση και ο ίδιος στην επανέναρξη του πρωταθλήματος.
Η διαδικασία σημαδεύτηκε από το συμβάν που έλαβε χώρα περίπου δέκα λεπτά μετά την έναρξη της και αφορούσε την διπλή σύγκρουση με τις μπαριέρες, των δύο “Καγκουρό” του grid Oscar Piastri και Daniel Ricciardo. Ο ρούκι οδηγός της McLaren έχασε του πίσω μέρους της MCL60 του, στην κεκλιμένη τρίτη στροφή της πίστας, πατώντας ελαφρά εκτός γραμμής και μην έχοντας φέρει τα ελαστικά του στην κατάλληλη θερμοκρασία.
Ο Ricciardo που ακολουθούσε στην πίστα, δεν κατάφερε να επιβραδύνει εγκαίρως και είχε με την σειρά του ατύχημα, στην προσπάθεια του να αποφύγει το χτυπημένο μονοθέσιο μπροστά του. Ο οδηγός της Alpha Tauri μάλιστα φάνηκε να τραυματίζει ελαφρά το αριστερό του χέρι, λόγω της απότομης πρόσκρουσης αλλά και της γωνίας που αυτή συνέβη, εφόσον τόπος ήταν το μέσο της στροφής. Όπως έγινε γνωστό μεταφέρθηκε για προληπτικούς λόγους στο ιατρικό κέντρο της πίστας, για περαιτέρω διερεύνηση.
Έπειτα από διακοπή άλλων δέκα λεπτών, η δράση συνεχίστηκε και εκεί αποκτήσαμε μια καλύτερη εικόνα της δυναμικής των ομάδων, που χρησιμοποίησαν σε αυτή την φάση την πιο μαλακή διαθέσιμη γόμα της Pirelli(C3), κάνοντας προσομοιώσεις κατατακτήριων δοκιμών. Εκεί αυτός που ξεχώρισε ήταν ο έτερος οδηγός της McLaren, Lando Norris.
O Βρετανός ήταν στην κορυφή της κατάταξης του FP2, πραγματοποιώντας χρόνο 1:11:330 και δείχνοντας ότι οι περαιτέρω αναβαθμίσεις που έφερε η ομάδα του στην Ολλανδία, λειτουργούν άψογα σε πρώτη φάση. Η McLaren τοποθέτησε στα μονοθέσια της, νέα πίσω αεροτομή που φαινομενικά ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της πίστας. Επιπλέον, θετική ήταν η εικόνα και στα περάσματα με πολλά καύσιμα, αρκετά κοντά με την αντίστοιχη της Red Bull.
O τοπικός ήρωας Max Verstappen βρέθηκε δεύτερος(+0,023), με τον ίδιο να προβληματίζεται κατά τόπους από την ισορροπία της RB19, κυρίως αναφορικά με την ισορροπία στο φρενάρισμα. Επιπλέον, ο Ολλανδός ήταν ανάμεσα σε εκείνους που έπεσαν θύμα του κυκλοφοριακού στην αγωνιστική διαδρομή, με τον πρώτο του γρήγορο γύρο να οριοθετείται από την Haas του Nico Hulkenberg, που από κοινού με άλλους οδηγούς επιβράδυνε στην προτελευταία στροφή, προετοιμαζόμενος για γρήγορη προσπάθεια.
Το συγκεκριμένο συμβάν θα διερευνηθεί από τους αγωνοδίκες, με το πέρας της διαδικασίας. Τρίτη θέση για τον εντυπωσιακό Alex Albon με την Williams(+0,269), που επέδειξε σταθερότητα και ταχύτητα, σε μία πίστα που θεωρητικά δεν ανταποκρίνεται στα δυνατά σημεία του μονοθεσίου της ομάδας. Τον ακολούθησε ο συμπατριώτης του, Lewis Hamilton, στην τέταρτη θέση(+0,303), με καλά δείγματα γραφής συνολικά από την πλευρά του εφτάκις παγκόσμιου πρωταθλητή.
Εκπλήξεων συνέχεια στην πέμπτη και έκτη θέση αντίστοιχα, προεξάρχοντος του Yuki Tsunoda με την Alpha Tauri(+0,390) αλλά και του Pierre Gasly(+0,496) με την πρώτη εκ των δύο Alpine. O Sergio Perez έμεινε μακριά από τις επιδόσεις του ομόσταβλου στην έβδομη θέση(+0,497) και η πρώτη δεκάδα συμπληρώθηκε από τους οδηγούς της Aston Martin, Lance Stroll και Fernando Alonso, στην όγδοη και δέκατη θέση και τον Valtteri Bottas ανάμεσα τους στην ένατη, με επίσης καλή απόδοση για την Alfa Romeo.
Η κατάσταση διακρίνεται από ρευστότητα, εφόσον κανένας δεν μπορεί να είναι σίγουρος για τις πραγματικές δυνατότητες των ομάδων. Παράδειγμα αποτελεί η Ferrari που είχε και τα δύο της μονοθέσια εκτός δεκάδας, ακολουθώντας διαφορετικό πρόγραμμα δοκιμών σε σχέση με τις άλλες ομάδες.
Όπως προαναφέρθηκε, η κίνηση σε ένα τόσο μικρό και στενό σιρκουί είναι συνεπακόλουθη, ενώ τέλος αποτελούν πρόκληση ορισμένα σημεία της πίστας, όπου υπήρξαν μικρό-έξοδοι οδηγών, με επίκεντρο ουσιαστικά την 12η στροφή και τα απαιτητικά φρένα στην είσοδο της. Θύμα της υπήρξε ο Carlos Sainz, δίχως άλλα απρόοπτα παρ’ όλα αυτά για τον Ισπανό.
Η συνέχεια στα προάστια του Άμστερνταμ δίνεται αύριο στις 12:30 με το FP3 και βέβαια τις κατατακτήριες δοκιμές στις 16:00 το απόγευμα.
Αναλυτικά οι χρόνοι και η κατάταξη του FP2:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify