GP Ολλανδίας – Κατατακτήριες: Τους έκοψε τον βήχα ο Verstappen

Verstappen
ZANDVOORT, NETHERLANDS – AUGUST 26: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB19 on track during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of The Netherlands at Circuit Zandvoort on August 26, 2023 in Zandvoort, Netherlands. (Photo by Lars Baron/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202308260393 // Usage for editorial use only //

Άλλη μία pole, αυτή την φορά εντός έδρας για τον κυρίαρχο Max Verstappen, ο οποίος την κρίσιμη στιγμή δεν άφησε κανένα περιθώριο αμφισβήτησης των πρωτίων του στις κατατακτήριες δοκιμές του Ολλανδικού GP. Tην τριάδα συμπλήρωσαν οι Norris, Russell, σε μία καθ’ όλα επεισοδιακή διαδικασία.

Q1

Η βροχή που προηγήθηκε, κατέστησε την πίστα βρεγμένη στο ξεκίνημα της διαδικασίας. Παρ’ όλα αυτά, με τον ήλιο να έχει ξεπροβάλλει, οι συνθήκες ήταν δεδομένα βελτιούμενες, επομένως οι οδηγοί μπήκαν σε δράση από το ξεκίνημα, αποζητώντας την αέναη βελτίωση της αίσθησης τους και φυσικά των χρόνων τους. Όλα αυτά ενώ αναμενόταν εκ νέου επιδείνωση, με περισσότερο νερό προς το τέλος της πρώτης φάσης των κατατακτήριων.

Το επόμενο ζητούμενο ήταν η εύρεση της κατάλληλης θερμοκρασίας στα ελαστικά, καθώς οι θερμοκρασίες παρέμεναν σε χαμηλά επίπεδα. Θύματα στην αρχή των κατατακτήριων υπήρξαν οι Max Verstappen και Alex Albon, με αμφότερους να έχουν μικρές εξόδους, εκτός της αγωνιστικής διαδρομής, ενόσω ανέβαζαν τον ρυθμό τους.

Οι ανακατατάξεις ήταν συνεχείς, εφόσον γύρο με τον γύρο έπεφταν οι χρόνοι και οι οδηγοί αποκτούσαν περισσότερη αυτοπεποίθηση σε συνθήκες που αποτελούσαν πρόκληση από κάθε άποψη. Αυτός που κατάφερε να ξεχωρίσει ήταν εν τέλει ο Alex Albon, που βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης με χρόνο 1:20:939 κινούμενος ταχύτερα από οδηγούς όπως οι Verstappen, Piastri και Norris, που σε σταθερή βάση είχαν ρυθμό με τα ενδιάμεσα ελαστικά.

Σημαντική σημείωση το γεγονός ότι ο Βρετανοταϋλανδός έπραξε τον γρήγορο του γύρο με φρέσκο σετ ενδιάμεσων ελαστικών, μία λύση που δεν επέλεξαν όλοι εντούτοις.

Πίσω τους επικράτησε πανικός, με την πρόκριση στην επόμενη φάση να κρίνεται κυριολεκτικά στο νήμα. Πρόβλημα υπήρξε το κυκλοφοριακό στην πίστα, με αρκετές προσπάθειες να ματαιώνονται. Χαρακτηριστικότερα συμβάντα υπήρξαν εκείνα του Lewis Hamilton με τις δύο Aston Martin, σε ξεχωριστές περιπτώσεις, στην οβάλ τελευταία στροφή, αλλά και εκείνη των Piastri-Sainz, όπου ο Ισπανός οριακά δεν ώθησε εκτός πίστας τον οδηγό της McLaren, καθώς έβγαινε από τα pit.

Όπως αναμενόταν οι αγωνοδίκες γνωστοποίησαν πως θα διερευνούσαν τις περιπτώσεις αυτές, μετά την ολοκλήρωση των κατατακτήριων. Οι σταγόνες βροχής που έπεσαν στο τελευταίο δίλεπτο, σκόρπισαν ξανά την αμφιβολία στους οδηγούς και ουσιαστικά όρισαν τις εξελίξεις. Εκείνος που κινδύνεψε περισσότερο ήταν ο Charles Leclerc, ο οποίος προκρίθηκε οριακά στο Q2(μόλις για 48 χιλιοστά του δευτερολέπτου) κάνοντας μάλιστα παράπονα στην ομάδα του ως προς το timing της παρουσίας του στην πίστα.

Οι πέντε οδηγοί που έμειναν εκτός συνέχειας ήταν οι Guanyu Zhou, Esteban Ocon, Kevin Magnussen, Valtteri Bottas και ο πρωτοεμφανιζόμενος Liam Lawson που παρά ταύτα άφησε θετικές εντυπώσεις στην παρθενική του παρουσία σε κατατακτήριες δοκιμές.

Q2

H μεταβλητότητα των καιρικών συνθηκών, υπήρξε στο επίκεντρο και στην συνέχεια της διαδικασίας. Τα σύννεφα πάνω από την πίστα αλλά και στην ευρύτερη περιοχή, ήταν αμφίβολο αν θα έδιναν περισσότερη βροχή ή μη, άρα υπήρξε μια συντηρητική προσέγγιση των οδηγών εν πρώτοις.

Ο Max Verstappen έθεσε τον ρυθμό κατεβάζοντας σημαντικά το ταχύτερο πέρασμα, με τους υπόλοιπους να τον ακολουθούν κατά πόδας και τις διαφορές να είναι εξαιρετικά ρευστές. Ο ουρανός καθάρισε εκ νέου και πλέον η πίστα μπήκε σε τροχιά ταχέως στεγνώματος, με γραμμές να διαμορφώνονται ανά σημεία.

Φτάνοντας στο τελευταίο πεντάλεπτο, όλα ήταν πιθανά και η θέση όλων, είτε εκείνων στην δεκάδα, είτε εκείνων που διεκδικούσαν την πρόκριση, ήταν σίγουρα επισφαλής. Κλειδί ήταν η αποφυγή κακοτοπιών στην πίστα, καθώς το κάθε χιλιοστό του δευτερολέπτου ήταν σημαντικό.

Ο Verstappen είχε το πάνω χέρι και με χρόνο 1:18:856, τον ταχύτερο της διαδικασίας ως εκείνο το σημείο, κλείδωσε την πρωτιά. Οι Albon, Piastri συνέχισαν να είναι σταθερά πίσω του ,ενώ οι Ferrari των Leclerc και Sainz βρήκαν ρυθμό με την πίστα να στεγνώνει όλο και περισσότερο και βρέθηκαν στην δεκάδα, αν και υπήρξε σημείο που η παρουσία τους σε αυτή ήταν αμφίβολη.

Ο Lando Norris ήταν σε δεινή θέση, αλλά εν τέλει βρήκε τον χρόνο που απαιτούταν για να μην κινδυνέψει περισσότερο, αλλά ο οδηγός που ξεχώρισε, εξασφαλίζοντας για πρώτη φορά την πρόκριση του στο Q3, ήταν o Logan Sargeant με την έτερη Williams. O Aμερικανός ρούκι στον ακροτελεύτιο γύρο του, πέταξε εκτός δεκάδας την Aston Μartin του Lance Stroll, επιδεικνύοντας ταχύτητα και αυτοπεποίθηση.

Στον αντίποδα, εκτός του Καναδού που δεν δικαίωσε τις προσδοκίες, αν αναλογιστούμε ότι οι μεικτές συνθήκες είναι το φόρτε του οδηγικά, αποκλείστηκαν οι Pierre Gasly, ο απογοητευτικός Lewis Hamilton στην 13η θέση και εντελώς εκτός ρυθμού καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας, ο Yuki Tsunoda και ο Nico Hulkenberg.

Q3

Η απομάκρυνση της βροχής ως πιθανότητα, για την μάχη της pole position, έθεσε το δίλημμα επιλογής ανάμεσα σε ενδιάμεσα και σλικ ελαστικά. Εν αρχή την συντηρητική προσέγγιση ακολούθησαν οι δύο Red Bull και ο Oscar Piastri, με τους υπόλοιπους οδηγούς να τοποθετούν την μαλακή C3 γόμα της Pirelli.

O Αlex Albon ήταν εκείνος που έθεσε τον τόνο, βρίσκοντας καλύτερο πάτημα με τα στεγνά ελαστικά, με τους Sargeant, Sainz και Russell να τον ακολουθούν. Ενόσω εκείνοι που επέλεξαν τα ενδιάμεσα, επέστρεφαν στα pit, κατανοώντας την δεδομένη βελτίωση της πίστας, ο Sargeant είχε άσχημο ατύχημα στην είσοδο της τρίτης στροφής της πίστας.

Το συμβάν προκάλεσε την διακοπή της διαδικασίας με κόκκινη σημαία, με τον Αμερικανό να προκαλεί μάλιστα σοβαρή ζημιά στο μονοθέσιο  του, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για την συνέχεια. Η άνω τελεία έδωσε την ευκαιρία κάλυψης του χαμένου εδάφους για εκείνους που τοποθέτησαν τα ενδιάμεσα, ισορροπώντας ουσιαστικά τα δεδομένα.

H διακοπή διήρκεσε περίπου δέκα λεπτά, καθώς έπρεπε να επιδιορθωθούν οι μπαριέρες στις οποίες κατέληξε η Williams. Όταν η δράση συνεχίστηκε, απέμεναν οκτώ λεπτά, σε μία πίστα που πια είχε στεγνώσει σε μεγάλο βαθμό, εξαιρουμένων κάποιων κομματιών εκτός της αγωνιστικής γραμμής.

Επακόλουθα οι χρόνοι έπεσαν περισσότερο, με τον Lando Norris να περνά εκείνος στην κορυφή της κατάταξης και τον ομόσταβλο του, Oscar Piastri να τον ακολουθεί. Ο Max Verstappen δεν κατάφερε να βρει την αναγκαία ταχύτητα για να υπερκεράσει το εμπόδιο των McLaren, με τους Russell και Leclerc να συμπληρώνουν την πεντάδα.

Ενώ λοιπόν μπαίναμε στο κρίσιμο σκέλος της διαδικασίας, με ορισμένους να επιλέγουν να αφήσουν τις προσπάθειες τους για να τοποθετήσουν φρέσκα ελαστικά, ο Charles Leclerc είχε υποστροφή στην ένατη στροφή της πίστας, καταλήγοντας με την σειρά του στον τοίχο. Ο Μονεγάσκος έφερε την δεύτερη κόκκινη σημαία στο Q3, δημιουργώντας περαιτέρω πονοκεφάλους στην ομάδα του, διότι τραυμάτισε το πίσω μέρος της SF-23 του.

Με έναν γύρο ουσιαστικά για τον κάθε οδηγό, όλα άπτονταν στην ικανότητα του κάθε οδηγού. Και δεν υπήρχε πιο κατάλληλη στιγμή για τον Max Verstappen να δείξει τις διαθέσεις του. Ο τοπικός ήρωας με έναν ακόμη απίθανο γύρο στο 1:10:567, συνέθλιψε τον ανταγωνισμό, κατακτώντας την όγδοη φετινή του pole και 28η συνολικά στην καριέρα του, υπό τις επευφημίες του ενθουσιώδους κοινού του στις εξέδρες.

Ο Lando Norris πάλεψε, προσπάθησε να πετύχει το ακατόρθωτο, τηρουμένων των αναλογιών, αλλά δεν κατάφερε να πάρει την πρωτιά, μένοντας στην δεύτερη θέση(+0,537). Ο Βρετανός ήταν ταχύτατος στον πρώτο τομέα της πίστας, όμως η ανωτερότητα της Red Bull στην πορεία ήταν αδύνατον να απειληθεί.

Τρίτη θέση για τον πρωταγωνιστή στις μεικτές συνθήκες, George Russell(+0,727), στο καλύτερο του πλασάρισμα από το GP Αυστραλίας στο ξεκίνημα της σεζόν. Ο Βρετανός γύρισε το παιχνίδι υπέρ του, κατά την διάρκεια της ημέρας, όντας απόλυτα ικανοποιημένος από την απόδοση του.

Ο έτερος οδηγός που έχει κάθε λόγο να αισθάνεται ευχαριστημένος και ίσως λίγο πικραμένος, είναι ο τέταρτος της κατάταξης, Alex Albon(+0,852), στην προσωπική του καλύτερη επίδοση με τα χρώματα της Williams και στην ισοφάριση του καλύτερου προσωπικού του πλασαρίσματος σε κατατακτήριες δοκιμές. Ο Βρετανοταϋλανδός θα πρέπει να υπολογίζεται και για τον αγώνα, αν κρίνουμε από τον ρυθμό του σε όλη την διάρκεια του τριημέρου.

Η τρίτη σειρά της εκκίνησης, στην πέμπτη και έκτη θέση αντίστοιχα, θα έχει άρωμα Ισπανίας, με τους Fernando Alonso και Carlos Sainz να δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό, αλλά να μην μπορούν να φανούν επιδραστικοί στην διεκδίκηση ενός καλύτερου αποτελέσματος.

Έβδομη θέση για τον Sergio Perez που εκ νέου έχασε έδαφος από οδηγούς με χειρότερα αγωνιστικά πακέτα, όγδοη για τον Oscar Piastrι που στάθηκε άτυχος, λόγω της θέσης του στην πίστα, με τον ίδιο να ολοκληρώνει την προσπάθεια του, κάνοντας και ένα μικρό λάθος και η πρώτη δεκάδα συμπληρώθηκε από τους πληγέντες της μάχης για την pole, Charles Leclerc και Logan Sargeant.

Τα κόκκινα φώτα που θα σηματοδοτήσουν την έναρξη του Ολλανδικού GP, θα σβήσουν στις 16:00 το απόγευμα της Κυριακής.

Αναλυτικά οι χρόνοι και η κατάταξη των κατατακτήριων δοκιμών:

κατάταξη

 

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article
Verstappen FP3

GP Ολλανδίας - FP3: Βροχή, έξοδοι και Verstappen

Next Article
Verstappen

GP Ολλανδίας - Αγώνας: Aπόλυτος ο αλώβητος Verstappen

Related Posts