Μία μεγάλη έκπληξη επεφύλασσε το Sprint Shootout του GP του Κατάρ, με τον Oscar Piastri να κατακτά την παρθενική-έστω και ανεπίσημα- pole της σύντομης καριέρας του. Ο Lando Norris συμπλήρωσε το αξιοσημείωτο 1-2 των McLaren, με τον Max Verstappen να υποπίπτει σε μικρά λάθη που του στέρησαν την πρωτιά.
Η διαδικασία επισκιάστηκε, πριν ακόμη την έναρξη της, από τον αναβρασμό που προκάλεσε το πόρισμα της Pirelli, σχετικά με την αντοχή των ελαστικών. Συγκεκριμένα παρατηρούνταν υπέρμετρη φθορά ως και αποσύνθεση αυτών, στο σημείο όπου ενώνεται το πέλμα με το πλαϊνό τους τοίχωμα, βάσει των στοιχείων που συλλέχθηκαν κατά την διάρκεια του FP1.
Eπίκεντρο του φαινομένου αυτού υπήρξε το σύμπλεγμα των στροφών 12 και 13, των δύο γρήγορων δεξιών στροφών που φέρνουν τα μονοθέσια στον τελευταίο τομέα της πίστας, όπου o σχεδιασμός των τοποθετημένων kerb κατέστη-σύμφωνα με τα δεδομένα- τραυματικός για τα ίδια τα ελαστικά.
Έτσι λοιπόν διοργανωτές και αγωνοδίκες, σε συνεννόηση με τον Ιταλό κατασκευαστή αποφάσισαν την μετακίνηση των ορίων της πίστας στο σημείο αυτό, κατά 8ο εκατοστά προς το εσωτερικό της, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι οδηγοί δεν θα περνούσαν από αυτά αφενός, αφετέρου πως δεν θα ανέκυπταν περαιτέρω ζητήματα ασφαλείας στην πορεία
Παράλληλα, πριν την έναρξη του Shootout, δόθηκε μία περίοδος δέκα λεπτών στις ομάδες, ώστε να εξοικειωθούν με τα νέα δεδομένα στην χάραξη της αγωνιστικής διαδρομής, ενώ εκκρεμούσαν αποφάσεις για την χρήση των ελαστικών σε συνθήκες αγώνα, με ανοιχτό το ενδεχόμενο οριοθέτησης του διαστήματος τοποθέτησης και λειτουργίας τους.
SQ1
Η υποχρεωτικότητα χρησιμοποίησης της μέσης γόμας ελαστικών(C2), από κοινού με τα νέα δεδομένα που ανέκυψαν και τον περιορισμένο χρόνο της διαδικασίας, έφεραν το σύνολο των οδηγών στην πίστα από νωρίς, ώστε να πραγματοποιήσουν τα ταχύτερα δυνατά περάσματα, που θα τους έδιναν την πρόκριση στην συνέχεια.
Με ένα μόλις σετ για όλους, η δράση ήταν έντονη μεν, με τους συνήθεις πρωταγωνιστές να δεσπόζουν δε, ενώ τις προσπάθειες τους δυσχέραναν για άλλη μια φορά τα όρια της πίστας(στο επίμαχο σύμπλεγμα των στροφών 12-13), όπως και η ένταση του ανέμου.
Ταχύτερος ήταν ο George Russell με την Μercedes, ακολουθούμενος από τους Verstappen, Norris, Gasly και Sainz. Δυσκολίες αντιμετώπισε ξανά ο Sergio Perez, που απείχε σημαντικά από τις πρώτες θέσεις, ομοίως και ο Charles Leclerc που χρειάστηκε το τελευταίο του πέρασμα για να προκριθεί στην επόμενη φάση.
Την λυπητερή πλήρωσαν οι Lance Stroll, Alex Albon, Yuki Tsunoda, Kevin Magnussen και Logan Sargeant. Ο εφιάλτης του Καναδού οδηγού της Aston Martin δεν έχει τελειωμό, ενώ ο Ιάπωνας είδε την ταχύτερη του προσπάθεια να σβήνεται, εν μέσω του έντονου εκνευρισμού του. Παρόμοια τύχη και για τον Sargeant, σημειωτέον εις τριπλούν, με συνέπεια να μην καταγράφει επίσημα ένα ανταγωνιστικό πέρασμα.
SQ2
Η εικόνα της ανταγωνιστικότητας και της πορείας των οδηγών δεν διαφοροποιήθηκε στην δεύτερη περίοδο του Shootout. Με τον Verstappen να μοιάζει φειδωλός ως προς την διάθεση του να πιέσει, άνοιγε χώρος για τους οδηγούς γύρω του, όπως οι Norris και Russell να τοποθετούνται στην κορυφή της κατάταξης.
Οι χρόνοι βελτιώνονταν συνεχώς, εφόσον σημειωνόταν πρόοδος στα επίπεδα πρόσφυσης που υπήρχαν στην πίστα, με τις συνθήκες να παραπέμπουν όσο περνούσε η ώρα και φτάναμε στην δύση του ηλίου, με εκείνες που θα συναντούσαν οι οδηγοί στο Sprint και τον μεγάλο αγώνα της Κυριακής.
Καμία μεταβολή και στις επαναλαμβανόμενες παραβάσεις των ορίων της πίστας, από μέρους συγκεκριμένων οδηγών, όπως ενδεικτικά οι Carlos Sainz, Lewis Hamilton και ο Esteban Ocon. Στα τελευταία λεπτά οι δύο Ferrari κατάφεραν στο όριο να προκριθούν στην δεκάδα, εν αντιθέσει με τον εφτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή που δεν είχε την ταχύτητα για να ξεφύγει από την 12η θέση που κατέλαβε.
Το τρένο της πρόκρισης έχασαν μαζί τον Hamilton, οι Pierre Gasly, Valtteri Bottas, Liam Lawson και Zhou Guanyu. Οι περιπτώσεις του Νεοζηλανδού ρούκι αλλά και του Κινέζου οδηγού της Alfa Romeo ήταν μεταξύ εκείνων που απασχόλησαν τους αγωνοδίκες, με τους χρόνους τους να σβήνονται επίσης.
SQ3
H τελική μάχη απέναντι στο χρονόμετρο είχε αρκετό δράμα και ανατροπές, εφόσον οι εναπομείναντες οδηγοί μπήκαν στην διαδικασία να πιέσουν, χρησιμοποιώντας πλέον τα μαλακά ελαστικά της Pirelli(C3). Εντούτοις, ο Max Verstappen έπεσε και εκείνος με την σειρά του θύμα των ορίων της πίστας, με τον αρχικό του χρόνο που θα τον έφερνε με άνεση στην πρώτη θέση, να σβήνεται.
Αντ’ αυτού οι δύο McLaren των Lando Norris και Oscar Piastri κατέλαβαν τις δύο πρώτες θέσεις, με την καταιγίδα παραβιάσεων να επεκτείνεται και να επηρεάζει όλο και περισσότερους οδηγούς, όπως οι Leclerc, Alonso, Perez και Ocon.
Φτάνοντας στο τέλος ο Verstappen βρέθηκε σε δεινή θέση, εφόσον και στον δεύτερο του γύρο υπέπεσε σε σφάλμα, με τον Ολλανδό να κινείται πιο συντηρητικά και να μην πετυχαίνει να βρεθεί στην pole position, καθ’ ότι πλασαρίστηκε τρίτος, πίσω από τα μονοθέσια της Βρετανικής ομάδας.
Η pole κατέληξε στα χέρια του Oscar Piastri λοιπόν, με τον Αυστραλό ρούκι να γράφει χρόνο 1:24:454, υποσκελίζοντας τον ομόσταβλο του, Lando Norris για μόλις 82 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Η παρθενική pole, έστω και με ανεπίσημο χαρακτήρα, συνιστά ένα σπουδαίο κατόρθωμα για τον ίδιο, στο μόλις 17ο τριήμερο της καριέρας του στην F1.
O Νοrris είχε με την σειρά του είχε την δυνατότητα να κατακτήσει εκείνος την pole, εντούτοις στην ακροτελεύτια προσπάθεια του, είχε υποστροφή στην είσοδο της ευθείας εκκίνησης-τερματισμού, γεγονός που οριοθέτησε τον γύρο του.
Πίσω από την τριάδα ο George Russell ήταν τέταρτος με πολύ καλό ρυθμό, ο Carlos Sainz διέψευσε τον εαυτό του και την απόδοση του ως εκείνη την στιγμή, εφόσον κατατάχθηκε πέμπτος μπροστά από τον ομόσταβλο του Charles Leclerc, ενώ ο Nico Hulkenberg μεγιστοποίησε το εξαγόμενο αποτέλεσμα από την Haas του, καταλαμβάνοντας την έβδομη θέση.
Απογοήτευσε ξανά ο Sergio Perez στην όγδοη θέση και τέλος ο Fernando Alonso είδε τον μοναδικό του γύρο να σβήνεται, ομοίως και ο δέκατος Esteban Ocon.
O αγώνας Sprint που θα χρήσει κατά πάσα πιθανότητα και μαθηματικά πρωταθλητή τον Max Verstappen, ξεκινά στις 20:30 το βράδυ.
Αναλυτικά η κατάταξη του Sprint Shootout:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify