GP Η.Π.Α. – Sprint Shootout: Πυροβόλησε πάλι ο Verstappen

Verstappen
AUSTIN, TEXAS – OCTOBER 21: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB19 on track during the Sprint Shootout ahead of the F1 Grand Prix of United States at Circuit of The Americas on October 21, 2023 in Austin, Texas. (Photo by Chris Graythen/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202310210294 // Usage for editorial use only //

Ο Μax Verstappen ήταν ο ταχύτερος οδηγός στο Shootout, που καθόρισε την σειρά εκκίνησης του επικείμενου αγώνα Sprint, με τον Ολλανδό να εξιλεώνεται εν μέρει για τα χθεσινά γεγονότα. Τον ακολούθησαν οι Leclerc, Hamilton, Norris, σε άλλη μια πολύ κλειστή μάχη στο Όστιν. 

SQ1

Σε παρεμφερείς συνθήκες με τις χθεσινές έλαβε χώρα η κατατακτήρια διαδικασία για τον επικείμενο αγώνα Sprint. Αρκετή δράση υπήρξε από το ξεκίνημα, με δεδομένη την χρονική πίεση αλλά και την υποχρεωτικότητα χρήσης της μέσης γόμας(C3), που απαιτεί περισσότερο χρόνο ώστε να έρθει στο επιθυμητό επίπεδο απόδοσης.

Οι οδηγοί κινήθηκαν σε χαμηλότερο ρυθμό παρ’ όλα αυτά, συγκριτικά με την χθεσινή ημέρα, με τον Max Verstappen να θέτει τον τόνο, βάσει ρυθμού, όντας ο μοναδικός οδηγός που έπεσε κάτω από το φράγμα του 1:36, με 1:35:997. Από κοντά ακολούθησαν οι ταχύτατες Ferrari, αλλά και ο Alex Albon που βρήκε χρόνο και αυτοπεποίθηση, μετά την απογοητευτική περίοδο κατατακτήριων χθες.

Σημαντικό ρόλο στις εξελίξεις διαδραμάτισε και το κυκλοφοριακό, με πληθώρα οδηγών να μπαίνουν μάλιστα στο μικροσκόπιο των αγωνοδικών, για παραβίαση του μάξιμουμ χρόνου συμπλήρωσης ενός γύρου. Η μάχη για την πρόκριση κρίθηκε φυσικά στο νήμα, με τις Aston Martin να καταφέρνουν να περάσουν στην επόμενη φάση, ομοίως με τον εξαιρετικό Daniel Ricciardo που εξασφάλισε την θέση του στους ταχύτερους 15, για μόλις 12 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Στην αντίπερα όχθη βρέθηκαν οι Nico Hulkenberg και Kevin Magnussen, που δεν έφτασαν στα επίπεδα απόδοσης που αναμένονταν από το αναβαθμισμένο μονοθέσιο της Haas, ο Valtteri Bottas, o Yuki Tsunoda και ο τοπικός ήρωας Logan Sargeant. Ο Ιάπωνας μάλιστα υπήρξε πρωταγωνιστής σε ένα εκ των δύο περιστατικών παρεμπόδισης, όταν ο Lewis Hamilton oριακά απέφυγε την σύγκρουση μαζί του, στον συγχρωτισμό οδηγών που ετοιμάζονταν να ξεκινήσουν γρήγορη προσπάθεια.

Το έτερο περιστατικό αφορούσε τους Charles Leclerc και George Russell, με τον Μονεγάσκο να βρίσκει στο διάβα του τον Βρετανό οδηγό, στην 19η και προτελευταία στροφή της πίστας. Τα χειρότερα απεφεύχθησαν, όμως το συμβάν θα διερευνηθεί από τους αγωνοδίκες, μετά το τέλος της διαδικασίας.

SQ2

Οι συνθήκες πρόσφυσης βελτιώνονταν συνεχώς, με επακόλουθη την πτώση των χρόνων που πραγματοποιούσαν οι οδηγοί. Ο Verstappen ήταν εκείνος που διατηρούταν στην κορυφή, σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1:35:181, με την διαφορά του από τον ανταγωνισμό να παραμένει σταθερή στα δύο δέκατα του δευτερολέπτου περίπου. Ο Ολλανδός είχε και ένα εντυπωσιακό τετ-α-κε στο ξεκίνημα του δεύτερου τομέα της πίστας, απ’ το οποίο εντούτοις βγήκε αλώβητος, δίχως προβλήματα.

Από εκεί και πέρα καλύτερη εικόνα παρουσίασαν οι δύο McLaren, ανεβαίνοντας στην κατάταξη, ενώ στον αντίποδα δυσκολίες αντιμετώπισαν οι Lewis Hamilton και George Russell, οι οποίοι επέλεξαν να πραγματοποιήσουν μόλις μία γρήγορη προσπάθεια. Το γεγονός αυτό τους έφερε κοντά στο φάσμα του αποκλεισμού, αν και αμφότεροι γλίτωσαν εν τέλει.

Εκείνοι που δεν στάθηκαν ικανοί να κινηθούν ταχύτερα, ήταν οι δύο Aston Martin των Alonso και Stroll, στην 12η και 14η θέση αντίστοιχα, με τον Καναδό μάλιστα να βιώνει ένα περίεργο περιστατικό, όταν στο τέλος της πίσω ευθείας είδε τον πίσω άξονα του μονοθεσίου του, να μπλοκάρει, δίχως να υπάρξουν ευτυχώς περαιτέρω απρόοπτα για τον ίδιο. Οι Ricciardo, Ocon και Zhou συμπλήρωσαν την πεντάδα των αποκλεισμένων από την τελική φάση.

SQ3

Με υποχρεωτική την χρήση της μαλακής γόμας(C4), οι δέκα οδηγοί που έλαβαν μέρος στην μάχη για την διεκδίκηση της pole, είχαν ουσιαστικά μία προσπάθεια, ώστε να λάβουν την υψηλότερη δυνατή διάκριση. Το γεγονός αυτό άπτεται, σύμφωνα με τα δεδομένα, στην υπέρμετρη φθορά αυτού του τύπου ελαστικών, σε συνάρτηση πάντα με τις υψηλές θερμοκρασίες και τις απαιτήσεις του Circuit of the Americas.

Εκεί ο Max Verstappen υποσκέλισε τον ανταγωνισμό και εν μέρει πήρε το αίμα του πίσω, μετά τα όσα συνέβησαν στις χθεσινές κατατακτήριες δοκιμές. Ο Ολλανδός με χρόνο 1:34:538 κατέκτησε την τρίτη του pole σε πέντε Shootout φέτος και θα εκκινήσει τον αγώνα Sprint από την κορυφή της κατάταξης.

Πλάι του θα βρεθεί ο Charles Leclerc με την Ferrari(+0,055), με τον Μονεγάσκο να διατηρεί τον εξαιρετικό του ρυθμό από χθες, με την οριακή διαφορά που τον χώρισε από την Red Bull να αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Τρίτος ο Lewis Hamilton με την Mercedes(+0,069), με τον τέταρτο Lando Norris(+0,101), να συμπληρώνει το κουαρτέτο των οδηγών που θα πρωταγωνιστήσουν στις εξελίξεις και θα παλέψουν για την νίκη, τόσο στο επακόλουθο Sprint, όσο και στον αυριανό μεγάλο αγώνα.

Tην τρίτη σειρά του grid συμπληρώνουν οι Oscar Piastri και Carlos Sainz, με τον Αυστραλό ρούκι να παρουσιάζεται εμφανώς βελτιωμένος, οι Sergio Perez και George Russell μάλλον απογοήτευσαν στην έβδομη και όγδοη θέση αντίστοιχα, με τους Alex Albon και Pierre Gasly να συμπληρώνουν την κατάταξη στο SQ3.

Το Sprint διάρκειας 17 γύρων θα λάβει χώρα, απόψε, μία ώρα μετά τα μεσάνυχτα.

Αναλυτικά οι χρόνοι και η κατάταξη του Shootout:

κατάταξη

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Ο Leclerc σταμάτησε να προσπαθεί να καταλάβει τα σκαμπανεβάσματα της Ferrari

Next Article
Verstappen

GP Η.Π.Α. - Sprint: Άγρυπνος Verstappen στην Άγρια Δύση

Related Posts