Άλλο ένα τριήμερο, άλλη μία άνετη νίκη για τον Max Verstappen, αυτή την φορά στο επεισοδιακό GP της Πόλης του Μεξικού, με τον Ολλανδό να ισοφαρίζει μάλιστα το ρεκόρ νικών του θρυλικού, Alain Prost. Το βάθρο συμπλήρωσαν, οι Lewis Hamilton και Charles Leclerc, πίκρα και απογοήτευση για τον άτυχο Sergio Perez.
Σε παρεμφερείς ζεστές συνθήκες, όπως άλλωστε και όλο το τριήμερο, διεξήχθη ο αγώνας. Με 19 οδηγούς να παρατάσσονται στο grid ενόψει της εκκίνησης, πλην του Lance Stroll, που για δεύτερο συναπτό αγώνα υποχρεώθηκε να αρχίσει την προσπάθεια του από το pitlane, κατόπιν παραβίασης του καθεστώτος του Parc Ferme από την Aston Martin, στο πλαίσιο αλλαγών στο σετάρισμα της AMR23 του Καναδού.
Κυρίαρχη επιλογή βάσει ελαστικών ήταν βέβαια η μέση(C4) γόμα της Pirelli, πλην των Alex Albon και Esteban Ocon που επέλεξαν την σκληρή(C3), σκοπεύοντας να διανύσουν μεγαλύτερη απόσταση στο πρώτο κομμάτι του αγώνα, αλλά και του Lando Norris που είχε τοποθετημένη την μαλακή(C5) γόμα στην ΜcLaren του, μία άκρως επιθετική προσέγγιση για τον Βρετανό, εφόσον εκκινούσε από την 17η θέση.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, οι δύο Ferrari πραγματοποίησαν μέτριο ξεκίνημα, με τις δύο Red Bull των Max Verstappen και Sergio Perez να επιτίθενται άμεσα στα μονοθέσια της Ιταλικής ομάδας. Ο Charles Leclerc βρέθηκε ανάμεσα τους στον μακρύ δρόμο ως την πρώτη στροφή, όπου ο Verstappen έχοντας πάρει την εσωτερική γραμμή πέρασε πρώτος, ενώ ο Μονεγάσκος είχε επαφή με τον Perez, που εκβίασε προσπέραση από την εξωτερική.
Το αποτέλεσμα ήταν ο Mεξικανός να καταλήξει εκτός πίστας και στην συνέχεια εκτός αγώνα, από τον πρώτο κιόλας γύρο, σε μία εντόνως αρνητική εξέλιξη για τον ίδιο, αλλά και τους εκατοντάδες χιλιάδες συμπατριώτες του, που κατέκλυσαν τις κερκίδες του Autodromo Hermanos Rodriguez.
O Leclerc επιβίωσε με ελαφρά φθορά στην μπροστινή αεροτομή του, που δεν στάθηκε ικανή να τον αναγκάσει να επιστρέψει στα pit. Πίσω τους ο Sainz δεν έχασε άλλο έδαφος, ο Daniel Ricciardo διατήρησε πίσω του τον Lewis Hamilton, ενώ η προσωρινή αλλαγή θέσεων ανάμεσα στους George Russell και Oscar Piastri, έληξε με ένα εντυπωσιακό προσπέρασμα του Αυστραλού ρούκι από την εξωτερική, μπαίνοντας στο κομμάτι του σταδίου.
Μεγάλος κερδισμένος ήταν ο Νico Hulkenberg που κέρδισε τέσσερις θέσεις, όπως άλλωστε και ο Albon παρά το μειονέκτημα του βάσει γόμας ελαστικών. Στον αντίποδα βρέθηκαν οι δύο Alfa Romeo, αλλά και ο Fernando Alonso με την Aston Μartin, χάνοντας αρκετό χρόνο και θέσεις στην κατάταξη, από πολύ νωρίς.
Μπαίνοντας στον τρίτο γύρο είχαμε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας(VSC), προκειμένου να καθαριστούν τα θραύσματα στην πρώτη στροφή, εξαιτίας του συμβάντος της εκκίνησης. Έπειτα από έναν γύρο επιστρέψαμε σε κανονικές συνθήκες αγώνα, δίχως μεταβολές ως και τον πρώτο γύρο αλλαγών ελαστικών, με εξαίρεση την προσπέραση του Hamilton στον Ricciardo, έπειτα από την σθεναρή αντίσταση του Αυστραλού για τους πρώτους δέκα γύρους.
Ο Verstappen ήταν εκείνος που πρώτος άνοιξε τον χορό των αλλαγών ελαστικών, μία κίνηση που παρέπεμπε σε ενδεχόμενη στρατηγική δύο pit-stop, στον 19ο γύρο. Εν αντιθέσει με τον ίδιο οι Leclerc, Sainz φάνηκαν να προσανατολίζονται σε μία λιγότερη στάση, αναδεικνύοντας την αρχική στρατηγική της Ferrari για τον αγώνα.
Από την πλευρά του ο Hamilton επιχείρησε να κάνει undercut στα μονοθέσια της Scuderia, μπαίνοντας στον 25ο γύρο, γεγονός που τον έφερε σε θέση ισχύος, όταν πλέον ο Sainz έκανε την δική του αλλαγή, τέσσερις γύρους αργότερα. Με τον Βρετανό να κερδίζει μία θέση σε βάρος του, τα βλέμματα στρέφονταν στον Leclerc.
Ο Μονεγάσκος άντεξε 31 γύρους συνολικά με την μέση γόμα, μέχρις ότου επισκεφθεί με την σειρά του τα pit, παρ’ όλα αυτά όχι μόνο δεν έχασε χρόνο, αλλά παρέμεινε δεύτερος μπροστά από τον Hamilton. Στον επόμενο γύρο επρόκειτο να λάβει χώρα το συμβάν που άλλαξε τον ρου των γεγονότων του αγώνα.
Ο Kevin Magnussen έχασε τον έλεγχο της VF-23 του στο σύμπλεγμα των στροφών 7-9, εξαιτίας της κατάρρευσης της πίσω ανάρτησης του μονοθεσίου του, που κατά πάσα πιθανότητα προκλήθηκε από μία έξοδο που είχε νωρίτερα ο ίδιος και ένα άτσαλο πέρασμα από τα kerb. Ο Δανός κατέληξε με σφοδρότητα στις μπαριέρες, με τον αγώνα του να ολοκληρώνεται σε εκείνο το σημείο.
Το μέγεθος του ατυχήματος, αλλά και των ζημιών που υπέστησαν οι μπαριέρες, ανάγκασαν τους αγωνοδίκες αρχικά να βγάλουν το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα και τελικά δύο γύρους αργότερα, να διακόψουν την ροή του αγώνα με κόκκινη σημαία. Στο μεταίχμιο αυτό ο Verstappen εκμεταλλεύτηκε το χάσμα που είχε δημιουργήσει από τους αντιπάλους του, για να βάλει άλλο ένα φρέσκο σετ σκληρής γόμας, καλύπτοντας το δυνητικό μειονέκτημα σε σύγκριση με τους Leclerc και Hamilton που τον ακολουθούσαν.
Μεγάλος άτυχος ένεκα της διακοπής υπήρξε και ο Lando Norris, που είχε ξεφορτωθεί πολύ νωρίς στον αγώνα την μαλακή γόμα, για να ανέλθει εντός βαθμών, μετά τα pitstop των προπορευόμενων οδηγών στο midfield. Η φόρα του ανακόπηκε προσωρινά, αν και κινούταν με ρυθμό εφάμιλλο των πρωτοπόρων.
Έπειτα από διακοπή είκοσι λεπτών, η οποία συνέπεσε μάλιστα ακριβώς στο μέσο της διάρκειας του αγώνα, τον 35ο γύρο, οι οδηγοί παρατάχθηκαν εκ νέου στο grid για στατική εκκίνηση. Ο Leclerc βρήκε ευκαιρία και αφορμή να αντικαταστήσει την τραυματισμένη μπροστινή αεροτομή του, ενώ οι δύο Mercedes και ο Oscar Piastri πέρασαν ξανά σε σετ μέσης γόμας, θέλοντας να αποκομίσουν το μέγιστο από την περίσταση που ανέκυψε.
Τα κόκκινα φώτα έσβησαν για δεύτερη φορά στην ημέρα, με τον Verstappen να φεύγει άριστα και να διατηρείται στην κορυφή και τους Leclerc, Hamilton να δίνουν την μάχη για την δεύτερη θέση. Ο Russell προσπέρασε τον Ricciardo για την πέμπτη θέση, με τον Αυστραλό να βρίσκεται εκτεθειμένος και στις επιθέσεις των Piastri αλλά και του ανακάμψαντα ομόσταβλου του, Yuki Tsunoda.
Ο συνωστισμός ένεκα της νέας εκκίνησης, επέφερε ζητήματα και στον Lando Norris που απώλεσε τέσσερις θέσεις, με την προσπάθεια του να δέχεται σοβαρό πλήγμα. Μercedes και Ferrari είδαν τα μονοθέσια τους να μάχονται σε ζεύγη, με τον Hamilton να διεκδικεί και να κερδίζει την δεύτερη θέση από τον Leclerc, με μία κίνηση στο τέλος της μεγάλης ευθείας στον 39ο γύρο του αγώνα.
Αντίστοιχα, επίθεση δέχθηκε και ο Sainz από τον Russell, αν και στην προκειμένη περίπτωση ο Ισπανός διατήρησε την έτερη W14 πίσω του. Το μεγάλο ερωτηματικό αφορούσε πια την διαχείριση των ελαστικών, εφόσον ήταν αναμενόμενη η γρηγορότερη φθορά της μέσης εν συγκρίσει με την σκληρή γόμα.
Αν και ο Verstappen χάθηκε στον ορίζοντα, ανοίγοντας την διαφορά του από τον Hamilton, ο εφτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής ανέδειξε πτυχές του αστείρευτου οδηγικού του ταλέντου, καθώς όχι μόνο δεν έχανε χρόνο και απόδοση, αλλά διατηρούσε με μεγάλη άνεση πίσω του την Ferrari.
Εφόσον η κατάταξη στην κορυφή είχε ουσιαστικά κριθεί, το ενδιαφέρον εστιάστηκε στις μάχες του midfield, που εμπεριείχαν πάθος και ένταση. Η πίεση που ασκούσε ο Yuki Tsunoda στον Piastri για την έβδομη θέση, είχε ως συνέπεια οι δύο οδηγοί να έχουν επαφή εις διπλούν, με την τελευταία(στον 52ο γύρο) να ρίχνει τον Ιάπωνα στις τελευταίες θέσεις, έπειτα από την απόπειρα του για προσπέρασμα από την εξωτερική, στα φρένα της πρώτης στροφής.
Μετέπειτα, ο Norris σάλπισε νέα επίθεση, με στόχο την άνοδο και συνάμα την παρουσία του στους βαθμούς, προσπερνώντας διαδοχικά, τον Bottas, τις Alpine, τον Hulkenberg και τον Albon, για να βρεθεί ένατος, με κάτι λιγότερο από είκοσι γύρους να απομένουν. Αυτό το γκρουπ οδηγών εξακολούθησε να δίνει μάχες, μέχρι τελικής πτώσεως, με τον Γερμανό οδηγό της Haas να δίνει τον υπέρ πάντων αγώνα, ώστε να λάβει τον τελευταίο διαθέσιμο βαθμό.
Ο Norris δεν συνάντησε αντίσταση από τον ομόσταβλο του, κατόπιν εντολών και της ομάδας του, κυνηγώντας πια τους Ricciardo και Russell. Mε δύο εκπληκτικά προσπεράσματα σε βάρος του πρώην teammate του, αλλά και του συμπατριώτη του, στους τελευταίους δεκαπέντε γύρους, ανήλθε πέμπτος, κερδίζοντας με το σπαθί του τον τίτλο του οδηγού του αγώνα.
Ο Verstappen έκανε κρουαζιέρα μέχρι και την στιγμή που κυμάτισε η καρό σημαία, σε ακόμη μία νίκη του Ολλανδού φέτος, την 16η σε 19 προσπάθειες που συνιστά ρεκόρ του σπορ στην διάρκεια ενός πρωταθλήματος και πιο σημαντικά ισοφάρισε με την 51η νίκη συνολικά στην καριέρα του, τον αριθμό των επιτυχιών ενός θρύλου της F1, του τετράκις παγκόσμιου πρωταθλητή, Alain Prost.
Τον ακολούθησε στην δεύτερη θέση, ο έξοχος Lewis Hamilton, που πήρε στα χέρια του και τον ένα βαθμό που χαρίζει ο ταχύτερος γύρος, στο ακροτελεύτιο πέρασμα του στον αγώνα, με έντονη φθορά στα ελαστικά του. Ο Βρετανός παρέδωσε σεμινάριο χρήσης της μέσης γόμας, σε αυτό το τύποις δεύτερο ημίχρονο του αγώνα, δίχως να προβληματιστεί επ’ ουδενί από τον τρίτο της κατάταξης, Charles Leclerc, με την Ferrari.
O Μονεγάσκος κατέκτησε άλλο ένα βάθρο στην διάρκεια της φετινής σεζόν, δίχως να μετουσιώσει εντούτοις την pole που κατέκτησε το Σάββατο, σε νίκη την Κυριακή. Με τον ομόσταβλο του, Carlos Sainz, να τερματίζει τέταρτος, η Ferrari είχε συνολικά καλύτερη εικόνα απ’ ότι στο Austin, εντούτοις ο ρυθμός αγώνα δεν υπήρξε ο επιθυμητός, ώστε στα κρίσιμα σημεία να διεκδικηθεί το κάτι παραπάνω, πόσο δε μάλλον σε συνάρτηση με τον διαχρονικά δυνατό ρυθμό αγώνα των Mercedes.
Το άστρο του Lando Norris έλαμψε με την πέμπτη θέση, ο Daniel Ricciardo απώλεσε στο νήμα την ευκαιρία ,που παρουσιάστηκε εξαιτίας της έντονης φθοράς των ελαστικών του George Russell στο τέλος, παρά την απόπειρα προσπεράσματος στον τελευταίο γύρο σε βάρος του Βρετανού για την έκτη θέση, με την έβδομη να συνιστά το καλύτερο αποτέλεσμα ωστόσο της Alpha Tauri φέτος, που την ξεκόλλησε σημειωτέον από την τελευταία θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών.
Ο Oscar Piastri τερμάτισε όγδοος, δίχως να φανεί απειλητικός στο κομμάτι που ακολούθησε την διακοπή της κούρσας, έχοντας μάλλον υποστηρικτικό ρόλο ως προς τον ομόσταβλο του και μην δείχνοντας διατεθειμένος για περιττά ρίσκα.
Την βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν ο -καθ’ όλα αθόρυβος- Alex Albon στην ένατη θέση και ο Esteban Ocon στην δέκατη. Η μάχη για τους βαθμούς έκοψε την ανάσα των θεατών, με αλλεπάλληλα προσπεράσματα και επικεφαλής του γκρουπ των οδηγών αυτών μέχρι και το τελικό βιράζ, τον Nico Hulkenberg.
Όταν ο Ocon ξεφορτώθηκε το εμπόδιο της μοναδικής Haas που παρέμενε στον αγώνα, ο Γερμανός έμεινε απροστάτευτος στις επιθέσεις επερχόμενων οδηγών, σε ένα τρενάκι πέντε με έξι μονοθεσίων, έχοντας και εκείνος έντονη φθορά στα ελαστικά του και πιο συγκεκριμένα στην μέση γόμα.
Το αλαλούμ αυτό είχε αποτέλεσμα να συγκρουστούν οι Valtteri Bottas και Lance Stroll, που εμπλέκονταν σε αυτή την μάχη, με συνέπεια την εγκατάλειψη του Καναδού, λίγο πριν το τέλος. Έτσι λοιπόν οι Gasly, Tsunoda και βέβαια ο Hulkenberg βρέθηκαν στις θέσεις ακριβώς πίσω από τους βαθμούς, με τις Alfa Romeo να συμπληρώνουν την κατάταξη.
Τον τερματισμό δεν είδαν επίσης, ο Logan Sargeant, που παρά τον καλό του αγώνα αναγκάστηκε να μπει στα pit στον τελευταίο γύρο, υπό τον φόβο να μείνει το μονοθέσιο του από καύσιμα και βέβαια η μεγάλη απογοήτευση του τριημέρου, ο Fernando Alonso, με τον Ισπανό να βιώνει ένα εφιαλτικό σαββατοκύριακο, που παραπέμπει στα δύσκολα του χρόνια με την ομάδα της McLaren.
Επόμενη στάση του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1, το GP Βραζιλίας, το ερχόμενο τριήμερο 3-5 Νοεμβρίου, που περιλαμβάνει φυσικά το έκτο και τελευταίο Sprint της φετινής σεζόν.
Aναλυτικά η κατάταξη του αγώνα:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify