Με τον Carlos Sainz στην κορυφή ολοκληρώθηκε η πρώτη και μοναδική περίοδος ελεύθερων δοκιμών του GP του Σάο Πάολο. Toν ακολούθησαν ο oμόσταβλος του, Charles Leclerc και ο George Russell, σε μία κατάταξη που χαρακτηρίζεται από τις πολλές και διαφορετικές στρατηγικές των ομάδων υπό το πιεστικό πρίσμα των τριημέρων Sprint.
Ο ουρανός πάνω από το Intelagos ήταν συννεφιασμένος κατά την διάρκεια της διαδικασίας, με την πιθανότητα βροχής να υφίσταται μεν, για τις επερχόμενες κατατακτήριες δε. Φυσιολογικά οδηγοί και ομάδες επιδόθηκαν σε πληθώρα ξεχωριστών προγραμμάτων και ρυθμίσεων, εφόσον αυτή ήταν η μοναδική περίοδος ελεύθερων δοκιμών του τριημέρου.
Ως εκ τούτου δεν ανέκυψαν ασφαλή συμπεράσματα ως προς την δυναμική του ανταγωνισμού, γεγονός που αναδεικνύεται και από την ποικιλομορφία της τελικής κατάταξης του FP1.
O Carlos Sainz ήταν εκείνος που ολοκλήρωσε την περίοδο στην πρώτη θέση της κατάταξης, με χρόνο 1:11:732, ακολουθούμενος από τον ομόσταβλο του, Charles Leclerc(+0,108), με την Ferrari να πραγματοποιεί δυναμικό ξεκίνημα επί Βραζιλιάνικου εδάφους. Αξίζει να σημειωθεί βέβαια ότι οι οδηγοί της Scuderia βρέθηκαν ανάμεσα σε εκείνους που χρησιμοποιήσαν την πιο μαλακή γόμα της Pirelli(C4), στοιχείο που δεν αποτέλεσε πανάκεια για το σύνολο του grid.
Στην τρίτη θέση ολοκλήρωσε την προσπάθεια του ο περσινός νικητής του αγώνα, George Russell(+0,133) με τον Βρετανό να καταγράφει τον ταχύτερο του χρόνο με την μέση γόμα(C3), ένας γύρος που τον διατηρούσε στην κορυφή της κατάταξης για το μεγαλύτερο διάστημα του FP1.
O Nico Hulkenberg ήταν τέταρτος(+0,196), με τον Γερμανό εντούτοις να βιώνει μια καθ’ όλα επεισοδιακή περίοδο δοκιμών. Αρχικά ενεπλάκη σε συμβάν με τον Lando Norris, με τους δύο οδηγούς να συγκρούονται στην τελευταία στροφή της πίστας -αν και βρίσκονταν σε αργούς γύρους- και μετέπειτα ένα άτσαλο πέρασμα του από τα kerb της τέταρτης στροφής προκάλεσε βλάβη στο μονοθέσιο του, αναγκάζοντας τον να επιστρέψει στα pit λίγο πριν την λήξη.
Πέμπτη θέση για την Williams και τον Alex Albon(+0,312), παρά το γεγονός ότι η Βρετανική ομάδα προβληματίστηκε αρκετά ως προς την εύρεση του set-up, με εμφανή ζητήματα ισορροπίας για αμφότερους τους οδηγούς της, ενώ οι Lance Stroll και Pierre Gasly στην έκτη και έβδομη θέση αντίστοιχα ακολούθησαν παράλληλη πορεία, μένοντας κοντά στην πρώτη θέση αφενός, αφετέρου με την μέση γόμα ελαστικών.
Οι Zhou Guanyu, Logan Sargeant και Kevin Magnussen συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα καθώς επίσης και την εφτάδα των οδηγών που κατέγραψαν ανταγωνιστική προσπάθεια με την μαλακή γόμα.
Στο δεύτερο μισό της κατάταξης συναντάμε ονόματα-έκπληξη, με πρώτο απ’ όλα εκείνο του παγκόσμιου πρωταθλητή, Max Verstappen, στην 16η θέση, τον Lewis Hamilton 12ο, τον υπ’ ατμόν Sergio Perez στην 18η και τις δύο McLaren στις δύο τελευταίες θέσεις. Η ξεχωριστή προσέγγιση των, φέρνει στην επιφάνεια μία ενδεχόμενη τακτική εξοικονόμησης ελαστικών, με τους Norris και Piastri να αφήνουν χαρακτηριστικά τις ταχύτερες τους προσπάθειες με την C4 και να επιστρέφουν στο γκαράζ της ομάδας τους.
Σε κάθε περίπτωση οι όποιες απορίες θα λυθούν στην επικείμενη μάχη απέναντι στο χρονόμετρο, που θα ορίσει την σειρά εκκίνησης του μεγάλου αγώνα της Κυριακής. Οι κατατακτήριες δοκιμές θα ξεκινήσουν στις 20:00 το βράδυ.
Αναλυτικά οι χρόνοι και η κατάταξη του FP1:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify