Με τον George Russell να πετυχαίνει τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών, άνοιξε η αυλαία του τελευταίου αγωνιστικού τριημέρου της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι. Τον ακολούθησαν οι Felipe Drugovich και Daniel Ricciardo, σε μία διαδικασία που το ενδιαφέρον μονοπωλήθηκε από τους νέους οδηγούς που συμμετείχαν σε αυτήν.
Eπιστροφή σε κανονικές καιρικές συνθήκες διεξαγωγής, τουλάχιστον για το FP1, με υψηλές θερμοκρασίες και ηλιοφάνεια στην Yas Marina. Την παράσταση έκλεψε βέβαια η πληθώρα νέων οδηγών(δέκα τον αριθμό) που συμμετείχε στην διαδικασία, στο πλαίσιο του κανονισμού που υποχρεώνει τις ομάδες να τους χρησιμοποιούν, σε δύο τουλάχιστον περιόδους ελεύθερων δοκιμών στην διάρκεια ενός πρωταθλήματος.
Ενδεικτικά στην Red Bull, τόσο ο Max Verstappen, όσο και ο Sergio Perez παρακολούθησαν την δράση από τα pit, φορώντας πολιτικά, καθ’ ότι αντικαταστάθηκαν από τον πρωταθλητή της Formula-E, Jake Dennis, αλλά και τον Isack Hadjar, τέκνο της ακαδημίας της και βέβαια οδηγό της Formula 2.
Αναφορικά με τα τεκταινόμενα στην πίστα, το σύνολο των συμμετεχόντων επιδόθηκε σε σειρά πειραματισμών ως προς το set-up και τις ρυθμίσεις, καθ’ όλη την διάρκεια του FP1. O George Russell βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης, με χρόνο 1:26:072, χρησιμοποιώντας την μαλακή(C5) γόμα της Pirelli.
Τον ακολούθησε ο αναπληρωματικός οδηγός και δοκιμαστής της Aston Martin, Felipe Drugovich, με τον Βραζιλιάνο να υπολείπεται κάτι λιγότερο από τρία δέκατα του δευτερολέπτου(+0,288), από τον ταχύτερο χρόνο και φυσικά να είναι ο ταχύτερος εκ των νέων οδηγών που έλαβαν μέρος. εκμεταλλευόμενος και την πρότερη πείρα του με την AMR23.
Τρίτη θέση για τον Daniel Ricciardo(+0,361), με την Alpha Tauri, η οποία στο Άμπου Ντάμπι εφάρμοσε αναβαθμίσεις στην AT04 και πιο συγκεκριμένα νέο πάτωμα, προκειμένου να συλλεχθούν δεδομένα ενόψει της επόμενης σεζον, ενώ ο Valtteri Bottas τον ακολούθησε στην τέταρτη θέση, μόλις είκοσι χιλιοστά του δευτερολέπτου πίσω του.
Η δυναμική παρουσία της Aston Martin στο ξεκίνημα του τριημέρου επικυρώθηκε και από την πέμπτη θέση του Lance Stroll(+0,599), με τον Καναδό να εμπλέκεται σε συμβάν παρεμπόδισης(ένα εκ των πολλών), ενόσω βρισκόταν σε αργό γύρο. Ο Isack Hadjar αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει την έξοδο διαφυγής στα φρένα της έκτης στροφής, καθώς ο Stroll κινούταν ουσιαστικά στην αγωνιστική γραμμή.
Ο Oscar Piastri ήταν έκτος με την McLaren, στην έβδομη και όγδοη θέση ολοκλήρωσαν τις προσπάθειες τους οι δύο Ferrari, προεξάρχοντος του Carlos Sainz, με τον Robert Schwartzman να υπολείπεται οριακά του Ισπανού. Την δεκάδα συμπλήρωσαν οι Pierre Gasly και Yuki Tsunoda.
Όπως προαναφέρθηκε, το κυκλοφοριακό διαδραμάτισε ρόλο στις εξελίξεις, με πλέον μνημειώδες το συμβάν ανάμεσα στους Logan Sargeant και Jack Doohan, στο σύμπλεγμα των δύο τελευταίων στροφών 15-16. Ο Αμερικανός προετοιμαζόταν για να ξεκινήσει γρήγορη προσπάθεια και ως εκ τούτου ήταν σχεδόν ακινητοποιήμενος, με τον οδηγό της ακαδημίας της Alpine να ολοκληρώνει με την σειρά του, τον δικό του γρήγορο γύρο.
Ως αποτέλεσμα ο Αυστραλός αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει όλο το μήκος της πίστας και την είσοδο του pitlane, για να αποφύγει την FW45, σε ένα περιστατικό που θα διερευνηθεί και από τους αγωνοδίκες, με την ευθύνη να βαραίνει ξεκάθαρα τον Sargeant.
Γενικότερα, ήταν αξιοσημείωτη η προσπάθεια των οδηγών που κλήθηκαν να οδηγήσουν ως αντικαταστάτες, στην πρώτη περίοδο των δοκιμών, διότι φάνηκαν να προσαρμόζονται σταδιακά με τις απαιτήσεις του σπορ συνολικά, έχοντας παράλληλα το δύσκολο έργο να συλλέξουν δεδομένα που είναι αναγκαία για την πορεία του τριημέρου και τα επιτελεία των ομάδων τους.
Η συνέχεια στην Yas Marina δίνεται στις 15:00 το μεσημέρι με το FP2, όπου πλέον μπαίνουμε σε κανονικούς ρυθμούς.
Αναλυτικά οι χρόνοι και η κατάταξη του FP1:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify