Νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, το παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1 ταξιδεύει στην Ιαπωνία και τη θρυλική πίστα της Σουζούκα για τον τέταρτο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος του 2024.
Γενικές πληροφορίες
Το GP Ιαπωνίας αποτελεί έναν ξεχωριστό προορισμό για την F1 και δη η Σουζούκα, που ουσιαστικά αντικατέστησε το σιρκουί του Φούτζι και αποτελεί τον τόπο στον οποίο διεξάγονται οι αγώνες του σπορ στη χώρα, από το 1987. Το 2007-2008 η F1 επέστρεψε για δύο σεζόν στην πίστα που τελεί υπό την ιδιοκτησία της Toyota, για να επανέλθει το 2009 στο ιαπωνικό της “σπίτι”.
Η Σουζούκα κατασκευάστηκε το μακρινό 1962, όταν ο Soichiro Honda, ιδρυτής και δημιουργός της ομώνυμης αυτοκινητοβιομηχανίας, αποφάσισε να δημιουργήσει μια ιδιωτική πίστα, για την ταχέως αναπτυσσόμενη τα χρόνια εκείνα, εταιρεία του. Φυσικά, έπρεπε να περάσουν 25 χρόνια, προκειμένου η F1 να βρεθεί στην Σουζούκα, ωστόσο η αναμονή άξιζε, όπως πρακτικά αποδείχθηκε.
Η πίστα συγκαταλέγεται ανάμεσα στις αγαπημένες των οδηγών, λόγω της ξεχωριστής της χάραξης. Τα “S” του πρώτου κομματιού της πίστας, η διπλή Degner πριν το πέρασμα κάτω από την γέφυρα, η θρυλική αριστερή 130R με τέρμα γκάζι, συνθέτουν μεταξύ άλλων το σκηνικό μιας πραγματικά πολύ ξεχωριστής τοποθεσίας για την F1.
Εκτός των άλλων, η Σουζούκα έχει λάβει θρυλικό χαρακτήρα στην F1, καθώς έχει διατελέσει κατά περιόδους, τον τόπο στον οποίο κρινόταν η έκβαση των πρωταθλημάτων του σπορ. Οι μάχες Senna-Prost, Schumacher-Hakkinen για την κατάκτηση του τίτλου, έλαβαν χώρα στην ιαπωνική πίστα, χαράζοντας στην συνείδηση του κοινού στιγμές που δεν θα ξεχαστούν στο πέρασμα των χρόνων.
Πολυνίκης στο σιρκουί αυτό, είναι ο Μichael Schumacher με έξι νίκες, τον ακολουθούν ο Lewis Hamilton με πέντε, ο Sebastian Vettel με τέσσερις και οι Max Verstappen, Ayrton Senna, Fernando Alonso, Mika Hakkinen, Damon Hill και Gerhard Berger με δύο νίκες έκαστος.
Η ανάγκη για περιορισμό των μεταφορών και την μείωση των παραγόμενων ρύπων, έφερε την Formula 1 στην απόφαση να ενώσει τους αγώνες εκτός Ευρώπης σε ενιαία κομμάτια, γκρουπάροντας κατά το δυνατόν, τους αγώνες ανά ήπειρο. Η μεγαλύτερη αλλαγή αφορούσε τον αγώνα στην Ιαπωνία, ο οποίος μεταφέρθηκε από τον Οκτώβριο στον Απρίλιο και αποτελεί το τέταρτο φετινό Grand Prix. Προφανώς θα είναι και η νωρίτερη ημερομηνία που έχει διεξαχθεί ο αγώνας.
Πέρσι, ο Max Verstappen συνέχισε την κυριαρχία του, μετά την διακοπή του πρώτου σερί νικών του στη Σιγκαπούρη, κερδίζοντας με χαρακτηριστική άνεση έναν σχετικά επεισοδιακό αγώνα, με τον teammate του Sergio Perez να εγκαταλείπει δύο φορές, τις δύο McLaren να ανεβαίνουν στο βάθρο και τις δύο Mercedes να έχουν επαφή κατά τη διάρκεια μονομαχίας τους.
Στην φετινή εκδοχή θα δούμε και την πρώτη παρουσία τρίτου οδηγού στο FP1, με τον Ayumu Iwasa να παίρνει τη θέση του Daniel Ricciardo, σχηματίζοντας ένα ιαπωνικό δίδυμο με τον Yuki Tsunoda στον εντός έδρας αγώνα τους. Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, η Pirelli θα φέρει στη Σουζούκα τις πιο σκληρές γόμες ελαστικών, σε μία ούτως ή άλλως πολύ απαιτητική για αυτά, πίστα.
Γύροι: 53
Μήκος Πίστας: 5.807 km
Απόσταση Αγώνα: 307.47 km
Ρεκόρ Γύρου: 1:30:983 Lewis Hamilton (2019)
Πρόγραμμα
Παρά τις αλλαγές στην ημερομηνία του Grand Prix, το ωρολόγιο πρόγραμμα του τριημέρου έμεινε εντελώς ίδιο σε σχέση με πέρσι. Οι ώρες φυσικά θα είναι πρωινές, ένεκα της διαφοράς ώρας με τη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι ο αγώνας θα ξεκινήσει μία ώρα νωρίτερα απ’ότι οι κατατακτήριες δοκιμές. Πιο αναλυτικά:
Παρασκευή 5 Απριλίου
FP1: 05:30-06:30
FP2: 09:00-10:00
Σάββατο 6 Απριλίου
FP3: 05:30-06:30
Κατατακτήριες: 09:00-10:00
Κυριακή 7 Απριλίου
Αγώνας: 08:00
Όπως και πέρσι, έτσι και για το 2024, ο όμιλος ΑΝΤΕΝΝΑ έχει τα τηλεοπτικά δικαιώματα του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1. Η αλλαγή για τη φετινή χρονιά είναι ότι όλες οι διαδικασίες του τριημέρου θα προβάλλονται αποκλειστικά από τη συνδρομητική πλατφόρμα του ΑΝΤ1+. Όπως και στα προηγούμενα Grands Prix θα μεταδοθεί σε μαγνητοσκόπηση από το ελεύθερο κανάλι, στις 16:30 το απόγευμα της Κυριακής. Επιπλέον στην 01:00 το πρωί της Κυριακής θα προβληθούν highlights των κατατακτήριων δοκιμών. Φυσικά, υπάρχει κι η επιλογή της ΟΤΤ πλατφόρμας της Formula 1, το F1TV, το οποίο θα έχει, μέσω συνδρομής, κάθε session του τριημέρου, με αποκλειστικά onboard πλάνα και ξεχωριστές επιλογές μετάδοσης. Για πρώτη φορά φέτος, δεν υπάρχει αγώνας των υποστηρικτικών πρωταθλημάτων, τα οποία θα επιστρέψουν στον αγώνα της Εμίλια Ρομάνια στην Ίμολα.
Επόμενος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος η επιστροφή του Grand Prix Κίνας στο καλεντάρι μετά από πέντε σεζόν απουσίας, το τριήμερο 19-21 Απριλίου
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify