H παγκόσμια ομοσπονδία μοτοσυκλέτας έδωσε στη δημοσιότητα τους νέους τεχνικούς κανονισμούς του MotoGP, που θα τεθούν σε ισχύ από το 2027. Σημαντικές αλλαγές σε κινητήρες κι αεροδυναμικά, κίνητρα σε πιθανούς νέους κατασκευαστές για είσοδο στο πρωτάθλημα.
Κατά τη διάρκεια του προηγούμενου αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος του MotoGP στην Χερέθ, οι υπεύθυνοι της παγκόσμιας ομοσπονδίας συναντήθηκαν με τους εκπροσώπους των ομάδων και των κατασκευαστών που λαμβάνουν μέρος στο πρωτάθλημα, με σκοπό την τελική απόφαση για τους τεχνικούς κανονισμούς που θα ξεκινήσουν να υφίστανται από το 2027.
Με πλήρη συμφωνία σε κάθε κομμάτι τους, οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί εκδόθηκαν κι επίσημα το μεσημέρι της Δευτέρας και φέρνουν σημαντικές αλλαγές σε κινητήρες, αεροδυναμική και καύσιμα, ενώ υπάρχουν κι αρκετά κίνητρα που θα προσπαθήσουν να φέρουν νέους κατασκευαστές στο grid του MotoGP. Πιο συγκεκριμένα, οι νέοι κανονισμοί περιλαμβάνουν:
- την μείωση του όγκου των κινητήρων από 1000 κυβικά σε 850. Τα μοτέρ θα παραμείνουν τετράχρονα και τετρακύλινδρα, ενώ κάθε ομάδα θα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί μέχρι έξι κινητήρες σε σεζόν 20 αγώνων ή επτά κινητήρες σε σεζόν 21 ή 22 αγώνων.
- κίνητρα για νέους κατασκευαστές, στους οποίους θα παραχωρηθούν οι μεγαλύτερες δυνατές παραχωρήσεις, με χρήση έξτρα κινητήρων μέσα στη σεζόν, απεριόριστες δοκιμές και βελτιώσεις στις μοτοσυκλέτες και περιθώριο δύο αεροδυναμικών αλλαγών. Οι υπόλοιπες ομάδες θα έχουν το δεύτερο επίπεδο παραχωρήσεων, όπως αυτές έγιναν γνωστές τον περασμένο Νοέμβριο.
- την αλλαγή του ελάχιστου βάρους των μοτοσυκλετών σε 153 κιλά.
- την χρήση στοιχείων GPS για κάθε οδηγό στο τέλος κάθε διαδικασίας.
- την μείωση των ρεζερβουάρ σε 20 λίτρα για τους αγώνες και σε 11 λίτρα για τα sprints
- την απαγόρευση των συσκευών ρύθμισης της ανάρτησης για την εκκίνηση (holeshot) και τον αγώνα (ride height)
- τον περιορισμό των αεροδυναμικών στοιχείων της μοτοσυκλέτας, τόσο στα fairings, όσο και στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας. Κάθε αεροδυναμικό κομμάτι της θα ομολογκάρεται στην αρχή της σεζόν, με τις υπάρχουσες ομάδες στην πρώτη χρονιά να έχουν δικαίωμα μόλις μίας αλλαγής.
Επιπλέον επιβεβαιώθηκε ξανά η χρήση 100% μη επεξεργασμένου ορυκτού καυσίμου, σε μία σημαντική προσπάθεια μείωσης των ρύπων. Ήδη αρχής γενομένης από τη φετινή σεζόν το ποσοστό αυτό βρίσκεται στο 40%.
Περαιτέρω πληροφορίες για τους ακριβείς κανονισμούς θα γίνονται γνωστές μέχρι την αρχή της απελευθέρωσης των ομάδων για την προετοιμασία των νέων μοτοσυκλετών, στο τέλος της φετινής σεζόν. Σε επιμέρους αγώνες θα γίνουν συνεδριάσεις των technical groups με τους ιθύνοντες της FIM και τους τεχνικούς επικεφαλής των ομάδων για την ακριβή απεικόνιση των κανονισμών.
Μπορείτε να διαβάσετε την σχετική απόφαση της FIM για τους νέους κανονισμούς εδώ
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify