Ένα σοκαριστικό ατύχημα λίγο πριν το τέλος έφερε τα πάνω-κάτω στον απίθανο 6ωρο αγώνα του WEC στην θρυλική πίστα του Σπα. Ιστορική νίκη για την Jota Porsche, στο βάθρο Porsche και Ferrari
Ο τρίτος αγώνας της χρονιάς για το παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής, οι 6 Ώρες του Σπα, έλαβε χώρα το Σάββατο, με τα αυτοκίνητα να παρατάσσονται για την εκκίνηση στο θρυλικό σιρκουί. Στην pole βρέθηκε το #5 της εργοστασιακής Porsche Penske, το οποίο εκμεταλλεύτηκε τον αποκλεισμό του #50 της Ferrari, το οποίο βρέθηκε να είναι κάτω από το ελάχιστο βάρος για 600 γραμμάρια.
Στην εκκίνηση το #5 κράτησε την πρωτιά, με τον Alex Lynn να χάνει τη δεύτερη θέση για την μοναδική Cadillac από την Proton Porsche και τον Julien Andlauer που βούτηξε στην εσωτερική. Το #2 γρήγορα έχασε έδαφος, καθώς υπέφερε από μεγάλη φθορά ελαστικών, ενώ το #51 Ferrari με τον Antonio Giovinazzi στο τιμόνι κέρδιζε συνεχώς έδαφος.
Με διαδοχικά προσπεράσματα ο Giovinazzi παρέδωσε το αυτοκίνητο του όντας πια στην τρίτη θέση, λίγο πίσω από τις δύο Porsche. Λίγες στιγμές πριν γίνει η δική του αλλαγή ο Philip Hanson με το#38 της Jota Porsche τράκαρε με το #46 και τον Ahmad Al-Harthy της BMW WRT, μένοντας κι οι δύο εκτός αγώνα.
Ένα κλατάρισμα και ένα επακόλουθο τεχνικό πρόβλημα άφησε εκτός μάχης και το #63 της Lamborghini Iron Lynx, ενώ μπροστά η κατάσταση άλλαζε συνεχώς μετά τους ανεφοδιασμούς και τις πρώτες αλλαγές. Το #50 της Ferrari πετούσε και σημείωσε τον ταχύτερο γύρο, που παρότι ξεκίνησε από την τελευταία θέση στα Hypercar, βρισκόταν πλέον στην διεκδίκηση της νίκης. Το #5 της Porsche βρέθηκε επίσης εκτός αγώνα, μετά από λάθος του Michael Christensen που έχασε τον έλεγχο στην έξοδο της Blanchimont και χτύπησε με δύναμη στις μπαριέρες.
Μετά το όριο των δύο ωρών, με την Proton Porsche να έχει μπει στα pits, δίνοντας το προβάδισμα στις δύο εργοστασιακές Ferrari, έγινε η σκηνή που έκοψε τον αγώνα στη μέση. Το #2 της Cadillac που είχε ξεπεράσει τα προβλήματα στην αρχή του αγώνα και διεκδικούσε την τρίτη θέση από την Proton, είχε επαφή με αυτοκίνητο της LMGT3 στην αρχή της ευθείας Kemmel. Τα δύο αυτοκίνητα διαλύθηκαν, αλλά ευτυχώς και οι δύο οδηγοί (Earl Bamber, Sean Gelael) βγήκαν σώοι κι ασφαλείς από τα συντρίμμια.
Ο αγώνας διακόπηκε, ενώ εκτός από την απομάκρυνση των οδηγών και τον αυτοκινήτων, είχε προκληθεί σημαντική ζημιά στις μπαριέρες της πίστας που χρειάστηκαν αντικατάσταση. Μετά από δύο ώρες χωρίς ενημέρωση, όσο οι διαδικασίες επισκευής λάμβαναν χώρα, ανακοινώθηκε ότι ο αγώνας θα συνεχιστεί κανονικά με μία ώρα και 44 λεπτά να απομένουν.
Οι δύο Ferrari και η Proton Porsche συνέχισαν στην πρωτοπορία, όμως δεν είχαν καταφέρει να κάνουν τα pitstops τους και κινδύνευαν να μείνουν από ενέργεια. Η ανάγκη να μπουν, έριξε και τα δύο αυτοκίνητα πιο πίσω στην κατάταξης, με το #12 της Jota Porsche και το #6 της Porsche Penske να είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι του χαμού που επικράτησε στην επανεκκίνηση.
Ο Callum Ilott ήταν πλέον στο τιμόνι και το #12 της Jota Porsche και με τρομερό ρυθμό άρχισε να ανοίγει τη διαφορά από τον Kevin Estre. Με σπουδαία ταχύτητα o Βρετανός κυριάρχησε στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα και πανηγύρισε μαζί με την ομάδα και τον teammate του, Will Stevens, μία απίθανη νίκη, την πρώτη για μη εργοστασιακή ομάδα στην ιστορία του παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Ο Kevin Estre κράτησε το #6 της Porsche στη δεύτερη θέση, ανεβαίνοντας στο βάθρο μαζί με τους Dries Vanthoor και Andre Lotterer. Το βάθρο συμπλήρωσε το #50 της Ferrari και τους Antonio Fuoco/Miguel Molina/Nicklas Nielsen.
Επόμενος αγώνας αποτελεί το διαμάντι κάθε σεζόν του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής. Οι 24 Ώρες του Le Mans είναι προγραμματισμένες για το διήμερο 15-16 Ιουνίου στην θρυλική γαλλική πίστα.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify