Στον θεαματικό αγώνα των εικοσιτεσσάρων ωρών του Le Mans, η Ferrari πανηγύρισε την δεύτερη συνεχόμενη νίκη της στην γαλλική πίστα, με το #50 να ανεβαίνει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου και το #51 να κάνει το 1-3. Δεύτερη η Toyota με το #7, μάχη μέχρι το τέλος για την τριάδα.
Οι συνθήκες μεταβλήθηκαν αρκετές φορές, με την βροχή να έρχεται και να φεύγει, σχεδόν καθ’ όλη την διάρκεια του εικοσιτετραώρου. Παρ’όλα αυτά, ο αγώνας πρόσφερε θέαμα μέχρι και τον τελευταίο γύρο, χάρη στις μικρές διαφορές μεταξύ των αγωνιστικών κοντά στην κορυφή, αλλά και διαφορετικές στρατηγικές.
Στην εκκίνηση, το #6 της Porsche Penske διατήρησε την πρωτοπορία, όμως σταδιακά έχασε έδαφος από τα Ferrari. Το #83 μάλιστα της AF Corse ηγήθηκε του αγώνα για το μεγαλύτερο μέρος του, μόνο και μόνο για να εγκαταλείψει περίπου 3 ώρες πριν από το τέλος!
Η εργοστασιακή Ferrari είχε τον καλύτερο ρυθμό και τελικά πήρε την νίκη παρα τις κάποιες ποινές για , με τον αγώνα όμως να έχει ενδιαφέρον μέχρι και τον τελευταίο γύρο, αφού οι Ιταλοί ήταν κοντά στην Toyota, αλλά και στην Porsche Penske σχεδόν για όλο τον αγώνα, προσφέροντας ασταμάτητο θέαμα. Το #50 πήρε έτσι την δεύτερη συνεχόμενη νίκη της Ferrari στο Le Mans, ενώ το #51, το οποίο είχε πάρει την νίκη πέρυσι, πήρε την τρίτη θέση, συγκεντρώνοντας έτσι ιδιαίτερα σημαντικούς βαθμούς για το Καλπάζον Άλογο στο πρωτάθλημα.
Η Toyota ήταν η ομάδα που κέρδισε τις περισσότερες θέσεις, δείχνοντας όχι μόνο ταχύτητα, αλλά και συνέπεια, αλλά αυτά δεν ήταν αρκετά για να κάμψουν την αντίσταση της Ferrari. Έτσι, το #7 πήρε την δεύτερη θέση, μόλις 14 δευτερόλεπτα πίσω από το νικηφόρο 499P. Το έταιρο GR010 Hybrid ολοκλήρωσε τον αγώνα στην αξιοσέβαστη πέμπτη θέση.
Η Porsche δεν ήταν σε θέση να ανταγωνιστεί, ειδικά προς το τέλος, τους άλλους δύο μεγάλους κατασκευαστές και τελικά αρκέστηκε στην τέταρτη θέση, μόλις 1.1 πίσω από το #50. Το #5 είχε ποινές, χάνοντας χρόνο και τελικά τερμάτησε στην έκτη θέση. Η γερμανοαμερικανική προσπάθεια φάνηκε να μην έχει ρυθμό αντίστοιχο των Ferrari και Toyota στα stints όπου η πίστα ήταν βρεγμένη και έτσι έχασε σταδιακά τις θέσεις.
Η Cadillac φαινόταν ικανή να κάνει την μεγαλύτερη έκπληξη, όμως το #2, με κάποιες μέτριες στρατηγικές αποφάσεις, αλλά και με έλλειψη αγνού ρυθμού, έχασε την πρωτοπορία του αγώνα με περίπου 8 ώρες να απομένουν και πήρε την καρώ σημαία από την έβδομη θέση. Το έταιρο V.Series-R είχε έξοδο στον πρώτο τομέα της πίστας και τερμάτησε πίσω από τα περισσότερα LMP2. Η Hertz Team JOTA επιβεβαίωσε για μια και καλή την υπεροχή των Porsche 963 έναντι των άλλων κατασκευαστών που τερμάτισαν πίσω τους, καταλαμβάνοντας την όγδοη και ένατη θέση.
Η Lamborghini κατάφερε και έφτασε στον τερματισμό στο ντεμπούτο της στον μακροσκελέστερο αγώνα του καλενταριού, με τα δύο SC63 να τερματίζουν στην δέκατη και δέκατη τρίτη θέση, κάτι που κατάφερε για πρώτη φορά στην ιστορία της και στην LMGT3 κατηγορία. Η Peugeot χώρισε τους δύο ιταλικούς ταύρους, αποφεύγοντας τα μεγάλα δράματα και παίρνοντας την ενδέκατη και δωδέκατη θέση.
Η Isotta Fraschini έβαλε τα γυαλιά σε BMW και Alpine, τερματίζοντας τον αγώνα στην τελευταία θέση των Hypercars, σε αντίθεση με τα αγωνιστικά των άλλων δύο κατασκευαστών, τα οποία εγκατέλειψαν. Τα δύο Alpine εμφάνισαν κάποια αστοχία στο powertrain τους, ενώ το ένα BMW είχε έξοδο, ενώ το άλλο είχε κάποιο τεχνικό πρόβλημα, το οποίο παρά τις αρκετές επισκέψεις στα pits, δεν έγινε δυνατό να επιδιορθωθεί.
Στα LMP2, ο αγώνας ήταν επίσης κλειστός μέχρι το τέλος, με την United Autosports να πανηγυρίζει την νίκη, αφήνοντας πίσω της την περσινή νικήτρια, Inter Europol Competition, ενώ το βάθρο συμπλήρωσε η IDEC Sport. Στα LMGT3, η Manthey EMA πήρε την νίκη, με την τριάδα να ολοκληρώνεται από τις Team WRT και Proton Competition.
Επόμενος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής είναι το 6 Hours of Sao Paulo, 12 με 14 Ιουλίου.
Αναλυτικά η κατάταξη:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify