Η Alpine επιβεβαίωσε το μεσημέρι της Τρίτης (12/11) την συμφωνία της με την Mercedes για την παροχή μονάδων ισχύος, από το 2026 κι έπειτα.
Η νέα εποχή της Formula 1, που ξεκινάει με τους νέους τεχνικούς κανονισμούς που θα τεθούν σε ισχύ από το 2026, θα βρει την ομάδα που στεγάζεται στο εργοστάσιο του Enstone να μην χρησιμοποιεί τους κινητήρες που κατασκευάζονται από την Renault στην μονάδα παραγωγής της γαλλικής φίρμας στο Viry-Chatillon.
Η απόφαση της αυτοκινητοβιομηχανίας να διακόψει την εξέλιξη των νέων κινητήριων μονάδων που θα έρθουν από το πρωτάθλημα του 2026, σε συνεννόηση με τη νέα διοίκηση της ομάδας, που αποτελείται από τον νέο επικεφαλής Oliver Oakes και τον επιστρέψαντα Flavio Briatore σε ρόλο Εκτελεστικού Συμβούλου, έφερε την Alpine σε αναζήτηση παρόχου κατασκευαστή για τη νέα εποχή της F1.
Με την Renault να έχει ήδη στρατηγική συνεργασία με την Mercedes-Benz, για την κοινή παραγωγή κινητήρων στα συμβατικά αυτοκίνητα, από το 2010, η γερμανική εταιρεία αποτέλεσε την πρώτη και μοναδική επιλογή των ανθρώπων της ομάδας, με τη συνεργασία να γίνεται επίσημη το μεσημέρι της Τρίτης, μετά την ανακοίνωση που εξέδωσαν οι δύο πλευρές.
Σύμφωνα με αυτήν, η Alpine θα προμηθεύεται κινητήρες αλλά και κιβώτια από την Mercedes-AMG, αρχής γενομένης από το πρωτάθλημα του 2026 μέχρι τουλάχιστον το 2030. Στην ανακοίνωση παραμένει άγνωστο εάν οι άνθρωποι της Alpine θα έχουν λόγο στην σχεδίαση της κινητήριας μονάδας, όπως για παράδειγμα έχει η McLaren ή θα παραμείνει σε καθεστώς πελατειακής ομάδας, όπως η έτερη ομάδα που θα προμηθεύεται μοτέρ από την Mercedes, Williams.
Επιπλέον, με τις συμφωνίες να βρίσκονται σε ισχύ και τόσο το οικονομικό, όσο και το αγωνιστικό καθεστώς της ομάδας να είναι εξασφαλισμένο, η Renault είναι σε καλή θέση να εξετάσει και πιθανή ολοκληρωτική πώληση του μεριδίου μετοχών της, έχοντας ήδη παραδώσει το 24% στην επενδυτική εταιρεία Otro Capital, με επενδύσεις από διάσημους αθλητές όπως ο Trent Alexander-Arnold, Patrick Mahomes, Travis Kelce, Juan Mata κ.α..
Η ομάδα του Enstone είχε χρησιμοποιήσει κινητήρες Mercedes και το 2015, πάλι σε μεταβατικό στάδιο, πριν την πλήρη εξαγορά της από την Renault και την επιστροφή της γαλλικής εταιρείας με πλήρη εργοστασιακή ομάδα το 2016. Φυσικά, η Alpine θα χρησιμοποιεί τους, ούτως ή άλλως παγωμένους σε εξέλιξη, κινητήρες της Renault και για το πρωτάθλημα του 2025.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify