Το τέλος εποχής για την Michelin πλησιάζει, καθώς η Pirelli θα είναι ο νέος προμηθευτής ελαστικών του MotoGP από το 2027. Η διάρκεια του συμβολαίου με την ιταλική εταιρεία θα είναι μέχρι τουλάχιστον το 2031.
Το 2027 αναμένεται να είναι μια χρονιά αλλαγών σε όλα τα επίπεδα για το πρωτάθλημα του MotoGP. Εκτός από την επικείμενη αλλαγή στους υπάρχοντες κανονισμούς στην μεγάλη κατηγορία, η χρονιά εκείνη σηματοδοτεί την αποχώρηση της Michelin από προμηθευτής ελαστικών στην μεγάλη κατηγορία, καθώς την επόμενη σεζόν λήγει το συμβόλαιο με την γαλλική εταιρεία.
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η Michelin αποχωρεί από κάποιο μηχανοκίνητο σπορ, καθώς κάτι αντίστοιχο έγινε πριν από τρία χρόνια στη Formula E, με την Hankook να την αντικαθιστά. Συνεχίζει ωστόσο να υποστηρίζει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής.
Η Pirelli έχει ήδη κάνει δυναμικό μπάσιμο στις μικρότερες κατηγορίες καθώς τα ελαστικά της χρησιμοποιούν οι ομάδες των κατηγοριών της Μoto2 και της Moto3 αλλά και του Superbike. Αξίζει να σημειωθεί πως η Michelin θα συνεχίσει να είναι ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών για το MotoGP και την MotoE τόσο την τρέχουσα χρονιά όσο και την ερχόμενη.
Η ανακοίνωση αυτή αποτελεί έκπληξη καθότι η Michelin, η οποία είναι ο μοναδικός πάροχος ελαστικών από το 2016, είχε ξεκινήσει να εργάζεται εντατικά πάνω σε νέα σετ ενόψει των αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούς σε δύο χρόνια από τώρα. Παρόλα αυτά, έχει γίνει κριτική ουκ ολίγες φορές τόσο από τους αναβάτες όσο και τις ομάδες αναφορικά με την αξιοπιστία τους.
Το πιο πρόσφατο περιστατικό ήταν το 2022, όταν Honda και Aprilia είχαν αντιπαράθεση για το highside του Marc Marquez στο GP της Ινδονησίας, αλλά το ατύχημα του πρωταθλητή Jorge Martin προ ενός μήνα στις χειμερινές δοκιμές στην Μαλαισία, με αποτέλεσμα ο Ισπανός να είναι απών από τους πρώτους δύο αγώνες της χρονιάς. Επιπλέον ο Martin θεωρεί πως αιτία για την απώλεια του τίτλου το 2023 από τον Pecco Bagnaia είναι η αξιοπιστία των ελαστικών της Michelin.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify