WRC| Preview Rally Acropolis 2012

Από την ερχόμενη Πέμπτη θα ξεκινήσει το μεγαλύτερο γεγονός μηχανοκίνητου αθλητισμού στην χώρα μας ο ράλι Ακρόπολις. Το ελληνικό ράλι αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι και συμπεριλαμβάνεται στους κλασσικούς αγώνες του θεσμού μαζί με το Μόντε Κάρλο, το Βρετανικό RAC και το ράλι 1000 λιμνών της Φιλανδίας. Θεωρείται χωρίς αμφιβολία ένας από τους πιο σκληρούς αγώνες του πρωταθλήματος αν και στην σύγχρονη του ιστορία δεν θυμίζει σε τίποτε από τα παλαιότερα Ακρόπολις, σαφώς διαμορφωμένο στους κανονισμούς της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας.

Η διοργανώτρια αρχή, που είναι η ΕΛΠΑ, ρίσκαρε το 2006 μετακινώντας το κέντρο του αγώνα στην Αθήνα και στο ΟΑΚΑ, απομακρύνοντάς το από την Λαμία που είχε μεγάλη επιτυχία. Η υπερειδική του ΟΑΚΑ του 2006 δεν είχε ανάλογη επιτυχία του 2005 με αποτέλεσμα το 2007 το κέντρο του αγώνα να μεταφερθεί στο Μαρκόπουλο, το 2008 στο Τατόι και αισίως το 2009 στο Λουτράκι Κορινθίας, που θα είναι και φέτος το κέντρο του αγώνα.

Το φετινό πρόγραμμα του αγώνα έχει υποστεί ορισμένες αλλαγές όσον αφορά τις ειδικές. Η δράση θα αρχίσει την Πέμπτη με την ειδική Λουτράκι των 25χμ που είναι και η μεγαλύτερη ειδική του αγώνα. Την Παρασκευή υπάρχουν οι μεγαλύτερες αλλαγές σε σχέση με τον αγώνα του 2011. Η πρώτη ειδική της ημέρας θα είναι η Αγία Μαρίνα που είναι το δεύτερο μισό της ειδικής Χαρβάτι του 2009 μετά το ασφάλτινο κομμάτι της. Ακολουθεί η Θήβα που είναι η ίδια ειδική που έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια. Μετά από την Θήβα δεν αολουθούν οι κλασσικές ειδικές Ελάτεια, Ελευθεροχώρι και Ρεγγίνι αλλά η νέα ειδική Ελικώνας που είναι κοντά στην Λιβαδειά, η εκπληκτική ειδική Βωξίτες, το «σπαστήρι» Δροσοχώρι και ένα δεύτερο πέρασμα και πάλι από Βωξίτες. Η τελευταία ειδική της ημέρας είναι το δεύτερο πέρασμα από την Θήβα. Το Σάββατο οι ειδικές παραμένουν οι ίδιες (Κλένια-Μηκύνες, Γυμνό, Κεφαλάρι) με μια επιπλέον προσθήκη την ειδική Ζηρειά. Να σημειώσουμε πως τα τελευταία 9χμ, με τον πολύ σκληρό χωματόδρομο, του Γυμνού αφαιρέθηκε και αντικαταστάθηκε με ένα άλλο λιγότερο τραχύ και απότομα κατηφορικό κομμάτι. Η Ζηρειά που θα ακολουθεί μετά το Κεφαλάρι είναι μια πολύ γρήγορη ειδική που εκτίνεται σε ένα οροπέδιο και αναμένεται να είναι πόλος έλξης για τους θεατές το Σάββατο. Αυτές οι τέσσερις ειδικές θα επαναληφθούν δύο φορές το Σάββατο. Το τελευταίο σκέλος του αγώνα, την Κυριακή, περιλαμβάνει δύο περάσματα από τις ειδικές Άγιοι Θεόδωροι και Νέα Πίσσια και την power stage στην ειδική Νέο Λουτράκι, ακριβώς ίδιο πρόγραμμα με το περυσινό.

Αξιοσημείωτο είναι πως το Ακρόπολις δεν έχει μεγάλες σε μήκος ειδικές σε αντίθεση με άλλα φετινά ράλι όπου οι διοργανωτές τόλμησαν να προσθέσουν ειδικές των 50 και 60 χιλιομέτρων. Επίσης ο εθνικός μας αγώνας μένει για 3 συνεχόμενη φορά χωρίς υπερειδική κάτι που ίσως του στερήσει σε προβολή στο εξωτερικό αλλά και το εσωτερικό. Ωστόσο πρέπει να αναγνωρίσουμε την προσπάθεια των διοργανωτών που έχουν την δυνατότητα να δημιουργήσουν και να στηρίξουν έναν αγώνα παγκοσμίου πρωταθλήματος, σε μια εποχή πολύ δύσκολη οικονομικά, την στιγμή που το ίδιο το WRC έχει μηδενική προβολή στην χώρα μας. Αυτές οι τέσσερις ημέρες είναι η γιορτή του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην χώρα μας και πραγματικά αξίζει να τιμήσουμε, με την παρουσία μας, τον εθνικό μας

αγώνα, παίρνοντας για άλλη μια φορά τα βουνά για να παρακολουθήσουμε μερικούς από τους κορυφαίους οδηγούς αγώνες στον κόσμο.

Σταύρος Γορανίτης

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Previous Article

WRC|Rally Acropolis:Αναγνωρίσεις - 1η Μέρα

Next Article

F1 Retro| Jochen Rindt,ο άνθρωπος που δεν είδε ποτέ τον τίτλο του!

Related Posts