F1|Στατιστικά Ιαπωνικού GP

Μπαίνοντας στους τελευταίους αγώνες της χρονιάς, ο αγώνας στην Suzuka άναψε το φιτίλι στην μάχη του πρωταθλήματος. Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Fernando Alonso εγκατέλειψε στην πρώτη στροφή, ο Sebastian Vettel το εκμεταλλεύτηκε, νίκησε και μείωσε την διαφορά στους 4 βαθμούς. Μετά λοιπόν, από τον αγώνα στην Ιαπωνία, αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα στατιστικά που προέκυψαν:

  1. 34η Pole position για τον Sebastian Vettel, που έχει πλέον την δεύτερη καλύτερη αναλογία αγώνων με pole (35%). Πρώτος στην αντίστοιχη κατάταξη είναι ο Ayrton Senna με το εκπληκτικό 42%.
  2. Ακόμα, ο Γερμανός έχει ξεκινήσει από την 1η θέση και στους 4 αγώνες που έχει τρέξει στην πίστα της Suzuka. O τελευταίος που το έκανε αυτό ήταν ο Michael Schumacher στην πίστα της Βαρκελώνης (2000-2004), ενώ το ρεκόρ έχει ο Ayrton Senna με 5 συνεχόμενες pole στην πίστα της Imola (1985-1991)
  3. 100 «κλειδώματα» της πρώτης σειράς από μονοθέσια με κινητήρα Renault με τους Vettel-Webber να έχουν 16 από το 2009 και μετά. 30 λιγότερες έχει η Ferrari στην 2η θέση.
  4. 24ηνίκη για τον Sebastian Vettel, που επίσης με αυτή σημείωσε τα εξής:
    • 2ο Grand Chelem στην καριέρα του και μόλις 52ο σε σύνολο 892 αγώνων στην ιστορία της F1
    • 1ος οδηγός που σημειώνει back-to-back νίκες την φετινή χρονιά και μόλις 2ος που κάνει και ταχύτερο γύρο. Ο άλλος ήταν ο Jenson Button (Αυστραλία)
    • 3ος οδηγός που σημειώνει 3 νίκες. Οι Alonso, Hamilton ήταν οι άλλοι 2 που τα κατάφεραν
    • Σημείωσε  την νίκη με την μεγαλύτερη διαφορά για φέτος. Μάλιστα ήταν μόλις 13 χιλιοστά του δευτερολέπτου μεγαλύτερη από αυτή του Nico Rosberg στην Κίνα
  5. Πρώτο podium μετά από 36 αγώνες για τον Felipe Massa, που είχε να ανεβεί εκεί από τον αγώνα της Κορέας το 2010. Μεγαλύτερο διάστημα αγώνων ανάμεσα σε 2 podium έχει ο Alexander Wurz με 129 ανάμεσα στο Βρετανικο του 1997 και το Grand Prix του Σαν Μαρινο το 2005. Επίσης ήταν το πρώτο podium στην καριέρα του Kamui Kobayashi που έγινε ο τρίτος Ιάπωνας που ανεβαίνει στο βάθρο. Aguri Suzuki και Takuma Sato τον είχαν διαδεχθεί.
  6. 7ο ατύχημα στον πρώτο γύρο για τον Romain Grosjean που δέχτηκε την 6η διαφορετική ποινή στον αγώνα. 7 έχει ο Maldonado ενώ Alonso, Glock και Ricciardo δεν έχουν δεχθεί κάποια ποινή μέχρι στιγμής στο πρωτάθλημα. Ακόμη ήταν ο 11ος συνεχόμενος αγώνας που δόθηκε ποινή θέσεων στην εκκίνηση.
  7. 13 διαφορετικοί οδηγοί έχουν ανεβεί στο βάθρο την φετινή σεζον με την Sauber να γίνεται η 6η ομάδα της οποίας και οι 2 οδηγοί έχουν ανέβει σε ένα σκαλοπάτι του. Force India, Toro Rosso και οι μικρές ομάδες είναι αυτές που δεν έχουν καταφέρει κάτι τέτοιο.
  8. Με το βάθρο του ο Felipe Massa, κατάφερε να μην γίνει ο πρώτος οδηγός που παρότι ο team-mate του κερδίζει το πρωτάθλημα να μην ανέβει στο βάθρο. Μπορεί βέβαια να γίνει ο 3ος που δεν κατακτάει νίκη.
  9. Με την εγκατάλειψη του Nico Rosberg, o Kimi Raikkonen έγινε ο μόνος που έχει οδηγήσει όλους τους γύρους των 15 αγώνων που έχουν γίνει.
  10.  Ο Fernando Alonso έχει ηγηθεί περισσότερους γύρους, ενώ ο Sebastian Vettel περισσότερα χιλιόμετρα. Παράξενο στατιστικό, ενδεικτικό της πιο αμφίρροπης χρονιάς των τελευταίων ετών. Τελευταία φορά που παρατητήθηκε κάτι τέτοιο ήταν το 1988 με τους Senna και Prost να ηγούνται σε χιλιόμετρα και γύρους αντίστοιχα
  11. Δεν έχει σημειωθεί κανένα 1-2 σε σύνολο 15 αγώνων. Το ίδιο είχε συμβεί και το 1982 αλλά σε σύνολο 16 αγώνων.

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Previous Article

WRC- Rally Γαλλίας- Review 3ης μέρας| Νίκη και τίτλος στα χέρια του θρύλου

Next Article

WRC| 9 ερωτήσεις στον 9 φορές Πρωταθλητή Sebastien Loeb

Related Posts