Μετά από τρεις μέρες στις χιονισμένες ειδικές της Valence τα πληρώματα μεταφέρθηκαν στις θρυλικές διαδρομές του Μόντε Κάρλο για το τελευταίο και δυσκολότερο σκέλος του αγώνα.
Η μέρα ξεκίνησε με την πλέον ιστορική πρόκληση για τα πληρώματα: το πέρασμα από την Col de Turini. Οι συνθήκες τυπικές της δυσκολότερης ίσως ειδικής του παγκοσμίου πρωταθλήματος, με το χιόνι, τον πάγο και την υγρασία να συνθέτουν ένα κλασικό σκηνικό για το Monte Carlo. Παρότι όλα τα μεγάλα ονόματα πλην του Neuville κατάφεραν να παραμείνουν στον αγώνα τις 3 πρώτες μέρες η Col de Turini έδειξε από νωρίς τα δόντια της. Αρχικά ο εκπληκτικός τις προηγούμενες μέρες, Evgeny Novikov, έχασε το πίσω μέρος του Fiesta σε μια γλιστερή δεξιά με αποτέλεσμα να χτυπήσει στην άκρη του δρόμου και να τραυματίσει την ανάρτηση, στην προσπάθειά του να κερδίσει τη μάχη της 3ης θέσης. Ο Latvala, που ούτε πέρσι έφτασε στον τερματισμό του αγώνα, είχε κι αυτός έξοδο λίγο μετά την εκκίνηση της ειδικής που τον έθεσε αυτόματα εκτός, ενώ και ο Juho Hanninen εγκατέλειψε όταν μετά από επαφή με τους βράχους έχασε τον εμπρός αριστερό τροχό του Fiesta. Οι δηλώσεις όσων έφτασαν στο τέρμα της ειδικής μιλούν από μόνες τους. ΄΄Δεν μπορείς να οδηγήσεις σωστά σε τέτοιες συνθήκες΄΄ σχολίασε ο Loeb. ΄΄Υπήρχε ένας συνδυασμός πάγου, χιονιού και νερού στο οδόστρωμα και το αυτοκίνητο ήταν ανεξέλεγκτο. Δεν υπήρχε πρόσφυση, αναγκαζόμασταν να πηγαίνουμε με 30 χιλιόμετρα στις ευθείες αλλιώς θα βγαίναμε εκτός.΄΄. Ο Sordo, εκμεταλλευόμενος το στραβοπάτημα του Novikov, σκαρφάλωσε ξανά στην 3η θέση, παρότι όπως είπε έχανε τον έλεγχο της DS3 ακόμα και σε ανηφορικά κομμάτια με πρώτη σχέση! Ταχύτερος τελικά αναδείχθηκε ο Bryan Bouffier, νικητής του αγώνα το 2011 όταν ακόμα προσμετρούσε στο IRC, σχεδόν μισό λεπτό γρηγορότερος από τον δεύτερο Ostberg. Ο Γάλλος παραδέχτηκε πως ο χρόνος του μπορεί να ήταν καλός όμως η οδήγησή του κάθε άλλο παρά τέλεια ήταν, αφού μόνος στόχος του ήταν να αποφύγει τα λάθη. Ο Ostberg σημείωσε την δεύτερη καλύτερη επίδοση, με τον Ogier τρίτο. Ο Mikko Hirvonen κατάφερε μετά τις εγκαταλείψεις των Novikov, Latvala να ανέβει στην τέταρτη θέση της κατάταξης, αφού ολοκλήρωσε την ειδική χωρίς προβλήματα.
Η επόμενη ειδική, η Lantosque-Luceram των 19 χιλιομέτρων, διεξήχθη σε σαφώς καλύτερες συνθήκες για τους οδηγούς, αφού χάρη στο χαμηλότερο υψόμετρο το χιόνι είχε μετατραπεί σε νερό. Οι DS3 των Dani Sordo και Mikko Hirvonen κυριάρχησαν στην ειδική, με τον Ισπανό ταχύτερο όλων και τον Φιλανδό 4.3 δευτερόλεπτα πίσω. ΄΄Αυτή η ειδική ήταν στο μεγαλύτερο μέρος της εντάξει, όμως στην κορυφή υπήρχε πάλι πάγος που δυσκόλευε την κατάσταση΄΄ δήλωσε στον τερματισμό ο οδηγός της Citroen. Ο Mads Ostberg ήταν ιδιαίτερα επιφυλακτικός, αφού όπως δήλωσε ήθελε να κρατήσει τα καρφιά των ελαστικών του σε καλή κατάσταση για το δεύτερο πέρασμα από την Turini, έτσι έχασε πάνω από μισό λεπτό από τους πρωτοπόρους.
Η 16η ειδική του αγώνα, το δεύτερο πέρασμα από την Col de Turini, ήταν το ίδιο δύσκολη με την 14η που οδήγησε τρεις κορυφαίους συνδυασμούς σε εγκατάλειψη. Αυτή τη φορά, οι προβολείς των αγωνιστικών έδειχναν το δρόμο, στην πρώτη νυχτερινή ειδική του φετινού Monte. Η βροχή είχε λιώσει τον περισσότερο πάγο που είχε μείνει από το προηγούμενο πέρασμα, όμως ο δρόμος και πάλι γλιστρούσε απίστευτα. Αυτή τη φορά ο Loeb έδειξε γιατί θεωρείται ο απόλυτος βασιλιάς του Rally Monte Carlo, αφού χωρίς να πάρει υπερβολικά ρίσκα κέρδισε την ειδική. Στο τέλος φάνηκε πως δεν απολαμβάνει ιδιαίτερα την οδήγηση σε τέτοιες συνθήκες. ΄΄Η οδήγηση σε τέτοιους ρυθμούς δεν έχει ενδιαφέρον ούτε για εμάς ούτε για τους θεατές. Αν βγεις έστω και λίγο εκτός γραμμής είναι σίγουρο ότι θα έχεις έξοδο. Πρέπει απλά να οδηγείς αργά για να φτάσεις στο τερματισμό. Έδωσα λίγο θέαμα στους θεατές στην κορυφή, όμως ο λόγος ήταν ότι έχασα τον έλεγχο για λίγο.΄΄. Μετά και την έξοδο του Latvala νωρίτερα, ο Ogier δεν είχε κανένα λόγο να πιέσει και απλώς ήθελε να φέρει το Polo R WRC στο δεύτερο σκαλί του βάθρου στο ντεμπούτο του. Ο Sordo ολοκλήρωσε κι αυτός χωρίς απώλειες την ειδική, πηγαίνοντας στο τελευταίο service με την τρίτη θέση στα χέρια του, ενώ ο ομόσταβλός του, Mikko Hirvonen, παρέμεινε στην τέταρτη θέση, παρά ένα τετ-α-κε που του κόστισε κάποια δευτερόλεπτα, ενώ όπως είπε η στρατηγική του ήταν απλώς να τερματίσει. Τρία λεπτά πίσω από τον Φιλανδό, στην πέμπτη γενικής, ο Bryan Bouffier εκμεταλλεύτηκε ένα λάθος του Ostberg και κέρδισε έδαφος στην κατάταξη. Η καταστροφική μέρα για την M-Sport ολοκληρώθηκε όταν ο Νορβηγός, στην πρώτη του συμμετοχή στο Rally Monte Carlo, βγήκε εκτός γραμμής με αποτέλεσμα να χτυπήσει το πίσω μέρος του Fiesta του στην άκρη του δρόμου, τραυματίζοντας την ανάρτηση και τα φρένα.
Και ενώ όλοι περίμεναν το τελευταίο δραματικό πέρασμα από την Turini και την Power Stage για να ολοκληρωθεί ο αγώνας, οι διοργανωτές ακύρωσαν τις δύο τελευταίες ειδικές λόγω υπερβολικής προσέλευσης θεατών, για λόγους ασφαλείας. Έτσι, ο Loeb αναδείχθηκε και επίσημα νικητής του αγώνα για έβδομη φορά στην καριέρα του, με τον Ogier να φέρνει το Polo R στη δεύτερη θέση στην πρώτη του εμφάνιση στις ειδικές του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Ο Sordo, στην επιστροφή του στην Citroen, ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου, με τον Hirvonen τέταρτο και τον Bouffier πέμπτο. Ο Mads Ostberg, παρότι είχε έναν πολύ δύσκολο αγώνα, κατάφερε να τερματίσει έκτος, με τον Prokop έβδομο και τον Sepp Wiegand πρώτο στην WRC2 και όγδοο γενικής. ΄΄Σίγουρα το συναίσθημα είναι πολύ ωραίο.΄΄ δήλωσε ο Loeb αμέσως μετά την ανακοίνωση της νίκης του. ΄΄Δεν μπορείς παρά να είσαι χαρούμενος αν κερδίζεις έναν αγώνα σαν το Rally Monte Carlo. Ήταν πολύ δύσκολος αγώνας και οι συνθήκες το δυσκόλεψαν αρκετά. Η νίκη δεν είναι εύκολη σε τέτοιες περιπτώσεις, οπότε είμαι ικανοποιημένος.΄΄. Ανάλογα ήταν και τα συναισθήματα του Sebastian Ogier. ΄΄Είμαι ανταγωνιστικός χαρακτήρας και δε μου αρέσει να συμβιβάζομαι με τη δεύτερη θέση, όμως σε αυτήν την περίπτωση είμαι πολύ πιο ικανοποιημένος. Είναι κρίμα που ο Jari Matti δεν είναι στον τερματισμό γιατί θα ήταν ιδανικό για την ομάδα να έχει δύο αυτοκίνητα στην πεντάδα, όμως οι συνθήκες σήμερα ήταν τόσο δύσκολες που εύκολα έκανες το λάθος.΄΄.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify