Το 3ο και τελευταίο σκέλος του Ράλι Καταλωνίας έκρυβε αρκετές συγκινήσεις.Τα πληρώματα άλλαξαν σήμερα ρυθμίσεις για να αντιμετωπίσουν τις χωμάτινες ειδικές.Ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα ξεκίνησε απ΄την 1η θέση έχοντας τον άχαρο ρόλο να καθαρίζει το δρόμο και να δημιουργεί τα πατήματα για τους επερχόμενους οδηγούς.
Βέβαια το να ξεκινάς πρώτος σήμερα δεν είχε μόνο μειονεκτήματα.Η άπνοια που επικρατούσε σε συνδυασμό με τον ήλιο που βρισκόταν χαμηλά το πρωί,δημιούργησε προβλήματα ορατότητας με τη σκόνη να αιωρείται και να εμποδίζει όσους ακολουθούσαν.Οι διοργανωτές μάλιστα αύξησαν στα τρία λεπτά το χρόνο μεταξύ των αυτοκινήτων αλλά όπως φάνηκε δεν ήταν αρκετό για να καθαρίζει πλήρως η ατμόσφαιρα.Ο Γιάρι άρχισε σταδιακά να αυξάνει το προβάδισμα του απ΄τον Σόρντο και μέχρι τα μισά του σκέλους η διαφορά άνοιξε στα 11.5″.Ο Ισπανός της Citroen δυσκολεύτηκε απ΄την αιωρούμενη σκόνη και αναρωτήθηκε αν τελικά ήταν σωστή η στρατηγική του χθες να αφήσει τον αντίπαλο του να εκκινεί πρώτος.
Θέμα με την ορατότητα είχε και ο Νεβίλ που σε πολλές περιπτώσεις οδηγούσε στα τυφλά και μόλις καθάριζε λίγο ο αέρας συνειδητοποιούσε ότι δεν βρίσκεται ακριβώς πάνω στο δρόμο.Σε κάποιο τέτοιο σημείο λογικά θα ήταν που πάτησε μια πέτρα και κλάταρε το πίσω δεξί ελαστικό του.Έχασε σχεδόν 1 λεπτό και έπεσε στην 5η θέση πίσω απ΄τον Χίρβονεν.
Αυτός που πραγματικά πετούσε το πρωί ήταν ο πρωταθλητής Σεμπαστιάν Οζιέ.Ο Γάλλος ρίσκαρε σε πολλά σημεία με χαμηλή ορατότητα και οδηγούσε στα τυφλά έχοντας 100% εμπιστοσύνη στις σημειώσεις του.Αυτό του επέτρεψε να καλύψει μισό λεπτό απ΄τον team-mate του και μετά το πρωινό loop να ανέβει στην 3η θέση,μόλις 14″ πίσω απ΄τον πρωτοπόρο.
Το απόγευμα είχαμε την επανάληψη των πρωινών ειδικών.Το αεράκι που βγήκε βοήθησε στο να καθαρίζει πιο γρήγορα η σκόνη κι έτσι δεν είχαμε τα πρωινά φαινόμενα.O Οζιέ συνέχισε την αντεπίθεσή του και κερδίζοντας την 13η και 14η ειδική κατάφερε να πάρει την αρχηγία του ράλι για μόλις 1.5″ απ΄τον Λάτβαλα.Ο Φινλανδός έφτασε στον τερματισμό της Pesells με φλόγες να βγαίνουν κάτω απ΄το καπό του Polo R WRC αλλά χωρίς αυτό να του κοστίσει σημαντικά σε χρόνο.
Εν τω μεταξύ ο Σόρντο στην προσπάθεια του να επανακτήσει την 1η θέση,το παράκανε και είχε έξοδο καταστρέφοντας την ανάρτηση και μαζί τον αγώνα του.Αυτό σίγουρα δεν θα ευχαρίστησε τα αφεντικά του στη Citroen και το μέλλον του Ισπανού στη Γαλλική ομάδα γίνεται ακόμα πιο θολό.Στο τελευταίο τεστ της ημέρας,την Terra Alta 2 των 35 χλμ,ο Οζιέ δεν άφησε περιθώριο σε κανέναν να αμφισβητήσει την υπεροχή του.Κέρδισε κι αυτή την ειδική και πήρε μια εμφατική νίκη,αποδεικνύοντας ότι αυτή τη στιγμή(και μετά την απόσυρση του Λεμπ) είναι ο καλύτερος οδηγός του θεσμού.Ο ομόσταβλός του στην VW τερμάτισε 2ος αλλά σχεδόν μισό λεπτό πίσω.Βέβαια ήταν και λίγο τυχερός που ολοκλήρωσε τον αγώνα αφού η φωτιά της προηγούμενης ειδικής και ένα πρόβλημα με το διαφορικό περιόρισαν το ρυθμό του.Με το 1-2 η Γερμανική ομάδα κατέκτησε και μαθηματικά τον τίτλο κατασκευαστών.
Τρίτος στο Ισπανικό ράλι ήταν ο Χίρβονεν που για έναν ακόμα αγώνα βρέθηκε μακριά απ΄τη μάχη της νίκης ενώ ο Νεβίλ πήρε τους 12 βαθμούς της 4ης θέσης(συν 3 ακόμα απ΄τη χθεσινή του νίκη στην power stage) παραμένοντας έτσι στη 2η θέση της βαθμολογίας.Στην 5η και 6η θέση συναντάμε ακόμα 2 αυτοκίνητα της M-Sport,αυτά των Νόβικοφ και Όστμπεργκ.
Την ίδια στιγμή στην κατηγορία WRC2,o πρώην οδηγός της Φόρμουλα 1,Ρόμπερτ Κούμπιτσα,πήρε ακόμα μια νίκη και μαζί τον τίτλο ολοκληρώνοντας με τον ιδανικό τρόπο την παρθενική του χρονιά στους αγώνες ράλι.
Τελευταίος γύρος του πρωταθλήματος είναι το Ράλι Ουαλίας που θα διεξαχθεί από 14 έως 17 Νοέμβρη.
1. | S. OGIER | 3:33:21.2 | ||||
2. | J. LATVALA | +32.9 | ||||
3. | M. HIRVONEN | +1:13.7 | ||||
4. | T. NEUVILLE | +1:33.9 | ||||
5. | E. NOVIKOV | +2:01.0 | ||||
6. | M. OSTBERG | +2:26.0 | ||||
7. | M. PROKOP | +4:55.8 | ||||
8. | H. PADDON | +6:55.7 |
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify