Ο αγωνιστικός διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, υποστηρίζει πως υπάρχουν περισσότερα από αυτά που ήδη γνωρίζουμε, πίσω από το σίριαλ αναζήτησης προμηθευτή κινητήριων μονάδων για το 2016.
Για πολλούς μήνες και μετά από πολλές διαπραγματεύσεις, η Red Bull κατέληξε να έχει κινητήρες Renault με την επωνυμία της TAG Heuer. Στην αναζήτησή της η ομάδα του Milton Keynes βρέθηκε να συζητά, κατά καιρούς, με κάθε έναν από τους κατασκευαστές, χωρίς όμως να καταφέρει να εξασφαλίσει την πολυπόθητη συμφωνία μαζί τους.
Ερωτώμενος ο Horner αν σοκαρίστηκε από το πόσο δύσκολο ήταν να βρει πάροχο κινητήρων για την ομάδα του, εκείνος απάντησε: «Νομίζω πως υπάρχουν πολύ περισσότερα από αυτά που βλέπουμε. Το καλοκαίρι υπήρχαν πολλές συζητήσεις. Υπήρχαν συμφωνίες μεταξύ ατόμων οι οποίες αργότερα αθετήθηκαν και πάπα πολύ πολιτική μπήκε στο παιχνίδι. Αν είσαι μια ανταγωνιστική ομάδα, τότε υπάρχει μια προφανής μάχη στο εσωτερικό αυτής της ομάδας, αν είσαι επίσης προμηθευτής κινητήρων. Οι κινητήρες είναι ο μεγαλύτερος παράγοντας διαφοροποίησης στην F1 αυτή τη στιγμή, ξεχάστε τους οδηγούς και το σασί ως ένα βαθμό. Οπότε μπορείτε να καταλάβετε γιατί η Mercedes και η Ferrari δεν θα ήταν ιδιαίτερα πρόθυμες να δώσουν το μεγαλύτερο ατού τους σε μια ανταγωνιστική αντίπαλη ομάδα. Προσπάθησαν πολύ σκληρά σε ομαδικό επίπεδο για το καταφέρουν. Αλλά εκεί είναι που θεωρώ πως, ίσως, οι κανονισμοί χρειάζονται να εξεταστούν. Δεν μπορεί να είναι σωστό μια ομάδα κατασκευαστών να συμφωνεί και να λένε “Είμαστε χαρούμενοι που βλέπουμε τη Red Bull να οδεύει προς τον τοίχο”».
Ο Horner επίσης αναφέρεται σε μια άτυπη συμφωνία μεταξύ Mateschitz και Lauda όσον αφορά τους κινητήρες της Mercedes και τον διστακτικό Toto Wolff που δεν επέτρεψε να ολοκληρωθεί η συμφωνία.
«Εκείνος (ο Mateschitz) συμμετείχε στην πρώτη γραμμή των διαπραγματεύσεων και πίστευε πως είχε μια συμφωνία. Ο Dietrich πάντα πίστευε στην ισχύ των χειραψιών και αυτός είναι ο τρόπος που διοίκησε την εταιρία του και έζησε τη ζωή του. Είμαι εδώ αρκετά για να μην εκπλαγώ τελείως. Είναι μια ανταγωνιστική δουλειά στο τέλος της ημέρας. Ο Niki Lauda προσπάθησε σκληρά για το κάνει να συμβεί (τη συμφωνία) και δυστυχώς ο Toto ήταν ιδιαιτέρως απρόθυμος να δει κινητήρα Mercedes στην πλάτη ενός αυτοκινήτου της Red Bull».
Ακόμη ο αγωνιστικός διευθυντής των Ταύρων θεωρεί πως οι δυνατές εμφανίσεις της ομάδας του κατά τη διάρκεια της σεζόν, φόβισαν τους αντιπάλους τους για τις δυνατότητες της με έναν ανταγωνιστικό κινητήρα.
«Η απόδοσή μας στο Spa στο μεσαίο κομμάτι της πίστας έδειξε να τρομάζει μερικούς ανθρώπους, την περίοδο που συζητούσαμε με τη Mercedes. Και η απόδοσή μας στη Σιγκαπούρη έδειξε να τρομάζει ιδιαίτερα τη Ferrari. Οπότε ναι, με κάποιο τρόπο είσαι θύμα της επιτυχίας σου. Αλλά πρέπει να συνεχίσεις να παλεύεις και λύσεις θα παρουσιαστούν».
Τέλος ο Christian Horner θεωρεί πως η δυσκολίες που αντιμετώπισε η Αυστριακή ομάδα για την εύρεση κινητήριων μονάδων πηγάζουν από ένα γενικότερο πρόβλημα στην F1 που σχετίζεται με τους κανονισμούς των κινητήρων και την προμήθειά τους.
«Είναι μέρος ενός μεγαλύτερου θέματος στην F1. Πρωτίστως ότι κάποιες κινητήριες μονάδες που προσφέρονται αλλά δεν είναι διαθέσιμες, ξεπερνούσαν τα 30 εκατομμύρια Ευρώ. Δεύτερον, ότι δεν ήταν διαθέσιμες και τρίτον υπάρχει αυτή η τεράστια διαφορά μεταξύ της καλύτερης και της χειρότερης. Και αυτό δεν κάνει τους αγώνες πιο σφιχτούς. Έτσι η FIA και οι διαχειριστές των εμπορικών δικαιωμάτων χρειάζεται να παρέμβουν και να καταλήξουν σε ένα περισσότερο προσιτό, διαθέσιμο και λιγότερο τεχνικό κινητήρα».
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify