Ο γνωστός αεροδυναμιστής Adrian Newey υποστηρίζει πως όλο το ”παιχνίδι” εξέλιξης κινητήρων θα οδηγήσει στη σπατάλη πολλών χρημάτων από τις ομάδες. Επιπρόσθετα, πιστεύει πως η Renault είναι πολύ πιθανό να μείνει πίσω.
Το σύστημα με τα tokens παρουσιάστηκε στην αρχή της εποχής των V6 κινητήρων για να αποτρέψει τις ομάδες να ξοδεύουν μεγάλα ποσά. Τokens δόθηκαν στους κατασκευαστές για να εξελίξουν τους κινητήρες τους off-season, αλλά βρήκαν μια ”παράκαμψη” στους κανονισμούς έτσι ώστε να εξελίξουν τους κινητήρες καθ΄όλη τη διάρκεια του 2015. Και το ’16 θα δοθούν 32 tokens αλλά από την επόμενη χρονιά τα πράγματα θα είναι πιο ελεύθερα εφόσον θα γίνει resart. Όλες αυτές οι εξελίξεις κάνουν τον Adrian Newey αρκετά σκεπτικό με τις χρηματικές δαπάνες των κατασκευαστών.
Συγκεκριμένα μιλώντας στο Reuters τόνισε : «Τα πράγματα είναι απλά, κι άλλα χρήματα. Αν κοιτάξουμε τις συγκεντρώσεις και τα meeting τις περιόδου 2012-2013 θα δούμε πως όλα στρέφονταν από μια συμφωνία. Πάγωμα στην εξέλιξη κινητήρων, αλλά οι ομάδες που βρίσκονταν πίσω θα τους επιτρεπόταν να εξελίξουν την μονάδα τους. Κάτι τέτοιο δεν συνέβη. Καταλήγουμε λοιπόν σε μεγάλες σπατάλες χρημάτων για την εξέλιξη των κινητήρων, οι αριθμοί που ξοδεύονται από τους μεγάλους κατασκευαστές είναι ικανοί να σε κάνουν να κλάψεις. Κατασκευαστές όπως η Renault. η οποία δεν είναι συνηθισμένη σε τόσο μεγάλα ποσά, είναι λογικό να μείνουν πίσω, οι διαφορές μεγαλώνουν αντί να μικραίνουν .»
«Είμαι πολύ περίεργος σε ότι έχει να κάνει με τον κανονισμό όπου ο κατασκευαστής είναι υποχρεωμένος να παρέχει σε όλες τις ομάδες το ίδιο υλικό (hardware), αλλά δεν έχει καμία υποχρέωση να παρέχει το ίδιο λογισμικό (software) και επομένως την ίδια απόδοση. Κανείς δεν παραπονιέται για το παραπάνω γεγονός. Αυτό συμβαίνει διότι στο συμβόλαιο με τις ομάδες-πελάτες δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο.»
Σε ότι έχει να κάνει με τις σχέσεις Renault – Red Bull : «Πάντοτε υπήρξαν δίκαιοι σε απόδοση, μονάδες ισχύος λογισμικό και τα πάντα. Είναι όμως μια επιλογή τόσο από τη μεριά της Red Bull όσο και από τη μεριά της Renault (το να συνεχίσουν μαζί). Το πρόβλημα φυσικά είναι πως η Renault δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τους υπόλοιπους κατασκευαστές στον αγώνα εξέλιξης της μονάδας ισχύος επάξια. Βρισκόμαστε σε ένα σημείο που ούτε εμείς, αλλά ούτε και εκείνοι μπορούμε να είμαστε πλήρως ανταγωνιστικοί.» έκλεισε ο Βρετανός.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify