Ο Nico Rosberg πιστεύει πως θα ήταν προς όφελος της Formula 1 να συμβουλευόταν περισσότερο τους οδηγούς σχετικά με τις αλλαγές στους κανονισμούς, με αφορμή και την θύελλα αντιδράσεων που σήκωσε το σύστημα Halo.
Η κριτική που άσκησαν οι οδηγοί στην κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η F1, στην αισθητική του Halo και στην αχρείαστη αλλαγή του συστήματος των κατατακτήριων επισκίασαν σε ένα βαθμό την δράση μέσα στην πίστα του Montmelo αυτήν την εβδομάδα.
Αρκετοί μεγάλοι οδηγοί – όπως ο Fernando Alonso, ο Sebastian Vettel και ο Lewis Hamilton – μίλησαν για το πόσο λάθος κατεύθυνση έχει πάρει το σπορ.
Από την άλλη μεριά, αυτή την εβδομάδα είχαμε την πρώτη ουσιαστική συνάντηση οδηγών και FIA, με τον αλυτάρχη της F1 Charlie Whiting να έχει συζητήσεις με διάφορους οδηγούς.
Παρά το γεγονός ότι ο Rosberg δε θέλησε να μιλήσει για όσα σχολίασαν οι συνάδελφοί του, τόνισε εντούτοις πως είναι σημαντικό να δοθεί περισσότερο ο λόγος στους οδηγούς.
«Θα ήταν καλό αν εμείς οι οδηγοί συμμετείχαμε περισσότερο στις συζητήσεις στο μέλλον,» δήλωσε ο οδηγός της Mercedes.
«Έχει γίνει ήδη το πρώτο βήμα, καθώς καθίσαμε και μιλήσαμε με τον Charlie Whiting πριν δύο μέρες για να πούμε τη γνώμη μας για πολλά θέματα, συμπεριλαμβανομένου και του συστήματος των κατατακτήριων.
«Κινούμαστε στη σωστή κατεύθυνση εφόσον δίνεται ο λόγος στους οδηγούς και μπορούμε να πούμε τη γνώμη μας για ορισμένες αποφάσεις.
«Είναι κάτι που πρέπει να γίνει. Είμαστε 22 οδηγοί, ξέρουμε τι είναι καλύτερο το άθλημα και έχουμε μερικές ιδέες.
«Αυτό που έχει σημασία είναι αυτοί οι οδηγοί όταν βγαίνουν από το μονοθέσιο να χαμογελούν και να είναι ενθουσιασμένοι. Κάτι τέτοιο θα είναι καλό για το σπορ εν γένει.
«Για αυτό είναι σημαντικό να λέμε τη γνώμη μας και αυτή να ακούγεται.»
Παράλληλα, ο Γερμανός αναφέρθηκε και στο νέο σύστημα προστασίας του cockpit, το λεγόμενο Halo, υποστηρίζοντάς το από την άποψη της ασφάλειας, χωρίς όμως να παραβλέπει το θέμα της ομορφιάς.
«Το Halo είναι ένα σύστημα που η GPDA [Ομοσπονδία Οδηγών Αγώνων] θέλει να εφαρμοστεί, καθώς η περιοχή του cockpit είναι η πιο επικίνδυνη για ένα οδηγό της F1 – το απροστάτευτο κεφάλι,» είπε.
«Πολλοί θάνατοι στους open-wheel αγώνες προέρχονται από χτυπήματα στο κεφάλι. Δεν ξέρω πόσα θα μπορούσε να είχε αποτρέψει το Halo, αλλά σίγουρα θα ήταν αρκετά.
«Για αυτό το λόγο, είναι σημαντικό να εφαρμοστεί όσο πιο γρήγορα γίνεται. Πιστέυω πως είναι σημαντικό που προχωράει αυτό και το ότι δοκιμάζεται ήδη.
«Από ορισμένες οπτικές γωνίες, μοιάζει πολύ όμορφο, από μπροστά, για παράδειγμα, μοιάζει τέλειο.
«Οπότε, είναι καλό να μπει στα μονοθέσια και εκεί τελειώνει το θέμα. Καταλαβαίνω αυτούς που το κατακρίνουν, αλλά αυτοί παραπονούνται συνεχώς.
«Όταν ο Jackie Stewart κατηγορούσε την κακή ασφάλεια τη δεκαετία του ’70 όλοι τον κατέκριναν – και εκείνα τα μονοθέσια ήταν τρομακτικά.
«Επομένως, πάντα θα υπάρχουν αυτοί που θα θέλουν τα πράγματα να μείνουν όπως είναι, αλλά όλοι έχουν μία άποψη. Η άποψή μου είναι πως αυτός είναι ο σωστός δρόμος.»
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify