Ο Pierro Taramasso της Michelin λέει πως η ανάπτυξη των αεροδυναμικών βοηθημάτων βοηθά στο να εξηγήσει γιατί τόσοι πολλοί αναβάτες του MotoGP υπέφεραν με τα προβλήματα στα πίσω ελαστικά τους στο Grand Prix της Jerez την προηγούμενη εβδομάδα.
Ο αγώνας της Jerez, όπου ο Valentino Rossi κέρδισε με πειστικό τρόπο, σημαδεύτηκε από σοβαρή φθορά στα πίσω ελαστικά και σπινάρισμα, για την πλειοψηφία των αναβατών της μεγάλης κατηγορίας.
Σε συνάθροιση με τη χαμηλής πρόσφυσης άσφαλτο της πίστας αλλά και τις υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούσαν την ημέρα του αγώνα (40°C), ο Taramasso είπε πως η χρήση αεροδυναμικών βοηθημάτων – που χρησιμοποιούνται ώστε να αποτρέψουν το ‘σουζάρισμα’ στις εξόδους των στροφών – ήταν ένας παράγοντας που συνέβαλε στη δημιουργία προβλημάτων στα πίσω ελαστικά.
«Η αιτία για το σπινάρισμα του πίσω τροχού είναι τριπλή», είπε ο Taramasso.
«Αρχικά, το κράτημα της πίστας της Jerez είναι περιορισμένο, λόγω της ασφάλτου που χρειάζεται επισκευή, και οι θερμοκρασίες την Κυριακή ανέβηκαν κατά 10 βαθμούς, χειροτερεύοντας τη φθορά των ελαστικών.
«Δεύτερον, οι μοτοσυκλέτες που ήταν εφοδιασμένες με αεροδυναμικά βοηθήματα, είχαν περισσότερα προβλήματα ολίσθησης στην Ισπανία: παράγουν πίεση προς το κάτω στην εμπρός ανάρτηση κατα 4mm, δημιουργώντας ανισορροπία που φορτίζει το πίσω μέρος λιγότερο.
«Τρίτον, η γόμα των ελαστικών. Δεν θέλουμε να αποποιηθούμε των ευθυνών μας. Μαζεύουμε δεδομένα ώστε να βελτιώσουμε το προϊόν μας, γιατί στην Barcelona θα αντιμετωπίσουμε στοιχεία ασφάλτου με χαμηλή πρόσφυση (όπως στη Jerez).»
O Taramasso πρόσθεσε πως στο τεστ που πραγματοποιήθηκε την επομένη του αγώνα, σε μια πίστα που είχε παραπάνω γόμα απ’ τα ελαστικά αλλά και καλύτερα set-up απ’ τους αναβάτες, αναφέρθηκαν πολύ λιγότερα προβλήματα σπιναρίσματος.
«Τη Δευτέρα, στην ίδια πίστα, κάναμε μια ολόκληρη μέρα τεστ με την ίδια γόμα ελαστικών και δεν είχαμε τα ίδια προβλήματα όπως την προηγούμενη μέρα,» είπε ο Ιταλός.
«Η κύρια αιτία; Απλά η πίστα είχε στρωθεί με γόμα, δεδομένου ότι η θερμοκρασία ήταν περίπου η ίδια και οι ομάδες δούλευαν στο καλύτερο δυνατό set-up.
«Mόνο στο τέλος πολλών συνεχόμενων γύρων κάποιοι άρχισαν να έχουν αίσθηση σπιναρίσματος, αλλά δεν συγκρινόταν με αυτή που παραπονέθηκαν κάποιοι την Κυριακή.
«Ο (Marc) Marquez για παράδειγμα ολοκλήρωσε 90 γύρους, χωρίς κανένα πρόβλημα.»
Μονόδρομος το μπροστινό ελαστικό
Η Michelin επίσης επέλεξε έναν τύπο ελαστικού για να προχωρήσει, επιλέγοντας τη σκληρότερη επιλογή (επιλογή “34”) μετά το τεστ της Δευτέρας. Ο Taramasso είπε ότι αφαιρώντας τη δεύτερη επιλογή θα επιτραπεί καλύτερη εξέλιξη στην επιλεγμένη γόμα, αυξάνοντας τελικά τις επιδόσεις της.
«Υπήρχαν τόσες πολλές επιλογές», τόνισε. «Το φυσιολογικό είναι οι ομάδες να έχουν διαθέσιμες δύο γόμες. Αν προσθέσεις δύο ακόμα προς εξέλιξη επιλογές, τότε θα έχεις συνολικά τέσσερις.
«Στο Le Mans, μπορεί να έχουμε θερμοκρασίες ασφάλτου από 15 έως 45 βαθμούς. Αν παίρναμε τρεις γόμες και δύο προς εξέλιξη, θα είχαμε σαν αποτέλεσμα πέντε επιλογές, οι οποίες είναι πάρα πολλές.»
Ενώ το θέμα γόμας έχει κλείσει για τους επόμενους τρεις μήνες, ο Taramasso είπε ότι αυτό μπορεί να αλλάξει μετέπειτα στη χρονιά.
«Παρ’ όλη την ύπαρξη μιας γόμας προς εξέλιξη για το μέλλον, δεν αποκλείουμε την παρουσίαση ενός μαλακότερου μπροστινού προς το τέλος της χρονιάς.»
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify