Ο Nico Rosberg κυριάρχησε στο FP1 του Grand Prix Μαλαισίας, όντας 0,5 δευτ. ταχύτερος του teammate του, Lewis Hamilton. Τρίτος έμεινε ο Kimi Raikkonen. Στα στιγμιότυπα της διαδικασίας η φωτιά στο μονοθέσιο του Kevin Magnussen.
Σχετικά υψηλές ήταν οι θερμοκασίες για αυτήν την πρώτη διαδικασία δοκιμών στη Sepang, με 29°C στην ατμόσφαιρα και 38°C στο οδόστρωμα.
Με το πράσινο φως στο τέλος του pitlane αρκετοί οδηγοί βγήκαν στην πίστα, θέλοντας να δουν τι έχει αλλάξει με τη νέα άσφαλτο και κατά πόσο θα τους επηρεάσουν οι υψομετρικές διαφορές σε στροφές όπως η τελευταία, που στην κορυφή της είναι πιο ψηλά από ότι είναι στην εξωτερική γραμμή.
Επτά λεπτά μετά την έναρξη της διαδικασίας, η RS16 του Magnussen έπιασε φωτιά στο pitlane, καθώς την μεταφέρανε μέσα και πάλι στο γκαράζ. Αμέσως φάνηκε πως υπήρχε τεράστια διαρροή καυσίμου, που συνεχώς αναζωπύρωνε τη φωτιά, ενώ το μονοθέσιο βρισκόταν στη μέση του pitlane. Φυσικά, βγήκε η κόκκινη σημαία με το χρόνο να μετράει, μέχρι οι μηχανικοί της Renault να αφαιρέσουν τα καύσιμα από τον κινητήρα και να διασφαλίσουν ότι δεν θα πάρει εκ νέου φωτιά μέσα στο box. Τελικά, μετά από 10 λεπτά το μονοθέσιο μπήκε στο γκαράζ, αφού πρώτα οι άνθρωποι της γαλλικής ομάδας είχαν αφαιρέσει το κάλυμμα της μονάδας ισχύος.
WATCH: @KevinMagnussen in a hurry as his engine bursts into flames during FP1 >> https://t.co/RtveebBqLG #MalaysiaGP 🇲🇾 #F1 pic.twitter.com/b3ir4lVcXp
— Formula 1 (@F1) September 30, 2016
Ωστόσο, η κόκκινη σημαία παρέμεινε για μερικά λεπτά ακόμα, μέχρι οι marshalls να καθαρίσουν το οδόστρωμα. Έτσι, η διαδικασία συνεχίστηκε με 1 ώρα και 4 λεπτά να απομένουν.
Λίγα λεπτά μετά την επανεκκίνηση του session, οι πρώτοι χρόνοι είχαν σημειωθεί, ενώ ο Sainz είχε έξοδο στη Στροφή 11, επιστρέφοντας χωρίς συνέπειες στην πίστα. Σε εκείνο το σημείο, πρώτος ήταν ο Rosberg, αφήνοντας 0,005 δευτ. πίσω του τον Hamilton. Εξ αρχής είχε δείξει ο Γερμανός οδηγός της Mercedes πως είχε το ρυθμό για να κινηθεί γρήγορα, σχεδόν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερα από τον teammate του. Ακόμα μισό δευτερόλεπτο πίσω ήταν οι δύο Ferrari, με τα τέσσερα αυτά μονοθέσια να δοκιμάζουν με τη μαλακή γόμα, ενώ η Red Bull, που βρισκόταν πιο πίσω, καθώς και όλοι οι άλλοι οδηγοί πλην του Ericsson είχαν τα μεσαία.
Παράλληλα, παράπονα για τη συμπεριφορά του μονοθέσιου έκανε ο Grosjean, ενώ ο Button παρατήρησε μία «ταλάντωση» όταν άλλαζε σχέσεις.
Σημαντικό είναι να τονιστεί πως το 1:35.2 του Rosberg μετά από 9 γύρους ήταν ήδη 5 (!) δευτερόλεπτα πιο γρήγορο από τον καλύτερο χρόνο στο περυσινό FP1.
Επίσης, μετά από περίπου 20 λεπτά καθαρής αγωνιστικής δράσης, φάνηκε πως η μεσαία γόμα ήταν κατά 1 δευτερόλεπτο πιο αργή από τη μαλακή στον ένα γύρο.
Με μισή ώρα να απομένει για τη λήξη, οι δύο Mercedes κι ο Raikkonen ξεκίνησαν τις δοκιμές τους με τα μεσαία. Red Bull και Force India ήταν οι μόνες εκείνη τη στιγμή που χρησιμοποιούσαν τη σκληρή γόμα.
Δεκαπέντε λεπτά πριν το τέλος της διαδικασίας, λίγα πράγματα άλλαζαν, κι αυτά στο πίσω μέρος του grid. Παράλληλα, ο Rosberg έχασε τον έλεγχο του πίσω μέρους της W07 και βγήκε για λίγο εκτός πίστας στη Στροφή 10.
Στα τελευτάια πέντε λεπτά, όλοι οι οδηγοί είχαν βγει και πάλι στην πίστα για μερικούς ακόμα γύρους, χωρίς όμως να αλλάξει κάτι στην κατάταξη.
Αναλυτικά η κατάταξη:
Θέση | Οδηγός | Χρόνος | Γύροι |
1 | Nico Rosberg | 1:35.227 | 25 |
2 | Lewis Hamilton | 1:35.721 | 25 |
3 | Kimi Raikkonen | 1:36:315 | 16 |
4 | Sebastian Vettel | 1:36.331 | 18 |
5 | Fernando Alonso | 1:36.510 | 18 |
6 | Daniel Ricciardo | 1:36.763 | 27 |
7 | Max Verstappen | 1:36.973 | 26 |
8 | Nico Hulkenberg | 1:37.513 | 26 |
9 | Sergio Perez | 1:37.601 | 27 |
10 | Jenson Button | 1:37.613 | 20 |
11 | Daniil Kvyat | 1:37.847 | 29 |
12 | Valtteri Bottas | 1:37.861 | 17 |
13 | Romain Grosjean | 1:37.886 | 22 |
14 | Esteban Gutierrez | 1:37.921 | 20 |
15 | Carlos Sainz | 1:38.055 | 25 |
16 | Felipe Nasr | 1:38.184 | 18 |
17 | Marcus Ericsson | 1:38.313 | 20 |
18 | Felipe Massa | 1:38.339 | 24 |
19 | Jolyon Palmer | 1:39.148 | 23 |
20 | Esteban Ocon | 1:40.036 | 28 |
21 | Pascal Wehrlein | 1:40.036 | 26 |
22 | Kevin Magnussen | – | 2 |
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify