Το Grand Prix της Βαλένθια πέρασε στην ιστορία, και μαζί του και η γεμάτη αγωνιστική χρονιά του 2016, δίνοντάς μας εξαιρετικούς οιωνούς για τη χρονιά που έρχεται. Ο λόγος; Δεν είναι μόνον ένας…
Ο Jorge Lorenzo επέστρεψε στις νίκες, με μία εμφάνιση από αυτές που τον έχουν χαρακτηρίσει σαν αναβάτη στην έως τώρα καριέρα του. Ο Ισπανός είχε ένα άψογο Σαββατοκύριακο, διέλυσε τα χρονόμετρα στις κατατακτήριες του Σαββάτου και επιστέγασε τον θρίαμβό του την Κυριακή στον αγώνα, οδηγώντας τον από την αρχή ως το τέλος του. Γυρολόγιο συνεπές, ταχύτατος από τον πρώτο κιόλας γύρο, έδειξε στους υπόλοιπους ότι είναι ακόμα εκεί, χαρίζοντας στην αγαπημένη του Μ1 ακόμη μία νίκη.
Ο 29χρονος – πρωην πια – αναβάτης της Movistar Yamaha, ήθελε πολύ αυτή τη νίκη. Ήθελε να αποχαιρετίσει την ομάδα που πέρασε τα τελευταία εννέα χρόνια της ζωής του, με τον δικό του τρόπο. Έχοντας επιλέξει τη μεσαία εμπρός γόμα στο ελαστικό του (όπως και οι περισσότεροι, εκτός των Honda των Marquez, Crutchlow, Miller που επέλεξαν το σκληρό), πίεσε από την αρχή κάνοντας στο 2ο γύρο νέο ρεκόρ πίστας με 1.31.179, συνεχίζοντας στο ίδιο μοτίβο και στους επόμενους γύρους.
Στον 5ο γύρο ο Jorge έσπασε εκ νέου το (δικό του) ρεκόρ πίστας με 1.31.171, ενώ στο 7ο σχεδόν το ισοφάρρισε με χρόνο 1.31.172! Ο Ισπανός έκανε «πάρτυ» στην κορυφή, κάνοντας αυτό που ξέρει καλύτερα από τον καθένα: διαρκή επίθεση στο χρονόμετρο. Ήξερε άλλωστε ότι το ελαστικό του θα έχανε σε απόδοση προς το τέλος του αγώνα σε σχέση με το σκληρό που είχε επιλέξει ο Marquez, για΄αυτό και φρόντισε να εξαφανιστεί ευθύς εξ’ αρχής.
Η διαφορά του από τους διώκτες του έφτασε στον 21ο γύρο τα 5.4 δευτερόλεπτα, ενώ από εκεί και έπειτα, με τον Marquez να είναι δυνατός και να μειώνει διαρκώς τη διαφορά, ο Lorenzo έκανε μια άψογη διαχείριση της μεταξύ τους απόστασης στο δρόμο του για την τέταρτη φετινή του νίκη. Μια νίκη τόσο «τέλεια», που μας έκανε να αναρωτιόμαστε· που ήταν αυτός ο Lorenzo τόσο καιρό; Αυτό πάντως που μας έμεινε από την εμφάνιση του Ισπανού είναι ότι άμα θέλει, μπορεί. Και μάλλον τόσο καιρό δεν ήθελε. Για να δούμε όμως τώρα που θα πάει στην Ducati. Θα έχει την επιλογή του «μπορώ αλλά δεν θέλω»;
O φετινός Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Marc Marquez, έκανε το δικό του, διπλό comeback στο GP της Βαλένθια. Αρχικά, κατάφερε μετά από μια πολύ κακή εκκίνηση που τον έριξε από την 2η στην 5η θέση να επιστρέψει στη 2η, έχοντας το ρυθμό και για την νίκη. Θα μπορούσε να είναι στη μάχη της, αν ήταν λίγο καλύτερος στην αρχή του αγώνα. Όμως, έχοντας σκληρότερη επιλογή στο εμπρός ελαστικό του, έπρεπε να περιμένει και να αποφύγει το λάθος που θα τον έστελνε για τρίτη συνεχή φορά στην αμμοπαγίδα ενός Grand Prix. Δεν έκανε λάθος και ανταμείφθηκε, επιστρέφοντας στο βάθρο των νικητών έπειτα από αποχή δύο αγώνων.
Σαν ώριμος – με ελάχιστες εξαιρέσεις φέτος – αναβάτης που είναι, δεν έμπλεξε πάρα πολύ στις λυσσαλέες μάχες των Rossi – Iannone και περίμενε στα πρώτα στάδια του αγώνα. Στη συνέχεια, φέρνοντας τα ελαστικά του στις θερμοκρασίες που ήθελε επιτέθηκε, και αφού νίκησε τον Rossi, έπρεπε να ξεπεράσει και το εμπόδιο του« Maniac» Iannone, ο οποίος δεν έμοιαζε καθόλου εύκολος αντίπαλος. Τον νίκησε και αυτόν – αν και δυσκολεύτηκε – και ξεχύθηκε στο κυνήγι του Lorenzo, ο οποίος όμως ήταν ήδη αρκετά μακριά.
Με ρυθμό ταχύτερο κατά περίπου 0.5 δευτερόλεπτα από τον 22ο γύρο και μετά, ο 23χρονος «μάζευε» τον συμπατριώτη του στα πρώτα δύο split της πίστας, με τον Lorenzo να είναι το ίδιο γρήγορος με τον Marquez στα δύο τελευταία. Αυτό ίσως συνέβαινε λόγω επιλογής εμπρός γόμας, με τον Marquez – με τη σκληρότερη επιλογή – να έχει το ελαστικό του σε καλύτερη κατάσταση από ότι ο Lorenzo.
Έτσι, έχοντας περισσότερη πρόσφυση στα πρώτα δύο, ενδιάμεσα κομμάτια, όπου οι στροφές θέλουν «φόρα» και το κράτημα παίζει πρωταρχικό ρόλο, ο αναβάτης του HRC μείωνε τη διαφορά. Ή πολύ απλά ο Lorenzo, γνωρίζοντας τη μεγάλη μεταξύ τους διαφορά, απλά «άφηνε» τη μεταξύ τους απόσταση να μικραίνει. Πιο καλά από όλους μας, γνωρίζει ο Jorge.
Ο Marquez έχασε τον αγώνα της Κυριακής, «κέρδισε» όμως πολλές εντυπώσεις, με την ταχύτητα, την υπομονή και την επιμονή του. Στο τέλος, πανηγύρισε την άκρως επιτυχημένη χρονιά του μπροστά στους χιλιάδες συμπατριώτες του, γνωρίζοντας πως και το 2017 θα είναι ο αναβάτης τον οποίον όλοι θα θέλουν να κερδίσουν.
Ο Iannone από την πλευρά του έκανε έναν φοβερό αγώνα, στον οποίο είχε σύμμαχο την αχόρταγη Desmosedici του που κατάπινε τους αντιπάλους της στην ευθεία του Ricardo Tormo. Ο Ιταλός κρατιόταν σε όλη την πίστα όσο πιο κοντά μπορούσε στα «θύματα» του, περιμένοντας την ευθεία για να εξαπολύσει την απίστευτη δύναμη της μοτοσυκλέτας του! Η Ducati του φαινόταν εξαιρετική και στα φρένα, με τον αναβάτη της όμως να υποστηρίζει πως θα μπορούσε να είναι ακόμα πιο δυνατός, αν είχε επιστρέψει 100% από τον τραυματισμό του!
Οι μάχες που έδωσε ο Iannone ήταν καταπληκτικές, κυρίως με τον Rossi, τον οποίο και τελικά νίκησε για να πάρει ακόμη ένα βάθρο – το τελευταίο του – με την ομάδα του Borgo Panigale. Ο ίδιος ήθελε πάση θυσία ένα καλό αποτέλεσμα για την ομάδα του και το κυνήγησε από την εκκίνηση κιόλας, όταν και «εκτοξεύφθηκε» από την 7η θέση του grid στη 2η. Στα πρώτα στάδια του αγώνα φαινόταν σαν να καθυστερεί τους αναβάτες πίσω του, μόνο ο Marquez όμως κατάφερε να τον περάσει, να μείνει μπροστά του και να του κάνει διαφορά.
Τερμάτισε στο βάθρο, χαροποίησε τους «κόκκινους», όμως ο ίδιος φαινόταν να μην είναι το ίδιο ευτυχής. Φαίνεται πως το γεγονός ότι αφήνει την μοτοσυκλέτα όπου «ανδρώθηκε» στο MotoGP, του στοίχισε πολύ. Για αυτό, στο parc ferme μετά τον αγώνα, φόρεσε ένα αναμνηστικό μπλουζάκι, ευχαριστώντας την ομάδα με την οποία κατέκτησε την πρώτη νίκη της καριέρας του στη μεγάλη κατηγορία, για όλες τις στιγμές που πέρασαν μαζί.
Ο Valentino Rossi τα έλεγε από το Σάββατο ότι το βάθρο θα είναι δύσκολη υπόθεση, υπολόγιζε όμως λάθος αντίπαλο. Ο Ιταλός πίστευε ότι ο Maverick Vinales θα είναι πολύ δυνατός στον Κυριακάτικο αγώνα και τον νίκησε, νικήθηκε όμως από τον φίλο του Iannone, τερματίζοντας τελικά 4ος στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς. Ως τυπικός Rossi πάλεψε μέχρις εσχάτων, αδυνατώντας όμως να κρατήσει την Desmosedici του «Μaniac» πίσω του.
Σε αυτό βέβαια συνέβαλε και η δύναμη της Ducati, την οποία ο Rossi έβλεπε να τον προσπερνά με άνεση, ακόμα και αν έβγαινε με μια μικρή διαφορά από τον Iannone στην ευθεία. Το onboard πλάνο από το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας του Rossi ήταν απλά τρομακτικό! Η Desmosedici έμοιαζε να είναι από άλλη κατηγορία, επιταχύνοντας απίστευτα δυνατά σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη μοτοσυκλέτα. Σημασία όμως για τον Rossi έχει ότι δεν κατάφερε να ανέβει στο βάθρο του τελευταίου αγώνα της χρονιάς, με τον ίδιο να περιμένει το τεστ της Τρίτης για να δει σε πιο επίπεδο βρίσκεται η Μ1 που θα οδηγεί τη νέα χρονιά.
Ο Maverick Vinales ήταν σε όλο τον αγώνα κοντά, μόνο για τους τέσσερις πρώτους γύρους όμως ήταν πραγματικά στη μάχη του βάθρου. Είχε καλό ρυθμό, προσπάθησε, όμως δεν ήταν αρκετό. Έτσι, στον τελευταίο του αγώνα με τα γαλάζια χρώματα της Suzuki τερμάτισε στην πολύ καλή 5η θέση, 10.6 δευτερόλεπτα μακριά από την κορυφή. Διόλου άσχημα, αν αναλογιστούμε μάλιστα ότι πέρυσι, στον ίδιο αγώνα, ο Ισπανός τερμάτισε 11ος, σχεδόν 40 δευτερόλεπτα από τον Lorenzo. Φυσικά ο Vinales, είναι ένας από τους αναβάτες που έχει πολλά βλέματα στραμμένα επάνω του για το τεστ της Τετάρτης, όπου και θα οδηγήσει για πρώτη φορά την Μ1 της νέας του ομάδας.
Οι Espargaro Bros έδωσαν τη δική τους μάχη καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα για την 7η θέση, πλησιάζοντας στο τέλος του αγώνα τον Andrea Dovizioso στην 6η, βάζοντας τον ανάμεσά τους. Έτσι τα δύο αδέλφια αποχαιρετούν τις ομάδες τους με μία 6η και μία 8η θέση, τη στιγμή που ο Dovi δεν ήταν καλός, τερματίζοντας 7ος και δώδεκα δευτερόλεπτα μακριά από τον teammate του.
Όσο για το ντεμπούτο της πορτοκαλί ομάδας, ΚΤΜ, δεν στέφθηκε με επιτυχία, καθώς ο Mika Kallio εγκατέλειψε τον αγώνα έντεκα γύρους πριν το τέλος. Σίγουρα όμως τα δεδομένα που συνέλεξε ο Αυστριακός κατασκευαστής είναι πολλά και θα βοηθήσουν τους ανθρώπους της ομάδας να εξελίξουν καλύτερα τη μοτοσυκλέτα της νέας χρονιάς.
Με το πρωτάθλημα του 2016 να φθάνει στο τέλος του, το Race Review πάει διακοπές, εν αναμονή φυσικά της νέας αγωνιστικής σεζόν, που ξεκινά επίσημα… μεθαύριο. Εκεί, στο πρώτο τεστ των ομάδων με τις νέες τους μοτοσυκλέτες και τους νέους τους αναβάτες, αναμένεται να μάθουμε και να δούμε… πολλά.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify