Οι ομάδες της F1 φαίνεται να διαφωνούν με την Pirelli και τη FIA για τις δοκιμές που θα γίνουν μέσα στη σεζόν του 2017 για τα ελαστικά της ιταλικής εταιρίας.
Οι κανονισμοί προβλέπουν 25 μέρες δοκιμών κατά τη διάρκεια της σεζόν, οι οποίες πρέπει να μοιραστούν ανάμεσα στις ομάδες.
Παρόλα αυτά, το πρόγραμμα που πρότεινε και παρουσίασε η Pirelli στη Βραζιλία για τις δοκιμές δεν έγινε αποδεκτό από τις ομάδες, οι οποίες στάθηκαν στα προβλήματα μεταφοράς των μονοθέσιων και του προσωπικού, αλλά και στο γεγονός ότι δεν θα υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα ανταλλακτικά στην αρχή της σεζόν, αν προκύψει κάποια αστοχία.
Η Pirelli θέλει να δοκιμάσει σε όσες περισσότερες πίστες γίνεται, ακόμα κι εκτός Ευρώπης. Η FIA θα πρέπει να δώσει τη συγκατάθεσή της για κάτι τέτοιο, ενώ η FOM θα πρέπει να καθυστερήσει την μεταφορά των ομάδων, μέχρι να τελειώσουν τα τεστ.
Τo Austin και η Sepang έχουν ακουστεί ως πιθανοί προορισμοί, αλλά οι ομάδες τόνισαν πως κάποιες πίστες δεν θα είναι διαθέσιμες ή δεν θα είναι πρακτικό να γίνουν δοκιμές εκεί.
Επίσης, οι ομάδες επισήμαναν ότι, για πρακτικούς λόγους, οι διαθέσιμες ημέρες ανά μονοθέσια θα μπορούσαν να συνδυαστούν. Για παράδειγμα, αν αγωνιστούν τρία μονοθέσια την ίδια μέρα, στην ίδια πίστα, μπορεί να μετρηθεί ως τρεις μέρες δοκιμών. Ωστόσο, η Pirelli θέλει οι ομάδες να δοκιμάζουν μόνες τους, ούτως ώστε να γίνει η σωστή βελτίωση των ελαστικών και κατά τη διάρκεια της χρονιάς.
«Φυσικά και καταλαβαίνουμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα πρόγραμμα 21 αγώνων και δεν είναι εύκολο να βρούμε τρόπο να οργανωθούμε,» δήλωσε στο Motorsport.com ο τεχνικός διευθυντής της Pirelli Mario Isola.
«Επομένως, γίνονται συζητήσεις με τις ομάδες για να βρεθεί ένα πλάνο που θα είναι καλό και για αυτές, αλλά και για εμάς. Κατανοώ πως στην αρχή της σεζόν ίσως να μην έχουν πολλά ανταλλακτικά, αλλά δεν πιστεύω πως αυτό αποτελεί σημαντικό θέμα.
«Χρειαζόμαστε διαφορετικές πίστες, ώστε να τρέξουμε και σε μεγάλης, αλλά και σε μικρότερης δυσκολίας σιρκουί.
«Χρειάζεται να γίνουν δοκιμές που θα αφορούν αποκλειστικά τα βρόχινα και τα ενδιάμεσα ελαστικά, οπότε σίγουρα πρέπει να βρούμε πίστες που θα μπορούμε να προετοιμάσουμε κατάλληλα. Έχουμε ένα πλάνο εξέλιξης που εκτείνεται σε 6 ή και 7 μήνες.»
Παράλληλα, ο Isola διαβεβαίωσε πως η ιταλική εταιρία θέλει να τρέχει με ένα μονοθέσιο κάθε φορά: «Καταλαβαίνω ότι υπάρχει πλεονέκτημα αν τρέχεις με παραπάνω από ένα μονοθέσιο, έχεις περισσότερα δεδομένα. Αλλά προτιμάμε να έχουμε ένα μονοθέσιο, και μετά μπορούμε να δοκιμάσουμε κάτι δύο φορές και σε ένα άλλο μονοθέσιο, σε διαφορετική πίστα.»
Γίνεται και λόγος για το πώς θα μοιραστούν 25 μέρες σε 11 ομάδες, καθώς ακόμα κι αν κάθε ομάδα έχει 2 μέρες δοκιμών, περισσεύουν άλλες τρεις. Κι αυτό δεν είναι προς το συμφέρον της Pirelli.
Ίσως όμως η ιταλική εταιρία αποφασίσει να χρησιμοποιήσει μόνο 22 μέρες, μιας και φέτος χρησιμοποίηθηκαν και πάλι λιγότερες από 25, καθώς οι τρεις ομάδες που δοκίμασαν τα ελαστικά του 2017 με τα τροποποιημένα μονοθέσια του 2015 (Ferrari, Red Bull, Mercedes) είχαν από 8 μέρες δοκιμών, δηλαδή 24 συνολικά.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify