Στην πρώτη διαδικασία ελεύθερων δοκιμών, ο Lewis Hamilton βρέθηκε μπροστά από τον teammate του και έτερο διεκδικητή του τίτλου Nico Rosberg. Τρίτος και πολύ κοντά στον Γερμανό ήταν ο Max Verstappen.
Οι θερμοκρασίες ήταν υψηλότερες από αυτές που θα υπάρχουν κατά τη διάρκεια του αγώνα, καθώς στο οδόστρωμα ήταν στους 37°C και στην ατμόσφαιρα στου 30°C.
Τα πρώτα λεπτά ήταν αναγνωριστικού χαρακτήρα, με τους οδηγούς να κάνουν λιγοστούς γύρους και να επιστρέφουν γρήγορα στα pits.
Πρώτος έγραψε χρόνο ο Rosberg με την ultrasoft γόμα, 15 λεπτά μετά την έναρξη της διαδικασίας. Γρήγορα τον ακολούθησε ο Hamilton, που έμεινε τρία δέκατα πίσω. Ο Γερμανός φαινόταν σε πολύ καλή κατάσταση και βελτίωση έτι περισσότερο την επίδοσή του, αφήνοντς 8 δέκατα πίσω τον teammate του. Την ίδια ώρα, Vettel και Raikkonen τους ακολουθούσαν με τη μαλακή γόμα, ενώ και οι δύο Williams βρέθηκαν ψηλά.
Λίγα λεπτά μετά, ο Kvyat αντιμετώπισε κλατάρισμα στο πίσω αριστερό ελαστικό. Ο Ρώσος σταμάτησε στην έξοδο διαφυγής που υπάρχει στο 2ο sector, καθώς όταν έσκασε το ελαστικό είχε μόλις περάσει την είσοδο των pits.
Με μία ώρα να απομένει, ο Hamilton είχε περάσει μπροστά για δύο δέκατα, με τις Mercedes να εμμένουν στη χρήση της παρά πολύ μαλακής γόμας.
Παράλληλα, ο Βρετανός είχε και τετ-α-κε στο σύμπλεγμα των Στροφών 5 και 6, χωρίς όμως περαιτέρω συνέπειες.
Οι δύο Red Bull είχαν περάσει στις θέσεις 3 και 4, με τον Verstappen μπροστά, έχοντας χρησιμοποίησει τη μαλακή γόμα. Όσον αφορά τα ελαστικά, χαρακτηριστικό ήταν το γεγονός ότι στην πρώτη δεκάδα μόνο οι πρωτοπόροι και ο Perez δεν είχαν επιλέξε τα μαλακά.
Με λιγότερο από 40 λεπτά να υπολείπονται, και οι τελευταίοι οδηγοί που δεν είχαν σημειώσει χρόνο το έπραξαν, όπως, για παράδειγμα, ο Alonso που στον πρώτο του γύρο βρέθηκε 13ος. Ο teammate του ήταν 17ος.
Σε εκείνο το σημείο βγήκαν στην πίστα με τη μαλακή γόμα οι δύο Mercedes, όπως και το υπόλοιπο grid, με στόχο τα μεγάλα stints.
Εν τω μεταξύ, ο Grosjean έφερε τετ-α-κε στα φρένα στη Στροφή 1, με τη Haas ακόμα να δυσκολεύεται στον τομέα των φρένων. Ο Γάλλος κατάφερε να μην χτυπήσει στις μπαριέρες και συνέχισε.
Ο πρώτος που βελτίωσε μετά από πολλή ώρα ήταν ο Ricciardo, ο οποίος μείωσε τη διαφορά του από τον Verstappen στο 1 δέκατο. Το παράδειγμά του ακολούθησε ο Massa που πέρασε έβδομος με φρέσκα ελαστικά.
Μόλις μερικά λεπτά έπειτα, ο Hamilton έδειξε να έχει καλό ρυθμό, καθώς με ελαστικά χρησιμοποιημένα για έξι γύρους και με σχετικά πολλά καύσιμα βελτίωσε την επίδοσή του, ανοίγοντας τη διαφορά από τον Rosberg στα 4 δέκατα. Αντίστοιχα και ο Verstappen ανέβασε τη διαφορά του από τον Αυστραλό ομόσταυλό του στα 5 δέκατα.
Ταυτόχρονα, τα νέα από το γκαράζ της McLaren δεν ήταν ενθαρρυντικά, καθώς ένα πρόβλημα στο ERS κρατούσε μακριά από τη δράση τον Button.
Έκπληξη προκάλεσε το γεγονός ότι ο Ericsson ήταν 10ος, καθώς εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο την πολύ μαλακή γόμα.
Αναλυτικά η κατάταξη:
Θέση | Οδηγός | Χρόνος | Γύροι |
1 | Lewis Hamilton | 1:42.869 | 27 |
2 | Nico Rosberg | 1:43.243 | 30 |
3 | Max Verstappen | 1:43.297 | 25 |
4 | Daniel Ricciardo | 1:43.362 | 26 |
5 | Sebastian Vettel | 1:44.005 | 26 |
6 | Sergio Perez | 1:44.155 | 22 |
7 | Kimi Raikkonen | 1:44.556 | 26 |
8 | Carlos Sainz | 1:44.685 | 20 |
9 | Felipe Massa | 1:45.039 | 26 |
10 | Marcus Ericsson | 1:45.168 | 19 |
11 | Alfonso Celis | 1:45.476 | 25 |
12 | Romain Grosjean | 1:45.600 | 13 |
13 | Felipe Nasr | 1:45.778 | 17 |
14 | Esteban Gutierrez | 1:45.925 | 19 |
15 | Valtteri Bottas | 1:45.940 | 30 |
16 | Jolyon Palmer | 1:46.219 | 32 |
17 | Kevin Magnussen | 1:46.372 | 20 |
18 | Fernando Alonso | 1:46.379 | 20 |
19 | Pascal Wehrlein | 1:46.458 | 29 |
20 | Jenson Button | 1:47.127 | 10 |
21 | Jordan King | 1:47.558 | 26 |
22 | Daniil Kvyat | 2:01.989 | 4 |
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify