Η FIA απαγόρευσε στις ομάδες τη χρήση μιας εκ των προτέρων ρυθμισμένης διαδικασίας εκκίνησης, που θα είχε οφέλη παρόμοια οφέλη με το σύστημα launch control, για λόγους ασφαλείας.
Η κίνηση αυτή έρχεται, σύμφωνα με το motorsport .com, μετά από σχετική ερώτηση της Ferrari προς την FIA, η οποία προσπαθεί να κάνει τις εκκινήσεις περισσότερο απρόβλεπτες και να βάλει τον οδηγό στο προσκήνιο.
Παραμένει ωστόσο ασαφές αν η Ferrari σχεδίαζε ένα τέτοιο σύστημα ή αν θέλησε να βεβαιωθεί πως καμιά από τις αντιπάλους της δεν θα το έχει στη διάθεσή της, ενόψει 2017.
Ένα τέτοιο σύστημα θα μπορούσε να λειτουργεί με τον οδηγό να αυξάνει τις στροφές, κρατώντας πατημένο τον συμπλέκτη και στη συνέχεια να πατά το φρένο, ενώ αποδεσμεύει σταδιακά τον συμπλέκτη, βρίσκοντας το ιδανικό σημείο. Για να εκκινήσει το αυτοκίνητο θα αρκούσε να αφήσει το πόδι του από το φρένο.
Συγκεκριμένα, η Ιταλική ομάδα ήθελε να γνωρίζει αν μια τέτοια διαδικασία επιτρέπεται από τα άρθρα 9.2.2: «Σχέδια που επιτρέπουν καθορισμένα σημεία στη διαδρομή του συμπλέκτη να αναγνωρίζονται από τον οδηγό ή να τον βοηθούν να τον διατηρεί σε μια θέση δεν επιτρέπονται» και 9.2.7: «Κάθε συσκευή ή σύστημα που ειδοποιεί τον οδηγό για την ποσότητα εμπλοκής του συμπλέκτη δεν επιτρέπονται».
Η FIA, μέσω του Charlie Whiting, απέρριψαν ένα τέτοιο σύστημα, με την δικαιολογία πως θα μπορούσε να ενεργοποιήσει τα συστήματα anti-stall, που δεν επιτρέπει στους κινητήρες να σβήσουν, αφήνοντας στην πίστα ακινητοποιημένα μονοθέσια κατά τη διάρκεια της εκκίνησης και προκαλώντας ατυχήματα.
Όπως όμως είναι γνωστό, ο Whiting μπορεί μόνο να παρέχει γνώμη, ως επί κεφαλής του F1 Technical Department. Η τελική απόφαση θα λαμβάνεται από τους αγωνοδίκες του εκάστοτε GP, αν και εφόσον κάποια ομάδα αποφασίσει να φέρει σε αγωνιστικό Σαββατοκύριακο ένα τέτοιο σύστημα, παρά την εκπεφρασμένη άποψη του Whiting.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify