Στην Mercedes φαίνονται πεπεισμένοι για τα οφέλη του μακρύτερου μεταξονίου, που μπορεί να δράσει καταλυτικά στις πίστες που καταγράφονται υψηλότερες τελικές.
Μετά την αποτυχία στο Grand Prix του Μονακό και τον ενδελεχή έλεγχο που ακολούθησε, οι Γερμανοί έφθασαν στο συμπέρασμα ότι το μονοθέσιό τους διαθέτει το πιο μακρύ μεταξόνιο. Όμως αυτή ήταν η μικρότερη αιτία για ότι συνέβη στο Μονακό.
Οι πίστες που διαθέτουν μεγαλύτερες ευθείες, άρα και υψηλότερες τελικές ταχύτητες, φανέρωσαν πως το μακρύτερο μεταξόνιο λειτουργεί ευεργετικά. Έτσι, το πλεονέκτημα που δίνει σε αυτές τις πίστες, είναι μεγαλύτερο από το προβλήματα που μπορεί να δημιουργήσει σε πιο στενές πίστες με πιο κλειστές στροφές.
Περί αυτού μίλησε ο Toto Wolff:
«Αποφασίσαμε πριν 18 μήνες πως ένα μακρύτερο μονοθέσιο θα είναι πιο αποδοτικό, με μεγαλύτερα επίπεδα κάθετης δύναμης απ’ότι ένα μικρότερο. Με τους νέους κανονισμούς, τα φαρδύτερα ελαστικά και τα φορτία πάνω στις αναρτήσεις αποφασίσαμε αυτό. Να έχουμε ένα πιο μακρύ μονοθέσιο.
«Μπορεί να είναι μειονέκτημα σε στενές πίστες, αλλά αυτό το μειονέκτημα είναι πολύ μικρό σε σχέση με το πλεονέκτημα που έχουμε στις μεγάλες πίστες. Σε γενικές γραμμές πρέπει να βρεις την καλύτερη ισορροπία για το μονοθέσιο σε 20 αγώνες και όχι σε έναν. Το έχουμε δει στο παρελθόν, άλλες ομάδες είναι περισσότερο ανταγωνιστικές στο Μονακό κι άλλες στην Μόντσα και στο Σπα. Είναι γενικό, γι’ αυτό έχουμε κάνει και τόσο καλή δουλειά τα προηγούμενα χρόνια.»
Ο Valtteri Bottas, ο οποίος έχασε το βάθρο στο Μονακό, δήλωσε πως το πρόβλημα σε εκείνο τον αγώνα εντοπίστηκε στο set-up κι όχι στο μέγεθος του μονοθεσίου.
«Το μακρύ μεταξόνιο του μονοθεσίου είχε ελάχιστη επίδραση. Η ομάδα έκανε προσομοιώσεις και υπολογισμούς και το μεταξόνιο ήταν το μικρότερο πρόβλημα. Το κύριο θέμα ήταν το set-up.
«Μαθαίνουμε από αυτά τα πράγματα και ίσως απλά αποτύχαμε να βρούμε το κατάλληλο set-up. Είναι μία πίστα που η Ferrari βολεύεται καλύτερα μάλλον. Φαίνεται πως βρήκαν καλύτερη ισορροπία από εμάς και σαν οδηγός, αν βρεις την σωστή ισορροπία και κάνεις πολλούς γύρους με αυτοπεποίθηση, μπορείς να κάνεις την μεγάλη διαφορά.»
«Νομίζω πως η W08 είναι σε γενικές γραμμές ευαίσθητη μηχανολογικά αλλά και από θέμα αεροδυναμικής. Όλα γίνονται με τόση λεπτομέρεια που αν τα κάνεις καλά, έχεις το ταχύτερο μονοθέσιο του grid, αλλιώς είναι πιο περίπλοκο.»
Πηγή: Motorsport.com
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify