Μπορεί να κοντεύει τα 39, να είναι μακριά από τον οδηγό του 2003, του 2005, του 2008 και του 2012, όμως ο Kimi Raikkonen είναι η καλύτερη επιλογή της Ferrari για την θέση του οδηγού στο πλάι του Sebastian Vettel – και η ανταμοιβή του θα είναι ένα νέο διετές συμβόλαιο.
Κάποτε, η ‘Silly Season’ ήταν μία περίοδος του αγωνιστικού προγράμματος (άτυπη μεν, υπαρκτή δε) που ξεκινούσε μετά το Grand Prix του Μονακό κι ολοκληρωνόταν με το πέρας του Ιαπωνικού GP, στα μέσα Οκτώβρη. Το καλοκαίρι ήταν -κατά κανόνα- καυτό, όχι επειδή έκανε καύσωνες (και αυτό), αλλά γιατί οι συζητήσεις, οι διαπραγματεύσεις και το παρασκήνιο έτειναν να καταλαμβάνουν τον ίδιο χώρο και χρόνο στα ΜΜΕ με την αγωνιστική δράση.
Πλέον, στην εποχή του ειδικού Τύπου στο Internet, με τα social media να παίζουν τον δικό τους ρόλο και την αμεσότητα που έχουν οι οδηγοί με τους δημοσιογράφους και το κοινό, οι φήμες δίνουν και παίρνουν από τους πρώτους κιόλας αγώνες. Μία τέτοια περίπτωση αποτελεί φέτος το σήριαλ Ferrari–Kimi Raikkonen–Daniel Ricciardo.
Το συμβόλαιο του Raikkonen λήγει με το πέρας της φετινής σεζόν, και το ίδιο ισχύει και για εκείνο του Ricciardo. Η λογική θα έλεγε πως η Scuderia θα ήθελε να κινηθεί προς την απόκτηση του Αυστραλού: είναι πολύ νεότερος, γρήγορος, μαχητής. Είναι ο οδηγός που θα κάνει σπάνια το λάθος, θα προσφέρει θέαμα, είναι αγαπητός και είναι πρόθυμος να δουλέψει για την ομάδα του.
Αυτά τα στοιχεία όμως, πέραν της νεότητας, τα διαθέτει σε υπερθετικό βαθμό και ο τωρινός οδηγός των Ιταλών. Φυσικά, είναι πλεονέκτημα να έχει στο line-up της μία ομάδα έναν 31χρονο και έναν 29χρονο, όμως η ηλικία δε λέει πάντα την αλήθεια. Στην περίπτωση του Raikkonen, δεν λέει απολύτως τίποτα.
Είναι γεγονός πως ο ίδιος υστερεί σημαντικά έναντι του teammate του, Sebastian Vettel, στα 4 χρόνια κοινής πορείας τους. Συγκεκριμένα, ο Γερμανός έχει πανηγυρίσει 10 νίκες, έναντι καμίας του Φινλανδού, έχει 35 βάθρα, έναντι 17, ενώ έχει και 7 pole positions, έναντι μόλις μίας, στο Μονακό το 2017. Επομένως, σε μία σύγκριση ‘by the numbers’, ο ‘Iceman’ χάνε κατά κράτος, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως ο αντίκτυπός του στη Ferrari δεν είναι μεγάλος.
Διαβάζοντας το δελτίο Τύπου της Scuderia για την ανανέωση του Raikkonen πέρυσι, στάθηκα στο γεγονός ότι μίλησαν για «επέκταση της αγωνιστικής και τεχνικής» τους συνεργασίας. Για την ομάδα του Maranello, η παρουσία του Kimi δεν είναι μόνο οδηγική. Συμβάλλει πολλά και στο κομμάτι του set-up, στις καίριες αλλαγές που πρέπει να γίνουν πάνω στο μονοθέσιο. Δίνει το feedback όπως πρέπει, επικοινωνεί με τους μηχανικούς σε βαθμό που δύσκολα θα μπορέσει άλλος οδηγός στη συγκεκριμένη ομάδα. Είναι εκεί για να βοηθά με τον τρόπο του και τον Vettel να βρίσκει τα πατήματά του μέσα σε ένα τριήμερο, που μπορεί να μην έχει ξεκινήσει καλά για εκείνον.
Και για αυτό ο ίδιος ο Vettel τόνισε με πρόσφατες δηλώσεις του ότι η εικόνα του Raikkonen απέχει σημαντικά από την δουλειά την οποία καταβάλλει:
«Προσωπικά έχω κάποια μικρά προβλήματα στην κατανόηση και στην αίσθηση του μονοθεσίου. Ξέροντας όμως τον Kimi, ξέροντας τις δυνατότητές του, έχει τρομακτικό ταλέντο και είναι σε θέση να οδηγεί, αποφεύγοντας τα προβλήματα αυτά.
«Η εικόνα από τα προηγούμενα χρόνια είναι κάπως παραπλανητική, δεν είναι τόσο μονοδιάστατη η μάχη μεταξύ μας. Ο Raikkonen είναι καλύτερος από αυτά που δείχνουν τα αποτελέσματα του.
«Το καλό είναι ότι είμαστε ένα καλό δίδυμο, ταιριάζουμε στην ομάδα. Δεν έχει υπάρξει κανένα πρόβλημα μεταξύ μας μέχρι τώρα. Νομίζω αυτό είναι κάτι πολύ καλό για την ομάδα, αλλά δίνει και σε εμάς την δυνατότητα να ευχαριστηθούμε τη δουλειά μας.»
Αυτό δείχνει πως ο Γερμανός είναι πίσω από τον ομόσταυλό του. Γνωρίζει πως μαζί μπορούν να πετύχουν πολλά για την ομάδα, ενώ κι ο ίδιος ξέρει πως με έναν teammate σαν αυτόν έχει ανοιχτό τον δρόμο για τον τίτλο των οδηγών.
Ωστόσο, το πιο σημαντικό είναι ότι ο ίδιος ο πρωταθλητής του 2007 κατανοεί πλήρως τη θέση του μέσα στην ομάδα. Έχει πλήρη συναίσθηση του πού βρίσκεται, τι δικαιώματα και τι υποχρεώσεις έχει, μέχρι πού είναι διατεθειμένη είναι η Scuderia να τον θυσιάσει σαν άλλη Ιφιγένεια, ώστε να πνεύσουν ούριοι άνεμοι για τον Γερμανό στο διπλανό box.
Αυτά τα στοιχεία καθιστούν σχεδόν επιτακτική την ανανέωση του συμβολαίου του, όχι μόνο για το 2019, αλλά και για το 2020, ώστε μετά οι Ιταλοί να δουν πώς θα πορευτούν σε μία νέα εποχή για τη Formula 1.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify