Η Force India βρέθηκε πολύ κοντά στην καταστροφή, αλλά μία κοινοπραξία επενδυτών, με επικεφαλής τον Lawrence Stroll, ήρθε να εξασφαλίσει την παρουσία της στην F1, κι αυτό το γεγονός ανοίγει μία κουβέντα για το πόσο μπορεί να επηρεάσει αυτή η εξέλιξη τόσο την ομάδα, όσο και το σπορ συνολικά.
Όταν πριν δύο εβδομάδες η Force India έμπαινε σε καθεστώς διαχείρισης, οι μνήμες από τις αντίστοιχες περιπτώσεις των Caterham και Manor ξύπνησαν σε όλους τους φίλους του σπορ. Κάθε φορά που μία ομάδα αντιμετωπίζει τόσα πολλά οικονομικά προβλήματα, είτε ένα θέματα ρευστότητας, είτε χρέη προς τρίτους, τότε τα πράγματα είναι εξ ορισμού δυσοίωνα.
Η βασική διαφορά στην περίπτωση της FI έγκειται στο γεγονός πως, πριν καν τεθεί υπό διαχείριση, υπήρχαν υποψήφιοι αγοραστές, που ήταν διατεθειμένοι να επενδύσουν σε αυτήν. Φυσικά, περίμεναν η ομάδα να βρεθεί στο έσχατο σημείο, ώστε να μπορέσουν να την αγοράσουν με τα λιγότερα δυνατά χρήματα.
Αυτήν την κίνηση έκανε ένα group επενδυτών, Καναδών και μη, με επικεφαλής τον Lawrence Stroll – τον πατέρα του Lance, οδηγού της Williams. Μπορεί ο Dmitry Mazepin να εμφανιζόταν ως ο επικρατέστερος για να πράξει κάτι τέτοιο, όμως τελικά δεν προχώρησε και έδωσε το ελεύθερο στον δισεκατομμυριούχο Καναδό επιχειρηματία να διασφαλίσει πως η Force India δεν θα λείψει σύντομα από τη Formula 1.
Αμέσως, κατέστη σαφές πως, εφόσον ο Stroll επενδύει σε μία νέα ομάδα, είναι πιθανό να εγκαταλείψει τη Williams, και μαζί με αυτόν κι ο γιος του. Ακόμη δεν υπάρχει καμία επίσημη ενημέρωση επί του οδηγικού line-up των δύο ομάδων, όμως είναι σίγουρο ότι τόσο στο Grove, όσο και στο Silverstone, υπάρχει κινητικότητα. Εφόσον ο Lance Stroll κάνει το βήμα για την FI, εγείρεται δύο ερωτήματα: ποιος θα πάρει τη θέση του, και ποιον θα αντικαταστήσει εκείνος. Ακόμα και μία «ανταλλαγή» Stroll-Ocon ή Stroll-Perez είναι μέσα στην συζήτηση.
Έπειτα, η διατήρηση της ομάδας στο grid ευνοεί και τα πλάνα της Mercedes, που έχει εκφράσει πολλάκις πως θέλει να έχει μία «Β’ ομάδα», στα πρότυπα της Ferrari και της Red Bull. Αν ο Stroll και η ομάδα των επενδυτών θελήσουν να μειώσουν τα δικά τους έξοδα, οι Γερμανοί θα είναι σε θέση να μπουν ως μέτοχοι, με ό,τι συνεπάγεται αυτό, τόσο στη λειτουργία του team, όσο και στην αγωνιστική του εικόνα. Ήδη βλέπουμε έναν νεαρό οδηγό της Mercedes, τον Esteban Ocon, να παίρνει την ευκαιρία του στην F1 μέσω της FI. Αυτό μπορεί να συνεχιστεί και υπό το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς – ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη του την εκπεφρασμένη άρνηση της Williams να παίξει αυτόν τον «υποστηρικτικό» ρόλο στους πρωταθλητές.
Βέβαια, αυτό θα ενισχύσει το φαινόμενο που θέλει τις ισχυρές ομάδες να γίνονται χρόνο με τον χρόνο ακόμα πιο ισχυρές και τις μικρές να φθίνουν σταδιακά, αλλά η παραμονή των Ινδών στο grid αποτελεί μεγάλη «νίκη» για την F1, έστω κι αν προήλθε από καθαρό συμφέρον. Είναι δεδομένο ότι η Liberty Media δεν θα ήθελε να χάσει μία ομάδα, λίγο πριν τη μεγάλη αλλαγή στους κανονισμούς το 2021. Τώρα, μπορεί να ξεκινήσει τις συζητήσεις για τη νέα εποχή της, έχοντας σίγουρα 20 διαγωνιζόμενους.
Κατ’ουσίαν, τα νέα της σωτηρίας της Force India είναι -από κάθε άποψη- θετικά. Το σπορ δε χάνει μία ομάδα που έχει αποδείξει την αξία της τα τελευταία χρόνια, ενώ από την πλευρά της Mercedes, οι στόχοι της μπορούν να επιτευχθούν.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify