Ο επικεφαλής αγωνιστικών θεμάτων της F1, Ross Brawn, αποκάλυψε πως προωθείται νέο κανονιστικό πλαίσιο, το οποίο θα επιτρέπει σε νέους κατασκευαστές κινητήρων να ζητούν τη βοήθεια των τωρινών.
Οι αλλαγές στους κανονισμούς γύρω από τις μονάδες ισχύος το 2021 είχαν αρχικά προσελκύσει τις Aston Martin, Porsche και Cosworth, όμως και οι τρεις απέσυραν γρήγορα το ενδιαφέρον τους, όταν είδαν πως καμία ουσιαστική μετατροπή δεν πρόκειται να επέλθει.
Για να δοθεί κίνητρο σε νέες εταιρείες να εμπλακούν στην F1, ο Ross Brawn δήλωσε πως όλες οι τωρινές προμηθεύτριες θα είναι υποχρεωμένες να βοηθήσουν κάποιον νέο κατασκευαστή, εφόσον αυτός το ζητήσει:
«Έχει σηκωθεί ένα ‘τείχος’ και οι τωρινοί προμηθευτές κινητήρων δεν θέλουν κανέναν άλλον να μπει. Έχουμε βρει, όμως, μία συμβιβαστική λύση. Θα εισαχθούν κανονισμοί που θα ορίζουν ότι οι νεοεισερχόμενοι προμηθευτές θα έχουν τη στήριξη των ήδη συμμετεχόντων. Θα υπάρχουν μέρη του κινητήρα και τεχνολογία που θα πρέπει να μοιράζονται, αν αυτό τους ζητηθεί.
«Δεν είναι και τόσο ριζοσπαστικό αυτό που ζητάμε, αλλά είναι ένα καλό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση και έρχονται κι αλλαγές σχετικά με το πώς διαχειρίζεται ο οδηγός τον κινητήρα του, κάτι που αφορά τα αγωνιστικά θέματα.
«Οι τωρινοί κατασκευαστές έχουν καταλάβει ότι δεν μπορούν να αφήνουν κλειστές τις πόρτες. Αν έχουμε σοβαρό ενδιαφέρον από άλλον κατασκευαστή, πρέπει να συνεργαστούν για να βρουν τρόπους να τον βοηθήσουν να μπει στην F1.»
Ένα ακόμα ζήτημα για το 2021 είναι ο έλεγχος των εξόδων των ομάδων και η κατανομή των χρηματικών εσόδων, με τον Brawn να εκφράζει την πεποίθηση ότι όλες οι πλευρές θα είναι ικανοποιημένες με το τελικό πλάνο:
«Η δικαιότερη κατανομή των εσόδων ανάμεσα στις ομάδες θα εξισορροπηθεί από τη μείωση του κόστους, ειδικά για τις μεγάλες ομάδες, ώστε να βελτιωθούν τα οικονομικά τους.
«Αν ακολουθήσουμε τις προτάσεις που έχουν γίνει για το budget cap, δεν μπορώ να φανταστώ ποια ομάδα δεν θα επωφεληθεί από αυτό.»
Πηγή: motorsport.com
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify