Ένα scale model των μονοθέσιων του 2021 δοκιμάστηκε για πρώτη φορά στην αεροδυναμική σήραγγα της Sauber, με τα πρώτα δεδομένα να είναι άκρως ενθαρρυντικά.
Οι κανονισμοί που θα ισχύσουν στην F1 από το 2021 είναι ένα ζήτημα που έχει τεθεί επί τάπητος πολλάκις, κι ειδικά τους τελευταίους μήνες, με δεδομένο ότι δεν απέχουμε πλέον και πολύ από την αρχή της νέας εποχής του σπορ. Οι τελικές αποφάσεις πρέπει να παρθούν ως τις 31 Οκτωβρίου.
Τα πρώτα σχέδια όσον αφορά τον σχεδιασμό των νέων μονοθέσιων έκαναν την εμφάνισή τους προ εβδομάδων, όμως τώρα, η Formula 1 μέσω του επίσημου site της έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες και ένα βίντεο από τις πρώτες δοκιμές σε σήραγγα, με μοντέλο στο 50% του μεγέθους του πραγματικού μονοθέσιου – όπως κι εκείνα που χρησιμοποιούν οι ομάδες για τις δικές τους δοκιμές.
Το θετικό, σύμφωνα με τους ανθρώπους της F1, αλλά και τον τεχνικό διευθυντή της, Pat Symonds, είναι πως τα CFD δεδομένα συμβαδίζουν με αυτά που συνέλεξαν από την σήραγγα. Πιο συγκεκριμένα, η απώλεια κάθετης δύναμης για το μονοθέσιο που ακολουθεί έπεσε δραστικά από το 50%, στο 10%, ενώ οι περισσότερες σχεδιαστικές λύσεις για τη νέα γενιά των μονοθέσιων φαίνεται να λειτουργούν ως προορίζονταν.
Το μόνο που αναμένεται να αλλάξει είναι ο σχεδιασμός της εμπρός πτέρυγας, ο οποίος θα δεχθεί τροποποιήσεις μέχρι να καταλήξουν στο τελικό κανονιστικό πλαίσιο που θα διέπει τις διαστάσεις και τις ιδιότητές της.
Έπειτα, αυτή είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε σε φυσική μορφή τα ελαστικά 18 ιντσών σε μονοθέσιο F1, και μάλιστα με κάλυμμα.
Στην ουσία, το μόνο που μένει είναι οι ομάδες να βάλουν την υπογραφή τους κάτω από τις αλλαγές που σχεδιάζει και δοκιμάζει η ομάδα των Symonds και Τομπάζη – κι αυτό ενδεχομένως να είναι πιο δύσκολο από ότι ακούγεται.
Ήδη ορισμένες εξ αυτών, όπως η Ferrari, έχουν δηλώσει την δυσαρέσκειά τους για ορισμένες παραμέτρους των νέων κανονισμών, αλλά ο χρόνος είναι εναντίον όλων, με 2 μήνες και μερικές ημέρες να απομένουν για την οριστικοποίηση του νέου rulebook.
Μπορείτε να δείτε και το βίντεο που ανήρτησε το F1.com εδώ.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify