Επιστροφή στο μέλλον ή το παρελθόν?

Η έναρξη της σεζόν για την Formula 1 πλησιάζει, με λιγότερο από 10 ημέρες να απομένουν για το πολυπόθητο ξεκίνημα, ωστόσο κανένας δεν γνωρίζει με σιγουριά την διάρκεια και τους σταθμούς του φετινού ταξιδιού.

Με βάση τα διαμορφωθέντα δεδομένα το ξεκίνημα θα πραγματοποιηθεί με διπλό αγώνα στο Red Bull Ring στην Αυστρία, στις 5 και 12 Ιουλίου. Θα ακολουθήσει το Hungaroring, έπειτα ακόμα ένας διπλός αγώνας στο Silverstone, ακολούθως το Ισπανικό grand prix στο Montmelo και τέλος οι αγώνες σε Spa και Monza στις ημερομηνίες που ουσιαστικά προβλέπονταν πριν ξεσπάσει η πανδημία του COVID-19. Από εκεί και πέρα κανένας δεν μπορεί να προβλέψει με ασφάλεια την συνέχεια και στο σημείο αυτό προκύπτουν σημαντικά ερωτήματα.

Παρά το γεγονός ότι η Liberty Media έχει εξαγγείλει πως το πρώτο μισό της κουτσουρεμένης σεζόν θα γίνει στην Ευρώπη και έπειτα ο θίασος της F1 θα κατευθυνθεί ανατολικά προς την Ασία για το κλείσιμο, δεν μπορούν να απαντηθούν επαρκώς για την ώρα, οι απορίες σχετικά με μια πιθανή ματαίωση αγώνων ελέω δεύτερου κύματος του κορωνοϊού. Οι χώρες που δηλώνουν έτοιμες για να διοργανώσουν αγώνα από την Ιταλία και έπειτα είναι η Κίνα, το Βιετνάμ, το Μπαχρέιν, η Ρωσία και το Άμπου Ντάμπι όπου θα πέσει και η αυλαία του πρωταθλήματος. Τα επιδημιολογικά δεδομένα σε καθένα από τα αναγραφόμενα κράτη παρουσιάζουν συνεχείς μεταβολές, επομένως οι ιθύνοντες του σπορ έπρεπε να βρουν λύσεις. Έτσι λοιπόν προέκυψε η πρόθεση για πιθανή αντικατάστασή τους από άλλα σιρκουί. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν προκύψει, τα ενδεχόμενα κενά μπορεί να καλύψουν η Imola, το Portimao και το Mugello, με το Hockenhaim να συγκεντρώνει και αυτό κάποιες ελπίδες.

Η περίπτωση της Imola βρισκόταν στην ατζέντα των αρμοδίων σχεδόν από τις αρχές του έτους όταν κατέστη σαφές πως το Κινεζικό GP δεν θα διεξαγόταν την ημερομηνία που οριζόταν από το πρόγραμμα, επομένως δεν θεωρείται έκπληξη η αρχική επιλογή του, παρά το γεγονός ότι πλέον οι πιθανότητες να επιστρέψει το GP του Σαν Μαρίνο είναι μικρές. Η FIA έδωσε πρόσφατα στο σιρκουί Enzo Ferrari την άδεια που απαιτείται για την διοργάνωση αγώνων F1 και μέχρι και χθες φαινόταν ότι θα παρακολουθήσουμε τον πρώτο αγώνα εκεί μετά από 14 χρόνια.

Έπειτα προέκυψε το ενδεχόμενο διεξαγωγής ενός ακόμη αγώνα επί Ιταλικού εδάφους, του τρίτου εντός της ίδιας σεζόν αν προκύψει, στην πίστα του Mugello. Πρόκειται για μια πίστα με απαιτητική χάραξη, όπου μονοθέσια έχουν βρεθεί μόνο σε δοκιμές, με το «παρών» εκεί να έχει δώσει κυρίως η Ferrari, για την οποία θεωρείται το δεύτερο Maranello. Αρκετοί οδηγοί, όπως ο Sebastian Vettel, ο Daniel Ricciardo και ο Mark Webber δήλωσαν πως θα ήθελαν να τρέξουν έναν επίσημο αγώνα σε ένα τέτοιο σιρκουί, διότι αποτελεί πρόκληση από πλευράς τεχνικής και προσέγγισης. Μέχρι σήμερα το Mugello φιλοξενεί κάθε σεζόν έναν αγώνα του MotoGP και πολλοί είναι εκείνοι που θα ήθελαν και την F1 στο ετήσιο πρόγραμμα της πίστας.

Ακόμη, έχουμε την περίπτωση του Portimao, μια σύγχρονη πίστα στις όχθες του Ατλαντικού Ωκεανού, όπου και εν προκειμένω έχουν βρεθεί ομάδες κατά το παρελθόν για ανεπίσημες δοκιμές. Οι τοπικοί φορείς υποστηρίζουν πως πληρούν όλες τις προυποθέσεις που απαιτούνται, δεδομένων των συνθηκών, για να φιλοξενήσουν άμεσα έναν αγώνα, με την πιθανή ημερομηνία να είναι στις 2-4 Οκτωβρίου μετά το Sochi, το οποίο δεν δείχνει για την ώρα ικανό να φιλοξενήσει διπλό αγώνα όπως προοριζόταν μέχρι πρότινος.

Τέλος, το αουτσάιντερ της υπόθεσης είναι το Hockenheim, το οποίο μας χάρισε έναν ανεπανάληπτο αγώνα το 2019, αλλά φαίνεται να συγκεντρώνει πολλές πιθανότητες διεξαγωγής ενός αγώνα. Με τα δεδομένα να αλλάζουν συνεχώς όμως, δεν γίνεται να προδικάσουμε την έκβαση ουσιαστικά, αφού η Γερμανία φαντάζει “μπαλαντέρ στην τράπουλα”, λόγω των συζητήσεων που συνεχίζουν να πραγματοποιούνται μεταξύ της Liberty Media και των υπευθύνων του Hockenheimring, σύμφωνα με τις οποίες η πιθανή ημερομηνία αλλάζει ξανά και ξανά.

Εντούτοις, αν και εφόσον πραγματοποιηθούν τα Grand Prix στην θέση εκείνων που αναβλήθηκαν, ποια είναι τα οφέλη που μπορούν να προκύψουν πραγματικά; Είναι ξεκάθαρο ότι οι καιροί που διανύει ολόκληρος ο πλανήτης, δεν έχουν προηγούμενο, οι καταστάσεις και τα δεδομένα μεταβάλλονται μέρα με την μέρα και κανένας δεν μένει ανεπηρέαστος, πόσο δε η F1. Όπως και να έχει η Liberty Media είναι αποφασισμένη να διεξάγει όσους περισσότερους αγώνες μπορεί, ώστε να κάνει αυτό που ονομάζεται “damage limitation”, δηλαδή την αποκομιδή οφελών από μια ήδη επιβαρυμένη κατάσταση, οικονομικά και εμπορικά. Αν υποθέσουμε ότι πράγματι θα δούμε δράση στις προαναφερθείσες περιπτώσεις, κανείς δεν εγγυάται την παραμονή τους στο αγωνιστικό καλεντάρι και τα επόμενα χρόνια. Το κοινό της F1 εδώ και καιρό απαιτεί την επιστροφή παλαιών σιρκουί όπου διαδραματίστηκαν σπουδαίες στιγμές κατά το παρελθόν (βλέπε Imola) ή και νέων χωρών που διαθέτουν όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που απαιτούνται για την διοργάνωση ενός αγώνα.

Όμως σε κάθε περίπτωση τον τελευταίο λόγο έχει το χρήμα. Η F1 είναι μια… ακριβή επιχείρηση, επομένως οι εκάστοτε ιθύνοντες λαμβάνουν τις αποφάσεις με γνώμονα το κέρδος. Επομένως, δεν προκαλεί εντύπωση το «άνοιγμα» σε χώρες που δεν έχουν ούτε παράδοση στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ούτε και το κοινό για την υποστήριξη μιας τέτοιας επένδυσης, όπως το Βιετνάμ. Για τον λόγο αυτό παρατηρούμε την αντικατάσταση αγώνων με πολυετή παρουσία στο σπορ με αντίστοιχους όπου οι διοργανωτές προσφέρουν πακτωλό χρημάτων, σε πίστες οι οποίες ενδεχομένως να μην προσφέρουν ανάλογες συγκινήσεις, σε βάρος του θεάματος.

Είναι γενική επιθυμία όπως είπαμε η επιστροφή στις “ρίζες” κατά κάποιο τρόπο σε μια περίοδο όπου το σπορ διαφαίνεται να ανακτά την χαμένη του προσωπικότητα, με την ταυτόχρονη παρουσία πολλών και καλών οδηγών σε ανταγωνιστικές ομάδες, εν αναμονή και των μεγάλων αλλαγών από το 2022 και έπειτα. Φαντάζει ιδανικό σενάριο στο μυαλό όλων, αλλά δεν δίνονται εγγυήσεις για το μέλλον. Αν υποθέσουμε πως από του χρόνου θα επιστρέψουμε συνολικά στην κανονικότητα, η F1 «τρέχει» συμφωνίες με όλες τις χώρες που αναγκάστηκαν να αναβάλλουν για φέτος τους αγώνες τους, άρα φαντάζει απίθανο να μπορέσει να αντικαταστήσει σε μόνιμη βάση κάποια σιρκουί που έχουν βρεθεί εδώ και πολλές σεζόν στο πρόγραμμά της.

Ιδανικά, θα πρέπει να βρεθεί μια ισορροπία στην αναγραφόμενη κατάσταση ώστε να μην μείνει κανένας παραπονεμένος. Κάτι τέτοιο είναι πρακτικά αδύνατο, ελέω των λόγων που προαναφέρθηκαν, και πιθανότατα το 2021 θα σημάνει την οριστικοποίηση του πλάνου της Liberty Media και την επακόλουθη επαναντικατάσταση των φετινών εφεδρειών. Τα δεδομένα αλλάζουν συνεχώς ωστόσο και μένει να αποδειχθεί στην πραγματικότητα ποιες θα είναι οι οριστικές αποφάσεις για το μέλλον. Το βέβαιο είναι πως εάν και εφόσον συμβεί το ιδανικό για όλους σενάριο, θα πρόκειται για μια επιστροφή στο μέλλον και όχι στο παρελθόν.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

To TotalRacing.gr, χορηγός επικοινωνίας στο 26ο Ηπειρώτικο Rally

Next Article

Adamo: H Pirelli δε θα έχει πρόβλημα προσαρμογής

Related Posts