Blog: Αναλύοντας το Sakhir Grand Prix

Formel 1 – Mercedes-AMG Petronas Motorsport, Großer Preis von Sakhir 2020. George Russell, Valtteri Bottas Formula One – Mercedes-AMG Petronas Motorsport, Sakhir GP 2020. George Russell, Valtteri Bottas

Σε ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα που έχει κριθεί, το Grand Prix του Sakhir μας έδωσε άλλον έναν συναρπαστικό αγώνα, με πολλές ανατροπές και έναν ανέλπιστο νικητή, τον Sergio Perez. Ωστόσο, το πρόσωπο του τριημέρου είναι αδιαμφισβήτητα, ένας εκκολαπτόμενος πρωταθλητής, o George Russell.

O νεαρός Βρετανός κλήθηκε τα ξημερώματα της περασμένης Δευτέρας από τον Toto Wolff να αντικαταστήσει τον θετικό στον COVID-19, Lewis Hamilton και φυσικά δεν θα μπορούσε να χάσει την ευκαιρία καριέρας που του δόθηκε. Προηγήθηκε βέβαια συνεννόηση ανάμεσα στις Williams και Μercedes, που κακά τα ψέματα δεν υπήρχε περίπτωση να είχε κάποια αρνητική κατάληξη. Έτσι λοιπόν ο Russell βρέθηκε, εν μία νυκτί, από το χειρότερο, στο κορυφαίο μονοθέσιο του grid.

Η διαδικασία προσαρμογής του στα νέα δεδομένα, υπήρξε αντίξοη έως και επώδυνη. Θεωρούταν αυτονόητο το γεγονός ότι η πρόκληση που είχε να αντιμετωπίσει ήταν μεγάλη, από όποια πλευρά κι αν προσπαθούσε οποιοσδήποτε να προσεγγίσει το ζήτημα αυτό. Κι όμως από την Παρασκευή απέδειξε τον λόγο για τον οποίο θεωρείται από τους ειδικούς ως ένας εκ των μελλοντικών πρωταθλητών. Πρώτος στην κατάταξη και στις δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών, αύξησε κατακόρυφα τις προσδοκίες όλων, εν όψει των κατατακτήριων δοκιμών και του αγώνα. Η δεύτερη θέση στην σχάρα της εκκίνησης, λιγότερο από 30 εκατοστά του δευτερολέπτου από την pole, έθεσε πλέον τις βάσεις για ένα εξαιρετικό πλασάρισμα στον αγώνα. Πολλοί ανέφεραν στην προεπισκόπηση πριν την εκκίνηση ότι η έλλειψη εμπειρίας με το νέο του μονοθέσιο θα τον καθιστούσαν έρμαιο των υπολοίπων πρωτοπόρων. Και εκεί όμως διέψευσε τους πάντες. Εξαιρετική εκκίνηση, περνώντας τον teammate του, και η πρώτη θέση ήταν δική του. Από εκεί και έπειτα οδήγησε συνετά, παραμένοντας άνετα στην κορυφή, με τον Valtteri Bottas να μην δείχνει ικανός να τον απειλήσει.

Όλα αυτά μέχρι ο αντικαταστάτης του Russell, Jack Aitken, χάσει τον έλεγχο της Williams στην έξοδο της τελευταίας στροφής, όπου απώλεσε την εμπρός αεροτομή του. Το συμβάν ώθησε τους αγωνοδίκες να επιβάλλουν καθεστώς Virtual Safety Car στην πίστα, με τη Mercedes να επιλέγει να δώσει νέο σετ ελαστικών και στους δύο οδηγούς της. Στο σημείο αυτό άρχισε το δράμα. Σε ένα μπέρδεμα που θα μπορούσε να παρομοιαστεί με το χάος στο Hockenheim πέρσι, οι μηχανικοί αφενός τοποθέτησαν τα ελαστικά που προορίζονταν για τον Bottas στον ίδιο, αφετέρου κράτησαν σχεδόν για μισό λεπτό στάσιμο τον Φινλανδό, με συνέπεια να πέσει στην πέμπτη θέση της κατάταξης. Έτσι λοιπόν ο Βρετανός αναγκάστηκε να ξαναμπεί στα pit στον αμέσως επόμενο γύρο και ενώ αποφασίστηκε να μπει το safety car στην πίστα. Το λάθος στο οποίο υπέπεσε η Γερμανική ομάδα ήταν ολέθριο και ανεπίτρεπτο, ίσως δείγμα αλαζονείας και εφησυχασμού.

Στην επανεκκίνηση, παρακολουθήσαμε έναν αποφασισμένο και ώριμο οδηγό να εξαπολύει μια συναρπαστική επίθεση, προκειμένου να πετύχει αυτό που δικαιωματικά του άξιζε. Πραγματοποίησε ένα απαιτητικό προσπέρασμα στον απογοητευτικό και άνευρο Bottas και με συνοπτικές διαδικασίες ξέμπλεξε κατά σειρά από τους Stroll και Ocon. Βρισκόταν λοιπόν σε θέση βολής πίσω από τον πρωτοπόρο Sergio Perez σκορπίζοντας σε όλους ενθουσιασμό για μια νίκη που διαφαινόταν σίγουρη. Εντούτοις, δεν ήταν γραφτό για τον ίδιο να τα καταφέρει. Η έλλειψη τύχης που περικλείει τον Βρετανό είναι ανεπανάληπτη. Μετά την έξοδο του στην Imola, από δικό του λάθος βέβαια, άκουσε τον Peter Bonnigton να τον καλεί για άλλη μια φορά στα pit. Ο λόγος; Ένα κλατάρισμα στο πίσω αριστερό ελαστικό. Το δράμα κορυφώθηκε, η αλλαγή τον ώθησε εκτός βαθμών και το φιλοθεάμων κοινό σάστισε ελέω της απογοήτευσης.

Παρά το γεγονός ότι η υπεροχή που του έδωσε η W11 τον βοήθησε να βρεθεί στην βαθμολογούμενη δεκάδα για πρώτη φορά στην καριέρα του, με δύο βαθμούς από την 9η θέση που κατέκτησε συν τον ένα βαθμό του ταχύτερου γύρου, στο τέλος μένει μια πικρή γεύση και φυσικά άπλετη απογοήτευση. Ταυτόχρονα όμως αφήνει και περιθώρια μεγάλων απαιτήσεων για τον ίδιο πλέον μετά και την χθεσινή κούρσα αποδείχθηκε και με την βούλα, ότι ο George Russell είναι φτιαγμένος για νίκες και πρωταθλήματα. Αυτό το τεράστιο «γιατί;!» που αναφώνησαν όλοι δεν θα πρέπει να χρωματίζεται μόνο από μελαγχολία αλλά και από ελπίδα και ανυπομονησία, για αυτά που θα δούμε από τον Βρετανό στο μέλλον. Είναι απορίας άξιο πώς η πρωταθλήτρια Mercedes διατηρεί στις τάξεις της έναν μετριότατο οδηγό όπως ο Valtteri Bottas, με συγκεκριμένο ταβάνι στην απόδοση του, δίχως περιθώρια διεκδίκησης σημαντικών στόχων και δεν καλεί πίσω τον George Russell, που έχει όλα όσα απαιτούνται για την συγκεκριμένη θέση. Μια πιθανή εξήγηση είναι ότι η παρουσία του Lewis Hamilton και η ξεκάθαρη πρωτοκαθεδρία που κατέχει στο εσωτερικό της ομάδας, κρίνεται απαραίτητο στοιχείο εκ της διευθύνσεως, ώστε τα Ασημί Βέλη να συνεχίσουν την παρουσία τους στην κορυφή. Βέβαια, με εμφανίσεις όπως η χθεσινή δεν θα έπρεπε να θεωρήσουμε τίποτα ως δεδομένο ενόψει του μέλλοντος.

Βέβαια πρώτος τερμάτισε ο έξοχος για άλλη μια φορά φέτος, Sergio Perez. Ο Μεξικανός, το μέλλον του οποίου παραμένει άγνωστο, οδήγησε έναν συναρπαστικό αγώνα. Παρά την εμπλοκή του στο συμβάν της εκκίνησης, όπου χτυπήθηκε από τον απρόσεκτο Charles Leclerc και συνάμα η πτώση του στην ουρά της κατάταξης, δεν πτοήθηκε και γεμάτος πείσμα και αποφασιστικότητα άρχισε την αντεπίθεση του. Επωφελήθηκε στο έπακρο από τα λάθη των προπορευόμενων, έκανε εντυπωσιακές προσπεράσεις, ενώ και ο συγχρονισμός της ομάδας του στον τομέα των Pitstop ήταν άψογος δεδομένης της ροής του αγώνα. Στην περίπτωση του Perez λοιπόν η τύχη του επέστρεψε κατά το δοκούν αυτά που του στέρησε την περασμένη Κυριακή, με τον σπασμένο κινητήρα λίγο πριν την καρό σημαία ενώ ήταν τρίτος. Όχι μόνο αυτό αλλά σε συνδυασμό με το δεύτερο φετινό βάθρο του Lance Stroll, έδωσε πίσω στην Racing Point, την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, η οποία φάνταζε χαμένη μετά την διπλή εγκατάλειψη του προηγούμενου αγώνα. Σημειωτέον, από έναν οδηγό ο οποίος θα αποχωρίσει μετά το Grand Prix στο Abu Dhabi, από την ομάδα του Lawrence Stroll.

Eν κατακλείδι, συμπερασματικά αυτό που μένει είναι ένα πραγματικά μεγάλο γιατί. Για δύο διαφορετικές περιπτώσεις οδηγών, που για ξεχωριστούς λόγους έχουν κατάληξη αναντίστοιχη της αξίας που τους διέπει. Ας ελπίσουμε τόσο ο Russell να βρεθεί το συντομότερο σε μία ομάδα που θα μπορεί να του χαρίσει την δυνατότητα να αγωνιστεί σύμφωνα με το ταλέντο του. Παρ’ ότι το κείμενο επικεντρώνεται ουσιαστικά στην περίπτωση του Βρετανού, υφίσταται ακόμη ένα τεράστιο «γιατί» στην υπόθεση του Sergio Perez, αναφορικά με την αβεβαιότητα σχετικά με την παρουσία του ή μη, στο grid στην Μελβούρνη τον ερχόμενο Μάρτιο. Αναμένουμε θετικές εξελίξεις για αμφότερους κάτι που θα αποτελέσει λύτρωση για όσους αγαπούν το άθλημα και το θέαμα.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Δέχθηκαν ποινές οι Charles Leclerc και Mercedes

Next Article

Καταδικάζει η Haas αισχρή ανάρτηση του Mazepin στο Instagram

Related Posts