Blog: 5 ερωτήματα για τους αγώνες sprint της F1 που κυνηγά την ουρά της

Οι αγώνες sprint θα πραγματοποιηθούν τελικά σε τρία αγωνιστικά τριήμερα φέτος, μετά και την ομόφωνη ψηφοφορία των ομάδων της Formula 1. Δεν είναι κακό να δοκιμάζει κανείς νέες ιδέες, ενίοτε όμως αυτές εγείρουν ερωτήματα σχετικά με το πως προέκυψαν καν.

1. Ποιο το νόημα των sprint races;

Σύμφωνα με τα λεγόμενα των ανθρώπων της Liberty Media, αλλά και της FIA, οι αγώνες sprint θα αυξήσουν την διάρκεια της δράσης και θα προσφέρουν έναν νέο τρόπο προσέγγισης του πρωταθλήματος για τους θεατές. Με άλλα λόγια, οι επικεφαλής των σωμάτων που διέπουν την λειτουργία του πρωταθλήματος θεώρησαν ότι το κοινό βρίσκει βαρετές τις κατατακτήριες δοκιμές και θα προτιμούσε ακόμα έναν αγώνα σαν εκείνον της Κυριακής το Σάββατο ώστε να ενισχύσει το ενδιαφέρον.

Αυτό δεν θα μπορούσε να απέχει περισσότερο από την πραγματικότητα, αφού εδώ και πολλές σεζόν το βασικό παράπονο των θεατών είναι οι αγώνες, στους οποίους δεν συμβαίνουν συχνά πολλά ενδιαφέροντα πράγματα. Αντίθετα, οι κατατακτήριες απαιτούν μια διαφορετική προσέγγιση από τους οδηγούς και τους μηχανικούς, προσδίδοντας ποικιλία στο τριήμερο. Ακόμη, καθώς οι ευκαιρίες για σημείωση ενός καλού γύρου είναι λίγες, υπάρχουν οι προϋποθέσεις για ανακάτεμα της τράπουλας. Μειώνοντας έτσι την βαρύτητά τους για χάρη ενός ακόμα αγώνα, έστω και με το 1/3 της πλήρους απόστασης αγώνα, ενισχύεται η διατήρηση του status quo…

2. Ποιους θα ευνοήσουν;

… δηλαδή οι γρήγοροι μαζεύουν περισσότερους βαθμούς και οι αργοί λιγότερους. Είναι εύκολα κατανοητό ότι όσο πιο μακροσκελής είναι μια σεζόν, τόσο οι καλύτερες ομάδες θα ανεβούν στις υψηλότερες θέσεις. Με την ουσιαστική αντικατάσταση των κατατακτήριων από τα sprint races, αφαιρείται η ήδη μικρή πιθανότητα στην σημερινή Formula 1 κάποια ομάδα να ξεπεράσει κάποια μεγαλύτερη, έστω και μόνο για ένα σαββατοκύριακο.

3. Γιατί θα βαθμολογούνται οι τρεις πρώτοι οδηγοί του Σάββατου;

Με βάση τα όσα έχουν ανακοινωθεί, ο νικητής του Σαββάτου θα λαμβάνει τρεις βαθμούς, ο δεύτερος δύο και ο τρίτος έναν. Η συγκομιδή μπορεί να φαντάζει μικρή, αλλά τέτοιες μικρές διαφορές καθορίζουν πρωταθλήματα ή τελικές θέσεις στο πρωτάθλημα κατασκευαστών και άρα μεγάλα χρηματικά μεγέθη από τις ανταμοιβές. Επίσης και με βάση τα παραπάνω, οι ισχυρότεροι θα συγκεντρώνουν περισσότερους βαθμούς ανα γύρο του πρωταθλήματος, ενισχύοντας περισσότερο την ανισότητα και καθορίζοντας τους τίτλους νωρίτερα μέσα στην σεζόν.

4. Τι θα συμβεί με τις ζημιές και τα εξαρτήματα;

Ένας από τους λόγους για τους οποίους η Formula 1 αποτελεί «το pinnacle of motorsport» είναι ότι τα μονοθέσια αποτελούνται από τα ελάχιστα απαιτούμενα μέρη, κάτι που αφήνει τα περισσότερα εξαρτήματα εκτεθιμένα και επιρεπή σε αστοχίες με την οποιαδήποτε επαφή. Εισάγοντας άλλον έναν αγώνα ανα τριήμερο, ειδικά έναν αγώνα ο οποίος θα καθορίσει την σειρά εκκίνησης του «κανονικού», οι πιθανότητες για συγκρούσεις αμέσως αυξάνονται. Μπορεί να συμφωνήθηκε οι ομάδες να δεχθούν ένα επιπλέον ποσό στο budget τους για την κάλυψη του παραπάνω αυτού κόστους γενικότερα, όμως με το συνολικό budget cap να γίνεται όλο και πιο περιοριστικό, δεν θα πρέπει να εκπλαγούμε εάν οι ομάδες δεν πιέζουν, φοβούμενες ατυχήματα τα οποία μπορεί να κρατήσουν πίσω την πορεία ανάπτυξης των μονοθεσίων τους. Αυτό θα αποτελέσει ιδιαίτερο πρόβλημα για όσες ομάδες έχουν πραγματικά οικονομικά προβλήματα, όπως η Williams και η Haas.

5. Τι θα ισχύσει με τα ελαστικά;

Δεν έχει ξεκαθαριστεί τι ακριβώς θα ισχύει με την κατανομή των ελαστικών και με ποια ελαστικά θα εκκινούν οι οδηγοί τον αγώνα της Κυριακής. Γίνεται απλά λόγος για δύο «εναπομείναντα» sets για το Grand Prix της Κυριακής, με το sprint του Σαββάτου να αφήνει επιλογή μεταξύ δύο σετ. Φυσικά, καθώς η απόσταση του αγώνα αυτού θα είναι 100 χιλιόμετρα, τα μεσαία ελαστικά θα είναι η επιλογή των περισσοτέρων, εκτός ίσως από τις περιπτώσεις όπου η πίστα θα επιτρέπει κάποιο επιθετικό ξεκίνημα με μαλακά ώστε να κερδίσει κανείς θέσεις και να τις διατηρήσει, κάτι που θα δούλευε μόνο σε «κλειστοφοβικές» πίστες τύπου Μονακό ή Σιγκαπούρης.

Γενικότερα τα sprint races έχουν πολλή δουλειά μπροστά τους, αφού στην τρέχουσα κατάστασή τους εμφανίζονται ως λύση… άρπα κόλλα. Όπως και αν έχει, το timing της αλλαγής αυτής είναι λίγο άβολο. Το νέο ruleset του 2022 είναι και αυτό προ των πυλών, οπότε μένει να δούμε τι θα δούμε από τους τρεις φετινούς αγώνες sprint.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
23
Shares
Previous Article

MotoGP: Πρόγραμμα Grand Prix Ισπανίας

Next Article
VR46

Στο MotoGP μέχρι το 2026 μέσω Σαουδικής Αραβίας η VR46

Related Posts