Οι χειμερινές δοκιμές ολοκληρώθηκαν και το TotalRacing.gr κατατάσσει τις ομάδες με βάση τη συνολική τους εικόνα στις οχτώ ημέρες που βρέθηκαν στην πίστα της Βαρκελώνης.

Προτού προχωρήσει το ranking, είναι σκόπιμο να δει κανείς πώς κατατάσσονται οι ομάδες με βάση την ταχύτητά τους στον ένα γρήγορο γύρο, όταν γίνεται προσαρμογή των καλύτερων χρόνων τους με τις πιο γρήγορες γόμες (πηγή πίνακα: Autosport.com):

ΘέσηΟμάδαΚαλύτερος χρόνοςΔιαφοράΔιαφορά %
1.Ferrari1:16.221
2.Mercedes1:16.224+0.0030.00%
3.Renault1:16.843+0.6220.82%
4.Toro Rosso1:16.882+0.6610.87%
5.Red Bull1:16.909+0.6880.90%
6.McLaren1:16.913+0.6920.91%
7.Haas1:17.076+0.8551.12%
8.Alfa Romeo1:17.239+1.0181.34%
9.Racing Point1:17.556+1.3351.75%
10.Williams1:18.130+1.9092.50%

Ωστόσο, το παρόν power ranking λαμβάνει υπόψη του και την απόδοση των ομάδων σε μεγάλα runs, όπως αυτή αποτυπώθηκε κυρίως τη 2η εβδομάδα δοκιμών, που όλοι «αποκαλύφθηκαν» λίγο παραπάνω.

Σύμφωνα με όσα κατέγραψαν οι φίλοι μας στο @f1debrief, η Ferrari έχει σαφές προβάδισμα και σε αυτόν τον τομέα, με τη Mercedes οριακά πίσω της, ενώ η Red Bull μοιάζει να βρίσκεται από 1,5 ως 2 δλ. πίσω από τις δύο αυτές ομάδες σε ρυθμό αγώνα, και παρά το γεγονός ότι δοκίμασε και με πιο μαλακά ελαστικά.

Με αυτά κατά νου, η κατάταξη των ομάδων μετά το τεστ έχει ως εξής:

1.Ferrari

Δύσκολα θα φαντάζονταν τόσο οι άνθρωποι της Scuderia, όσο και κανείς από τους αντιπάλους της ότι η ιταλική ομάδα θα ξεκινούσε με τέτοιο δυναμισμό τη νέα χρονιά. Στην υβριδική εποχή, η Ferrari έμοιαζε πάντα νωχελική στις δοκιμές εξέλιξης, όμως φέτος, έχοντας χτίσει στις γερές βάσεις του 2018, μοιάζει πλέον να έχει τα εχέγγυα να παλέψει για τον τίτλο ως φαβορί, όχι ως δεύτερη δύναμη. Μελανό σημείο τα προβλήματα αξιοπιστίας (βλ. ηλεκτρικά και εξάτμιση), αλλά αυτά είναι ζητήματα που μπορούν να λυθούν ακόμα και πριν την πρεμιέρα. Σε κάθε περίπτωση, η SF90 εμφανίστηκε εξ αρχής γρήγορη, σταθερή και αξιόπιστη (σε μεγάλο βαθμό). Αν το Μαρανέλο μπορέσει να εκμεταλλευτεί αυτά θετικά στοιχεία, η χρονιά θα κυλήσει πολύ καλά για τους «κόκκινους».

 

2. Mercedes

Από το πρώτο λεπτό των δοκιμών, η Mercedes, δια στόματος Hamilton, Bottas και Wolff, είχε τονίσει πως το 2019 θα είναι η πιο δύσκολη χρονιά για την ομάδα από το 2014 και μετά. Ο ανταγωνισμός βελτιωνόταν χρόνο με τον χρόνο, και αυτό θα άφηνε -τελικά- τους πρωταθλητές λίγο πιο πίσω, να ψάχνουν λύσεις σε προβλήματα που δεν περίμεναν να έχουν. Φέτος, ένα τέτοιο πρόβλημα μοιάζει να είναι η ισορροπία της W10, αν και κατά τον Bottas, το αναβαθμισμένο πακέτο που έκανε το ντεμπούτο του στη δεύτερη εβδομάδα του τεστ, έχει λύσει εν πολλοίς αυτό το θέμα. Αυτό δείχνει, βέβαια, πως στο Brackley, η προτεραιότητα τώρα είναι να καλυφθεί κάποιο κενό από την -ταχύτερη όπως φαίνεται- Ferrari – κάτι που μπορεί να γίνει. Άλλωστε, δεν ξέχασαν να κερδίζουν, αλλά ίσως φέτος να μην τους είναι το ίδιο εύκολο.

 

3. Red Bull

Η νέα σελίδα στην ιστορία της Red Bull θα γραφτεί με τη Honda – κι η πρώτη παράγραφος, ήταν εξαιρετική. Παρά το αρκετά στενό packaging στο πίσω μέρος της RB15 (το οποίο κατά δήλωση Christian Horner θα αλλάξει για την πρεμιέρα της Μελβούρνης), η μονάδα ισχύος των Ιαπώνων δεν εμφάνισε παρά μικροπροβλήματα. Αν ο Gasly δεν είχε αυτά τα δύο ατυχήματα, η RB θα είχε γράψει πολλά περισσότερα, και κυρίως απροβλημάτιστα, χιλιόμετρα, όμως ακόμα κι έτσι, η αισιοδοξία είναι διάχυτη. Ίσως να ήταν όντως οι καλύτερες χειμερινές δοκιμές στην υβριδική εποχή για τους Αυστριακούς, όμως και πάλι, μοιάζουν μακριά από την κορυφή.

 

4. Renault

Δεν έκανε… φαντεζί χρόνους. Δεν πίεσε στο όριο. Οι οδηγοί της έμοιαζαν μετρημένοι σε κάθε τους λέξη στα media. Κι όμως, αυτή η Renault, η φετινή, άκρως αναβαθμισμένη Renault, μοιάζει η κυρίαρχη ομάδα του midfield, με σοβαρές βλέψεις να μετατραπεί σε τρίτη δύναμη. Ελάχιστα (και μικρά) προβλήματα αξιοπιστίας κράτησαν την R.S.19 στο γκαράζ όλο το 8ήμερο, αλλά συνολικά, τόσο ο Ricciardo, όσο και ο Hulkenberg είχαν καλή αίσθηση από ένα μονοθέσιο που, κατά τους ίδιους τους Γάλλους, είναι κατά 90% διαφορετικό σε σχέση με πέρυσι. Ο Remi Taffin, επικεφαλής στον τομέα του κινητήρα για την ομάδα, δήλωσε πως κάθε στόχος, όσο υψηλός κι αν ήταν, επετεύχθη στις δοκιμές, και αυτό από μόνο του φανερώνει πολλά για τη δουλειά που έγινε μέσα στον χειμώνα στο Enstone και στο Viry-Chatillon.

 

5. Alfa Romeo

Στο paddock, είναι διάχυτη η αίσθηση πως η Alfa Romeo έχει προχωρήσει σε μία από τις καλύτερες ερμηνείες των νέων κανονισμών. Αναμενόμενο, αν σκεφτεί κανείς πως τεχνικός διευθυντής είναι ο Simone Resta, ο άνθρωπος που σχεδίασε την SF70H και την SF71H, και με το σύνολο του τεχνικού επιτελείου να δουλεύει για τη C38 από τα μέσα της περασμένης χρονιάς. Το midfield αναμένεται πιο κλειστό από ποτέ (χαρακτηριστικό το γεγονός ότι ο αναλυτής Mark Hughes προβλέπει πως 5 ομάδες θα βρίσκονται στο ίδιο δευτερόλεπτο), οπότε θα είναι κρίσιμο για την Ιταλο-Ελβετική ομάδα να ξεκινήσει με προβάδισμα – και φαίνεται να το έχει.

 

6. Haas

Όσο μεγαλόπνοα και αν είναι τα πλάνα της Rich Energy, όσο βαρύγδουπες κι αν είναι οι δηλώσεις του CEO της εταιρείας, William Storey, η ομάδα της Haas κινήθηκε με απόλυτη σεμνότητα και προσήλωση καθ’όλη τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών. Δεν είναι ξεκάθαρο το πόσο γρήγορα μπορούν να κινηθούν ακόμα, όμως σε ανάλυσή του, ο πολύπειρος Karun Chandhok αποκάλυψε πως, σε tire-corrected χρόνους, με τα σωστά καύσιμα, η VF-19 μοιάζει 2ο μονοθέσιο. Εννοείται πως αυτό απέχει απίστευτα από την πραγματικότητα, αλλά είναι ενδεικτικό του πόσο δύσκολο είναι να «αναγνώσει» κανείς την απόδοση της αμερικανικής ομάδας σε αυτό το νέο της ξεκίνημα. Σε κάθε περίπτωση, όμως, μοιάζουν να είναι ψηλά στο midfield.

 

7. McLaren

Η McLaren θα μπορούσε άνετα να καταλάβει την 6η θέση στο ranking, αν δεν είχε μέτριο γυρολόγιο στα μεγάλα runs. Η MCL34 είναι ένα μονοθέσιο λιγότερο νευρικό και απότομο από την προκάτοχό της, αλλά δεν είναι σε καμία περίπτωση το καλύτερο στο midfield. Τα ‘glory runs’ των Sainz και Norris (τα οποία μνημόνευσε στην ανάλυσή του ο Τάκης Πουρναράκης) δεν μαρτυρούν κάτι για την εικόνα της βρετανικής ομάδας, που όμως έχει σημειώσει εμφανή πρόοδο μέσα στο χειμώνα – κάτι το πασίδηλο με βάση το πόσο καλή και σταθερή ήταν στο τεστ για πρώτη φορά στην υβριδική εποχή του σπορ.

 

8. Toro Rosso

Για πολλούς, η Toro Rosso θα μπορούσε να κάνει την έκπληξη στο midfield. Στις δοκιμές, όμως, φάνηκε κάπως αδύναμη στα μεγάλα runs, και πάλι, τα ‘glory runs’ δεν αποτελούν ένδειξη της πραγματικής δυναμικής της STR14. Φυσικά και μιλάμε για μία βελτιωμένη έκδοση της STR13, με αρκετά μη ομολογκαρισμένα μέρη της περυσινής Red Bull, όμως στον άγριο, αβυσσαλέο κόσμο του midfield, αυτό δε μοιάζει αρκετό.

 

9. Racing Point

Το μονοθέσιο που εμφανίστηκε στις δοκιμές για τη Racing Point ήταν μία ελαφρώς ανανεωμένη έκδοση της VJM10, του περυσινού μονοθέσιου της πάλαι ποτέ Force India. Ως εκ τούτου, η απόδοση θα ήταν εξ ορισμού ένα μεγάλο πρόβλημα, όταν σχεδόν το σύνολο των ομάδων εμφανίστηκε με νέα μονοθέσια, σχεδιασμένα για το 2019. Ναι, θα έρθουν αναβαθμίσεις, αλλά στην παρούσα φάση, η RP19 είναι το προτελευταίο μονοθέσιο, σε κάθε τομέα. Πιθανότατα στην Ισπανία, τον Μάιο, θα δούμε νέα μέρη, γενναίες αναβαθμίσεις -πρακτικά ένα B Spec αυτοκίνητο- και τότε θα κρίνουμε.

 

10. Williams

Απογοήτευση και λύπη για την Williams, που μόνο με κατήφεια μπόρεσε να σχολιάσει τι συνέβη στις… 6,5 μέρες δοκιμών που έκανε. Πάντως, η FW42 ίσως να μην είναι τόσο κακή όσο η προκάτοχός της, κι αυτό θα φανεί όταν η ομάδα μπορέσει να μάθει περισσότερα για αυτήν και, συνεπώς, όταν θα είναι σε θέση να την εξελίξει.

 

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

No more articles