Οι πρώτες κατατακτήριες δοκιμές της χρονιάς είναι γεγονός, και σαν άλλοι Σέρτζιο Λεόνε, θα «σκηνοθετήσουμε» τη δική μας εκδοχή του «Ο Καλός, ο Κακός και ο Άσχημος», με μία μικρή παραλλαγή.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπίζας, Δημήτρης Βούρδας, Παναγιώτης Ντάκος

Αυτό που είδαμε στις κατατακτήριες απείχε παρασάγγας από αυτό που περιμέναμε μετά την τελευταία των χειμερινών δοκιμών. Πέραν της τρομερής ταχύτητας των φετινών μονοθέσιων, που παρά τις αλλαγές στα αεροδυναμικά ήταν ακόμα πιο γρήγορα από πέρυσι, σε μία πίστα όπως το Albert Park, o οδηγικός παράγοντας παίζει καθοριστικό ρόλο στο αποτέλεσμα, όμως και πάλι, η Mercedes μοιάζει να βρίσκεται πολύ μπροστά από τον άμεσο ανταγωνισμό, ήτοι τη Ferrari.

Η Scuderia φάνηκε να κλείνει τη διαφορά στο FP3, μόνο για να χάσει κι άλλο έδαφος μέχρι το Q3. Χαρακτηριστικό το γεγονός πως ο Vettel, μετά το πέρας των καθιερωμένων ερωτήσεων, έτρεξε προς το pitwall για να μάθει τι πήγε λάθος και έμεινε 7 δέκατα πίσω από τον Hamilton, καθυστερώντας να φτάσει στο σημείο της φωτογράφησης των τριών πρώτων.

Οι βαθμοί δίνονται την Κυριακή, όμως, κι αυτό θα πρέπει να σκέφτονται κι άλλοι οδηγοί, όπως οι Hulkenberg και Ricciardo (11 και 12, αντίστοιχα), αλλά και ο Gasly που έμεινε 17ος χάρη στην ολιγωρία της Red Bull.

Ας δούμε τα πράγματα λίγο πιο αναλυτικά

Οι Καλοί

Η Mercedes ήταν ορισμός της καλής (ειδεμή ιδανικής) εμφάνισης στις κατατακτήριες. Υποδειγματικοί οι Hamilton και Bottas, έδειξαν πως η W10 είναι ένα καλό, σταθερό μονοθέσιο, που πατάει καλά ακόμα και στην ιδιότροπη πίστα της Μελβούρνης.

Ακριβώς για αυτόν τον λόγο, βέβαια, μπόρεσε να πάρει και την 8η του pole στην συγκεκριμένη πίστα ο Hamilton. Ξέρει να κάνει τον απόλυτο γύρο εκεί, και με το σωστό μονοθέσιο, αυτό είναι σχεδόν δεδομένο πως θα οδηγήσει σε πρωτιά.

Παρόλα αυτά, το γεγονός πως ο Βρετανός πήρε 5 δέκατα από τον Vettel μόνο στο 1ο sector, μαρτυρά πολλά και για τον κινητήρα της Mercedes, που τον χειμώνα υπέστη ριζικές αλλαγές στον σχεδιασμό του, με στόχο την καλύτερη αξιοποίηση της ηλεκτρικής ενέργειας.

Haas, εσύ superstar

Εξαιρετική ήταν και η εμφάνιση των Haas. Η αμερικανική ομάδα καταφέρνει από την πρώτη της κιόλας χρονιά να πλασάρεται ψηλά στις κατατακτήριες στην Αυστραλία, και αυτό έκανε και σήμερα, με το 6-7 των Grosjean και Magnussen να αποτελεί μία πρώτη (αν και όχι τόσο ισχυρή) ένδειξη πως η VF-18 είναι στα κορυφαία μονοθέσια του midfield.

Βέβαια, ο Δανός δεν άργησε να θριαμβολογήσει:

«Πιστεύω γενικά όλα τα μονοθέσια είναι πιο δυνατά φέτος, αλλά, ξέρετε, είναι ένα πολύ καλό μονοθέσιο. Και είναι τρελό να σκέφτεται κανείς πως άλλα μονοθέσια είναι πιο γρήγορα από αυτό, γιατί το νιώθω πολύ, πολύ γρήγορο.» 

Landoooooooooo

Στο Q1 των κατατακτήριων δοκιμών της Μελβούρνης είχαμε την πρώτη εικόνα από το γενικευμένο χάος του midfield, το οποίο έπιασε εξ απήνης την Red Bull στο Q1, με τον Pierre Gasly να μένει μόλις 17ος, καθώς δεν βγήκε για να βελτιώσει τον χρόνο της πρώτης προσπάθειας του. Μια θέση πίσω του θα ξεκινήσει τον αγώνα ο Carlos Sainz που βρήκε την κλαταρισμένη Williams του Robert Kubica στο τέλος της προσπάθειας του κι έμεινε εκτός.

Σε αυτό το χάος, όπου η πρόκριση ακόμη κι από το πρώτο μέρος των δοκιμών μπορεί να καταστεί εν αμφιβόλω από ένα και μόνο λάθος, η επίδοση της MCL34 στα χέρια του Lando Norris άφησε εντυπωσιακές εντυπώσεις.

Ο 19χρονος Βρετανός είχε μείνει μόλις στην 18η θέση και στις 3 περιόδους ελεύθερων δοκιμών που προηγήθηκαν, όμως στις κατατακτήριες έδειξε ένα σημαντικό δείγμα από το ταλέντο του και θα ξεκινήσει τον αγώνα από την 8η θέση. Ο ίδιος δεν είχε δείξει να το πιστεύει ιδιαίτερα, έχοντας στο παρελθόν εκφράσει τους προβληματισμούς του για την ταχύτητα του μονοθεσίου.Μετά την ολοκλήρωση της αγωνιστικής ημέρας πάντως ο Norris ήταν πολύ πιο ενθουσιασμένος. Τα λόγια του ήταν: «Ήμασταν αβέβαιοι ότι θα περάσουμε στο Q1 και χρησιμοποιήσαμε 3 σετ της μαλακής γόμας, που ήταν ενδεικτικό. Είχαμε μόλις ένα φρέσκο σετ στο Q2, αλλά ακόμη κι έτσι περάσαμε στο Q3. Σίγουρα δεν είναι αυτό που περίμενε κανείς. Εγώ, η ομάδα ακόμη και τα Μέσα ενημέρωσης είμαστε έκπληκτοι, γιατί στις ελεύθερες δοκιμές δεν κάναμε έναν καλό γρήγορο γύρο.»

Στο ίδιο μοτίβο κινήθηκε κι ο Zak Brown. O επικεφαλής της McLaren τόνισε πως πριν τις κατατακτήριες περίμενε περισσότερο ένα λάθος από τον Norris, παρά την είσοδο του στο Q3, πόσο μάλλον την 8η θέση. Παρόλα αυτά, τόνισε τη σημασία ενός τόσο κλειστού midfield και την ανάγκη για ένα καλό αποτέλεσμα στον αγώνα της Κυριακής.

Μπροστά απ’όλα αυτά όμως, η εικόνα του Norris, να καταφέρνει να μπει στο Q3 στον πρώτο του αγώνα στην F1 είναι αρκετά μοναδική. Πόσο μοναδική; Μόλις 2 άλλοι οδηγοί το έχουν καταφέρει από την καθιέρωση του συστήματος κι έκτοτε. Ο Lewis Hamilton κι ο Kevin Magnussen. Συγκυριακά ή όχι κι οι 2 οδηγούσαν για την McLaren. Τα λόγια που περιβάλλουν τον Βρετανό είναι αρκετά και πλέον μένει να μάθουμε εάν, όπως έλεγε κι ο συνονόματος του, everything we heard about him, it’s true.

Οι Κακοί

Σε αυτήν την κατηγορία συγκαταλέγεται η Renault. Σε ένα midfield με απίστευτα κλειστές διαφορές, όπου το παραμικρό ολίσθημα χωρίζει την πρόκριση από τον αποκλεισμό, τόσο ο Hulkenberg, όσο κι ο Ricciardo δεν έκαναν τους γύρους που όφειλαν (και θα μπορούσαν) να κάνουν, και αποκλείστηκαν από το Q3.

Δύσκολο ξεκίνημα για μία ομάδα που κοιτά τις τρεις πρώτες, έχει θέσει ως στόχο αυτές, και στο τέλος μένει εκτός δεκάδας, ηττημένη (και πάλι) από την ομάδα που προμηθεύει με κινητήρες, τη McLaren.

Το θετικό, βέβαια, είναι η ελεύθερη επιλογή ελαστικών για την Κυριακή. Με αυτό ως δεδομένο, και με τον Ricciardo να είναι αποδεδειγμένα ο ‘master’ των ανακάμψεων μετά από κακές κατατακτήριες, το πλασάρισμα στους βαθμούς είναι κάτι παραπάνω από πιθανό.

Έπειτα, η πάλαι ποτέ συνεργάτιδα των Γάλλων, η Red Bull, θα μπορούσε κάλλιστα να χωρέσει τόσο στους «καλούς» για την εμφάνιση του Verstappen που «χώρισε» τις Ferrari, όσο και σε αυτήν των «κακών» για το πώς χειρίστηκε τον Gasly.

Ολιγώρησε η Red Bull

Παρά το γεγονός πως είχε διαθέσιμο σετ μαλακής γόμας για να βγάλει ξανά τον Γάλλο στην πίστα, τελικά επέλεξε να τον κρατήσει στα pits, με αποτέλεσμα να καταταγεί στην 17η θέση. Αψυχολόγητη κίνηση από μία ομάδα που δεν συνηθίζει να προχωρά σε τόσο επιπόλαια λάθη, και με δεδομένο ότι είχε την δυναμική για κάτι καλύτερο, όπως απέδειξε ο Max.

Ειδική αναφορά αξίζει να γίνει και στη Williams, που πραγματοποίησε εμφάνιση που θύμισε Minardi ή Arrows στα «τελευταία» τους. Η βρετανική ομάδα είναι ακόμα χειρότερη από αυτό που θα περίμενε και ο πιο απαισιόδοξος, και όπως φαίνεται, τα πράγματα θα χειροτερεύουν συνεχώς, μέχρι να βρεθούν λύσεις στα «θεμελιώδη προβλήματα» που υπάρχουν με την FW42, όπως δήλωσε ο George Russell.

Οι Μέτριοι

Η Ferrari δεν μπορεί να θεωρηθεί κακή. Είναι -φαινομενικά- δεύτερη δύναμη, κι ας είναι αρκετά μακριά από την πρώτη.

Η «μετριότητά» της στις σημερινές κατατακτήριες έγκειται στο γεγονός πως αμφότεροι οι οδηγοί της έκαναν λάθη, στην προσπάθειά τους να πάρουν το μέγιστο από ένα μονοθέσιο που εμφανώς δεν συμπεριφερόταν όπως αυτοί θα ήθελαν – ή θα πίστευαν, αν κρίνουμε από τα λεγόμενα του Vettel.

Την ευθύνη για την 5η θέση που κατέλαβε πήρε και ο Leclerc, σε μία κίνηση που δείχνει ωριμότητα νου, αλλά και επιπολαιότητα νιότης:

«Είμαι πολύ απογοητευμένος με τον εαυτό μου. Δεν ήμουν ‘παρών’ όταν χρειαζόταν στο Q3, είναι τελείως δικό μου φταίξιμο.

«Έκανα πολύ κακή δουλειά στο τελευταίο run του Q3 και δυστυχώς φάνηκε στον χρόνο μου. Έτσι είναι η ζωή. Θα μάθω από αυτό και θα επιστρέψω δυνατότερος.»Και συνέχισε:

«Προφανώς υπάρχει διαφορά με την Mercedes την οποία δεν μπορώ να εξηγήσω αυτή την στιγμή και γι’ αυτό πρέπει να δουλέψουμε πολύ σκληρά.

«Όμως όσον αφορά την δική μου μεριά, δεν έκανα ό,τι χρειαζόταν και σίγουρα υπήρχε λίγος ακόμα χρόνος που μπορούσα να βρω, αλλά οι δυο κορυφαίες θέσεις ήταν άφταστες.»

Το κλίμα έχει μεταστραφεί στη Scuderia, αφού η αβεβαιότητα έχει διαδεχθεί την αισιοδοξία της Πέμπτης.

Το ζητούμενο πλέον, για όλους, καλούς, κακούς και μέτριους, είναι η Κυριακή. Σε μία πίστα όπως το Albert Park, οι κατατακτήριες παίζουν ρόλο, μιας και το προσπέρασμα είναι ιδιαίτερα δύσκολο, αλλά όλα μπορούν να αλλάξουν.

Ραντεβού στο πάρκο, λοιπόν.

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

No more articles