GP Αυστραλίας: Γιατί δεν τράβηξε η Ferrari;

Η πίστα του Άλμπερτ Παρκ έχει μερικά μοναδικά χαρακτηριστικά που δεν απαντώνται σε άλλη πίστα του πρωταθλήματος.

Ανάλυση του Τάκη Πουρναράκη

Το τελευταίο απόγευμα των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης στη Βαρκελώνη ο Hamilton επιχείρησε ένα γρήγορο γύρο με τη Mercedes ο οποίος αποδείχτηκε εφάμιλλος αυτών των Ferrari. Είχαμε τονίσει τότε ότι οι ασημί έδειξαν πως είναι πολύ κοντά στις Ferrari. Η εντύπωση όμως που είχαν όλοι ήδη σχηματίσει είναι πως η Scuderia έχει μεγάλο προβάδισμα. Κανείς δεν περίμενε, βέβαια ούτε, και οι άνθρωποι της Mercedes, όπως προκύπτει από τις δηλώσεις τους μετά το Άλμπερτ Παρκ ότι θα είχαν διαφορά ενός λεπτού από τις Ferrari στον τερματισμό του 1ου αγώνα της χρονιάς.

Οι Mercedes ξεκίνησαν με μεγάλο προβάδισμα στον πρώτο αγώνα της νέας σεζόν καθότι στη Ferrari δεν μπόρεσαν να σετάρουν όπως ήθελαν το μονοθέσιό τους. Ο Hamilton το Σάββατο πήρε την pole έχοντας το Μπότας δίπλα του με διαφορά 7 δέκατα από τον 3ο (Vette;). Ο Bottas εκκίνησε καλύτερα την Κυριακή έστριψε πρώτος και κέρδισε εύκολα (σ.σ: ο Hamilton παραδέχεται ότι δεν εκκίνησε καλά και έχασε τη θέση). Ο αγώνας ουσιαστικά κρίθηκε στην 1η στροφή, καθώς οι Ferrari και Red Bull δεν είχαν τον ρυθμό να πιέσουν τις Mercedes. Τέτοια διαφορά δεν την περίμεναν ούτε στη Mercedes όπως τόνισε ο τεχνικός διευθυντής James Allison:

«Ερχόμενοι στην Αυστραλία περιμέναμε μάχη με τη Ferrari. Βρεθήκαμε στην ευχάριστη θέση να είμαστε ανταγωνιστικοί από την αρχή και περιμέναμε όλο το Σαββατοκύριακο με δυσπιστία να δούμε να ήταν έτσι. Δε σημαίνει ότι θα γίνει το ίδιο στον επόμενο αγώνα αλλά ξεκινήσαμε καλά».

Πίσω από τις Mercedes, ο Vettel εκκινούσε 3ος, ο Verstappen 4ος και ο Leclerc 5ος. Ο Μονεγάσκος έφυγε καλύτερα και θα μπορούσε να στρίψει 3ος αν ο Φέτελ δεν τον έσπρωχνε εκτός πίστας στην 1η στροφή. Ο Vettel προσπάθησε να μπει από την εσωτερική αλλά εκεί του έκλεισε την πόρτα ο Verstappen οπότε έκανε διαγώνια αδιαφορώντας για τον Λεκλέρκ που αναγκάστηκε να πατήσει εκτός πίστας. Στην επαναφορά του ο Μονεγάσκος σχεδόν ακούμπησε με την άκρη της αεροτομής το πίσω ελαστικό του Vettel, από θαύμα αποφεύχθηκε το δράμα.  Πολλούς γύρους μετά ο Λεκλέρκ, όντας ταχύτερος χάρη και στην πιο ταιριαστή στρατηγική, ζήτησε άδεια από την ομάδα να περάσει τον Vettel: Του το αρνήθηκαν, του είπαν να σταματήσει να πιέζει!

Νωρίτερα ο Vettelρωτούσε γιατί ήταν τόσο αργή η Ferrari. Οι κόκκινοι δεν έχουν ακόμη μονοσήμαντη απάντηση: «Θα μελετήσουμε τα στοιχεία και θα βρούμε τι έφταιξε.» είπε ο επικεφαλής της ομάδας Mattia Binotto.

Με όσα προκύπτουν από την ανάλυση στρατηγικής αγώνα οι κόκκινοι ακόμη μια φορά έκαναν λάθος ανάγνωση και είχαν λάθος στόχο. Η δυναμική τους στην Αυστραλία ήταν μέχρι την 3η θέση και αυτή έπρεπε να προσπαθήσουν να σιγουρέψουν. Έκαναν ακριβώς το αντίθετο!

Ο Vettel ήταν ο πρώτος από τους πρωτοπόρους που μπήκε στα πιτ μόλις στον 14ο γύρο σε σύνολο 58. Ήταν δεδομένο ότι όλοι πήγαιναν για μια αλλαγή καθώς οι φετινές γόμες της Pirelli έχουν σταθερή απόδοση σε όλη τη διάρκεια ζωής τους. Κάτι που εν μέρει αποδεικνύεται από τον ταχύτερο γύρο που πέτυχε ο Bottas στο τέλος έχοντας βάλει 34 γύρους με τη μέση γόμα (σ.σ: προφανώς ήταν ελαφρύς από καύσιμο).

Η στρατηγική λοιπόν ήταν μαλακή/μέση γόμα με μια αλλαγή. Στη Ferrari επέλεξαν να βάλουν τόσο νωρίς τον Vettel μήπως μπορέσει να πάει ταχύτερα με τη μέση γόμα απ’ ότι ο Hamilton με τη μαλακή και τον περάσει με στρατηγική ‘undercut’. Στη Mercedes αντέδρασαν άμεσα, βάζοντας στον επόμενο γύρο το Χάμιλτον στα πιτ, για να οριοθετήσει αυτή τη στρατηγική. Έτσι και οι δυο θυσίασαν μέρος της δυναμικής που είχαν με το πρώτο σετ ελαστικών. Η σωστή όπως αποδείχτηκε επιλογή ήταν αλλαγή μετά τον 20στο γύρο. Ο Μπότας μπήκε στον 23ο γύρο, ο Verstappen στον 25ο και ο Λεκλέρκ στον 28ο. Τόσο ο Verstappen όσο και ο Λεκλέρκ έφτασαν εύκολα τον Vettel που έχανε 1 δευτερόλεπτο στο γύρο σε ρυθμό. Ο Ολλανδός τον πέρασε με ντροπιαστική ευκολία και πήρε άνετα την 3η θέση. Το ίδιο θα έκανε και ο Leclerc αν τον άφηναν παρότι είχε την σκληρή γόμα (σ.σ: αποδείχτηκε τελικά καλύτερη επιλογή για τον αγώνα με θερμοκρασία οδοστρώματος, 44 βαθμούς).

Κατανοώ αλλά δε συμμερίζομαι τη λογική της συγκομιδής 2 βαθμών παραπάνω για τον Vettel, ενόψει της διεκδίκησης του τίτλου. Υπό αυτή τη λογική θα έπρεπε και η Mercedes να ζητήσει από το Bottas ν’ αφήσει το Hamilton να κερδίσει. Δεν το έπραξε, ορθά κατά τη γνώμη μου, ο Φινλανδός πήρε την 4η νίκη της καριέρας του και την πρώτη στο Άλμπερτ Παρκ και στους επόμενους αγώνες θα δώσει τον καλύτερο του εαυτό για να μαζέψει βαθμούς για την ομάδα και να κόψει από τους αντιπάλους του. Αντίθετα οι κόκκινοι «ευνούχισαν» από τον πρώτο κιόλας αγώνα τον εξαιρετικά ταλαντούχο Charles Leclerc, του φέρονται ακριβώς όπως και στο Raikkonen. Κρίμα…Αξίζει να σταθούμε στο πολύ πετυχημένο ξεκίνημα της συνεργασίας Red Bull Honda που έφερε το Verstappen στο βάθρο. Η Honda επιτέλους μετά από 4 χρόνια φαγούρας έφτιαξε υβριδικό σύνολο, βρήκε άξιο συνεργάτη και μόνο προς τα πάνω θα συνεχιστεί η πορεία της.

Πιο πίσω, ο Magnussen κατάφερε να πάρει τους 8 βαθμούς της 6ης θέσης για λογαριασμό της Haas, μας ξεπερνά ότι ο Grosjean έμεινε όπως και πέρυσι από λάθος στην εφαρμογή του μπουλονιού: Μα καλά δεν κάνουν προπόνηση για πιτ στοπ στη Haas;

Όπως το περιμέναμε ο Hulkenberg έφερε τη Renault στην 7η θέση μπροστά από την Alfa Romeo του Ράικονεν. Έκπληξη θεωρείται η 9η θέση του ταλαντούχου Lance Stroll ενώ ο Kvyat με την Toro Rosso εκμεταλλεύτηκε τα λάθη του Gasly και του Ricciardo για να δώσει έναν πολύτιμο και σπάνιο πιθανώς βαθμό στην ομάδα του. Αξίζει να τονίσουμε πως ενώ το ρεκόρ της pole βελτιώθηκε κατά 8 δέκατα, έσπασε και το ρεκόρ γύρου καθότι τα μονοθέσια είναι αισθητά ταχύτερα, το μονοθέσιο της Williams πάει πιο αργά απ’ ότι το περσινό τους. Φοβάμαι ότι σε δύσκολες πίστες όπως το Μονακό μπορεί ν’ αποδειχτεί θέμα η επίτευξη του 107% του χρόνου του πρώτου στις δοκιμές.

Εκτιμώ ότι οι Ferrari θα παρουσιαστούν τελείως διαφορετικές στο Μπαχρέιν, πολύ πιο κοντά στις Mercedes, εφόσον οι θερμοκρασίες είναι πιο χαμηλές. Σίγουρα μέρος της δυναμικής των κόκκινων όπως είχε φανεί στις δοκιμές της Βαρκελώνης, επηρεάστηκε από τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες  (44 βαθμοί Κελσίου στο οδόστρωμα) στην Αυστραλία. Περιμένουμε ακόμη περισσότερα από Red Bull – Honda. Παρότι οι περισσότεροι είναι απαισιόδοξοι για τη χρονιά και θεωρούν πως οι Mercedes έχουν προβάδισμα ώστε να διατηρήσουν άνετα τους τίτλους, προσωπικά πιστεύω  πως η εικόνα θα είναι τελείως διαφορετική στο Σακχίρ (30/3). Η εμπειρία μου λέει πως το Άλμπερτ Παρκ δεν προσφέρεται για βιαστικά συμπεράσματα.

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

WRC 2019: Power Ranking (Μέρος 1ο)

Next Article

F1aXion: Από τελευταίος, πρώτος ο Μανουσάκης, σε έναν αγώνα που τα είχε όλα

Related Posts