Μεγάλες Κόντρες στην ιστορία της F1: Kimi Raikkonen vs Michael Schumacher

Μια από της αγαπημένες στήλες του TotalRacing.gr επιστρέφει. Το συγκεκριμένο αφιέρωμα είναι βγαλμένο από τις αρχές των 2000s. Ο τότε νεαρός και πολλά υποσχόμενος Φινλανδός Kimi Raikkonen εναντίον του «φτασμένου» Γερμανού πολυπρωταθλητή Michael Schumacher.

Ως γνωστόν ο ‘Schumi’ θεωρείται ο κορυφαίος πιλότος όλων των εποχών στην F1 βάσει αριθμών. Πολλά τα ρεκόρ για τον Γερμανό που έγινε λαϊκό ίνδαλμα. Από την άλλη μεριά, ο Iceman ξεχώρισε γρήγορα για το οδηγικό του ταλέντο, την ταχύτητα του και ήταν δέκτης μεγάλης υποστήριξης από τον κόσμο.

Ο Kimi-Matias Raikkonen γεννήθηκε τον Οκτώβριο του 1979 στο Έσπου της Φινλανδίας. Από μικρή ηλικία έτρεχε στα καρτ, ενώ στην ηλικία των 20 είχε κερδίσει ήδη το πρωτάθλημα της Βρετανικής Formula Renault. Ο Φινλανδός είχε ήδη αρχίσει να τραβάει τα βλέμματα πάνω του. Την ίδια χρονική περίοδο ο Schumacher ήταν ήδη αυτό το οποίο ονομάζουμε ”φτασμένος”. Οδηγούσε για την Ferrari έχοντας γίνει αγαπητός από όλους τους tifosi. Οι μάχες με τον ιπτάμενο Φινλανδό Mika Hakkinen αποτελούσαν το τότε κίνητρο για να παρακολουθήσεις F1.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, ο Kimi έρχεται να μπει σφήνα σε ένα ήδη υπάρχον κατεστημένο θα μπορούσε να πει κανείς. Παράλληλα, οι συγκρίσεις και ο λόγος για διαδοχή με τον Hakkinen θα γίνουν ακόμη περισσότερες όταν ο Kimi θα αντικαταστήσει τον Mika στην McLaren.

2001 – 2002

Ο Raikkonen θα τρέξει για πρώτη φορά στη Μελβούρνη της Αυστραλίας το 2001 για λογαριασμό της Sauber. Είναι αλήθεια πως ο νεαρός Kimi κοιμόταν μισή ώρα πριν την διεξαγωγή του πρώτου του αγώνα στην F1. Εν γένει, ήταν μια σεζόν στην οποία κυριάρχησε η Ferrari και ο Schumacher κερδίζοντας 9 από τα 17 grand prix. Στον αντίποδα ο νεαρός Kimi, εντυπωσίασε στην πρώτη του χρονιά, φτάνοντας συνολικά στους 9 βαθμούς και βοηθώντας μαζί με τον Nick Heidfeld να φέρουν την Sauber στην 4η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Την ίδια χρονιά κάνουν ντεμπούτο μαζί με τον Raikkonen οι Alonso και Montoya, μια φουρνιά μελλοντικών πρωταθλητών.

To 2002 ήταν για μια ακόμη χρονιά ολοκληρωτικής κυριαρχίας της Ferrari, τόσο σε επίπεδο οδηγών, όσο και κατασκευαστών. Χαρακτηριστικά, η Scuderia κατάφερε να επικρατήσει σε 15 από τους 17 αγώνες της σεζόν. O Raikkonen αν και προερχόταν από το περιβάλλον της Sauber (την οποία προμήθευε με κινητήρες η Ferrari) κερδίζει μια θέση στη McLaren με teammate τον David Coulthard. O Iceman χάνει μια μοναδική ευκαιρία για την πρώτη του νίκη στην F1 στο Γαλλικό GP όταν όντας στην πρωτοπορία γλιστράει πατώντας σε λάδια από την Toyota του McNish. Την νίκη πήρε ο Schumacher που εκμεταλλεύτηκε αυτή την ατυχία του Φινλανδού.


H μάχη για τον τίτλο (2003)

Την επόμενη χρονιά ομάδες όπως η McLaren και η Williams εκμεταλλεύονται τις αλλαγές στους κανονισμούς και μικραίνουν την ψαλίδα έναντι της πρωταθλήτριας Ferrari. Στο GP της Μαλαισίας ο Raikkonen παίρνει την πρώτη του νίκη στην F1 και πρώτη με τα χρώματα της McLaren. Ο Ron Dennis είχε δηλώσει πως αυτή η πρώτη νίκη είναι πολύ σημαντική καθώς θα ”ξεκλειδώσει” τον Φινλανδό, ευελπιστώντας πως θα έρθουν ακόμη περισσότερες. Στο αντίποδα ο Schumi έχει κακό ξεκίνημα στη χρονιά με μόλις 9 βαθμούς στους πρώτους 3 αγώνες έναντι 24 βαθμών του Kimi. Ο Iceman θα είναι σταθερός στους περισσότερους αγώνες και παρά τις νίκες του Schumacher παραμένει στην πρωτοπορία του πρωταθλήματος σημειώνοντας αρκετές δεύτερες θέσεις. Η πρώτη νίκη του Γερμανού εκείνη τη χρονιά ήρθε στην Imola. Το πρωινό εκείνης της ημέρας είχε πληροφορηθεί τον θάνατο της μητέρας του. Παρά την απώλεια και την συναισθηματικά φορτισμένη ατμόσφαιρα αγωνίστηκε κανονικά και νίκησε.

Περνώντας προς τα μέσα της σεζόν αγωνιστική άνοδο θα γνωρίσει η ομάδα της BMW-Williams. Νίκες σε Μονακό, Γερμανία, Γαλλία και Nurburgring θα ενισχύσουν τη θέση της βρετανικής ομάδας και κυρίως του Juan Pablo Montoya, που μέχρι ένα σημείο φάνταζε διεκδικητής του τίτλου. Σε ότι έχει να κάνει στην κόντρα Raikkonen – Schumacher θα ήθελα να σταθώ στο Ευρωπαικό GP στο Nurburgring. Προσωπικά, αλλά και για τους περισσότερους ο συγκεκριμένος αγώνας ήταν το σημείο κλειδί που έκρινε εν πολλοίς τον τίτλο εκείνης της χρονιάς.

Ο Raikkonen κάνοντας έναν πολύ καλό γύρο στις κατατακτήριες παίρνει την pole, μια pole εντός έδρας αφού η McLaren είχε κινητήρες Mercedes και αγωνιζόταν επί Γερμανικού εδάφους. Στον αγώνα εκκινεί καλά και αρχίζει να χτίζει ολίγον κατ’ολίγον μια διαφορά ασφαλείας από τους διώκτες του. Την ίδια στιγμή ο Schumacher παλεύει για θέσεις στους βαθμούς πιο πίσω. Όμως ο κινητήρας της Mercedes «παρέδωσε πνεύμα» στον γύρο 25, αναγκάζοντας τον Φινλανδό να εγκαταλείψει. Ήταν ένα αρκετά μεγάλο πλήγμα στο κυνήγι του τίτλου για τον ίδιο, που έβλεπε τον Schumacher να ψαλιδίζει την διαφορά.

 

Στο GP Βρετανίας ο Raikkonen θα πάρει την 3η θέση, μόλις μια μπροστά από τον Schumacher. O Kimi είδε μια ακόμη απώλεια βαθμών στην Γερμανία όταν ενεπλάκη σε ένα ατύχημα στην πρώτη στροφή – +2 για τον Schumacher σε εκείνο τον αγώνα καθώς ήταν μόλις 7ος. Σε αυτό βοήθησε το γεγονός πως το 2003 ήταν η πρώτη χρονιά που πλέον βαθμολογούνταν οι πρώτοι 8 οδηγοί και όχι οι πρώτοι 6 όπως παλιότερα. Το GP Ουγγαρίας θα βρει τον Kimi να είναι στη 2η θέση του βάθρου την στιγμή που ο Schumacher ήταν μόλις 8ος. Μετά από πολύ καιρό ο Φινλανδός καρπώνεται περισσότερους βαθμούς από τον Schumi. Πλέον μόνο 2 βαθμοί χώριζαν τους δυο διεκδικητές.

Ένα από τα στοιχεία που καθόρισαν τις τύχες του πρωταθλήματος από εκείνη τη στιγμή και έπειτα ήταν η διαμάχη των ελαστικών ανάμεσα στις δυο κατασκευάστριες εταιρείες Michelin και Bridgestone. Η Ferrari λίγο πριν από το Ιταλικό GP ανάγκασε την FIA να εξετάσει τα μήκη των ελαστικών καθώς απ’ ότι φαίνεται η Michelin είχε προβάδισμα έχοντας λίγο φαρδύτερο ελαστικό. Έτσι η Michelin έφερε ένα ελαστικό με τελείως νέο σχεδιασμό. Αυτό μείωσε την απόδοση των McLaren και Williams στο κυνήγι τους με τη Ferrari.

Μετά από αυτή την εξέλιξη θα ακολουθήσουν δυο νίκες του Schumacher, μια στην Ιταλία μέσα σε αποθέωση από των tifosi και μια στις ΗΠΑ μετά από έναν χαοτικό αγώνα και με τον Raikkonen να έχει ξεκινήσει από την pole. Εν τέλει ο Φινλανδός κατέληξε 2ος. Μαθηματικά ήταν ακόμη στη διεκδίκηση του τίτλου στον τελευταίο αγώνα στην Ιαπωνία, αλλά ήλπιζε μόνο σε ένα θαύμα αφού ο Schumacher χρειαζόταν μόλις 1 βαθμό για να κλειδώσει τον τίτλο. Ο Michael πήρε την 8η θέση στη Suzuka που του ήταν αρκετή. Την ίδια στιγμή ο Raikkonen ερχόταν 2ος, χάνοντας τον τίτλο για μόλις 2 βαθμούς. Στατιστικά, το 2003 ήταν μια από τις στενότερες μάχες για τον τίτλο όχι μόνο στους οδηγούς, αλλά και στους κατασκευαστές, αφού McLaren και Williams μπορούσαν -μαθηματικά- να πάρουν τον τίτλο μέχρι και τον τελευταίο αγώνα.

2004 – 2006

Όπως είναι φυσικό, ο Raikkonen περίμενε το 2004 με μεγάλες προσδοκίες, πίστευε πως αυτή θα ήταν η χρονιά του. Λογάριαζε όμως χωρίς τον ξενοδόχο. Η MP4-19 αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα αξιοπιστίας και δεν είναι καθόλου ανταγωνιστική. Αντιθέτως, ο Schumacher σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Θα πετύχει 12 νίκες στους πρώτους 13 αγώνες της σεζόν με εξαίρεση μια σύγκρουση με τον Montoya στο τούνελ του Μονακό. Πολύ πιθανόν να είχε και 13/13 ο Γερμανός. O Kimi πασχίζει να βρει βαθμούς και ρυθμό και θα έχει συνολικά 8 εγκαταλείψεις μέσα στη σεζόν.

Στη Μεγάλη Βρετανία η McLaren παρουσιάζει μια Β-spec έκδοση της MP4-19 που ομολογουμένως είναι ταχύτερη και πιο αξιόπιστη. Παίρνει την pole, αλλά εν τέλει έρχεται 2ος μετά από μονομαχία των δυο στα pit stop αλλά και εντός πίστας. Στη Γερμανία η ατυχία χτύπησε και πάλι την πόρτα του Φινλανδού. Έχοντας κάνει μια πολύ καλή εκκίνηση περνάει 1ος και αρχίζει σιγά-σιγά να χτίζει διαφορά από τον Schumacher. Όμως στον γύρο 13 μια αστοχία θα προκαλέσει την κατάρρευση της πίσω πτέρυγας δίνοντας ένα άδοξο τέλος. Στο Βέλγιο ο Raikkonen παίρνει μια ανέλπιστη νίκη για να ξεγελάσει τις εντυπώσεις, σε μια χρονιά που θα ήθελε γρήγορα να ξεχάσει ο Iceman. Την ίδια στιγμή, ο αντίπαλος του έσπαγε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. 7 Παγκόσμιοι τίτλοι δεν είναι και λίγοι εδώ που τα λέμε.

Αλλαγές στους κανονισμούς το 2005 φέρνουν ανακατατάξεις ανάμεσα στην απόδοση των ομάδων. H Ferrari φαίνεται να έχει αποδυναμωθεί. Ομάδες όπως η Renault, η McLaren και η Τoyota ανακάμπτουν και πρωταγωνιστούν στις πρώτες θέσεις. Μετά από ένα νοθρό ξεκίνημα στη σεζόν, η πρώτη νίκη για τον Raikkonen θα έρθει στην Ισπανία. Πλέον ο αντίπαλός του για τον τίτλο δεν ήταν ο Schumi, αλλά ο Alonso. O Kimi οδηγούσε φανταστικά εκείνη τη χρονιά, κατακτώντας 7 νίκες συνολικά που όμως δεν ήταν αρκετές για τον τίτλο. Ο Ισπανός ήταν πολύ σταθερός, εκμεταλλευόταν τα λάθη του Raikkonen και της McLaren, όπως την επιλογή να συνεχίσει στο Nurburgring με το εμπρός δεξιά ελαστικό μαζί με την ανάρτηση έτοιμο να καταρρεύσει, κάτι που αποδείχθηκε μοιραίο. Από την μεριά του ο Scumacher θα κλείσει 3ος το πρωτάθλημα με μόλις 5 βάθρα και μια άνευ ουσίας νίκη στις ΗΠΑ σε έναν αγώνα 6 μονοθεσίων.

Το 2006 η McLaren είναι δυνατή όχι τόσο πολύ όμως όσο οι Renault και Ferrari. Το μονοθέσιο θα του δώσει τη δυνατότητα να πάρει την pole σε αρκετές περιπτώσεις. Αυτό όμως δεν μεταφράστηκε ποτέ σε νίκη μέσα στη χρονιά. Ο Γερμανός της Ferrari πήγαινε καθ’ οδόν για τον 8ο τίτλο του, με βασικό του αντίπαλο τον Fernando Alonso. Το 8ο δεν θα γίνει ποτέ πραγματικότητα όταν ο κινητήρας της Ferrari έσπασε στην Ιαπωνία.* Στον τελευταίο αγώνα του με την Ferari ο Schumacher προσπερνά στην στροφή εκκίνησης-τερματισμού στο Interlagos τον Raikkonen, μια μάχη για την 4η θέση, μια μάχη δυο εξαιρετικών οδηγών. Με την (προσωρινή) απόσυρση του Γερμανού από τις πίστες την θέση του στη Scuderia παίρνει ο Iceman. O τελευταίος ψάχνει απεγνωσμένα τον παγκόσμιο τίτλο.

*Μπορείτε να διαβάσετε το αφιέρωμα στην κόντρα ανάμεσα σε Schumacher και Alonso εδώ.

2007 – 2011

Ό,τι δεν κατάφερε επί 5 σεζόν με την McLaren ο Raikkonen θα το καταφέρει στην 1η του με τη Ferrari. Στέφεται Παγκόσμιος Πρωταθλητής κυριολεκτικά στο νήμα στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στη Βραζιλία και μόλις έναν βαθμό διαφορά από τους δυο οδηγούς της McLaren, Alonso και Hamilton. O Schumacher έχει πλέον ρόλο αγωνιστικού συμβούλου στην Scuderia. Την μετέπειτα χρονιά θα φανεί πως ο Massa πλέον πηγαίνει για τον τίτλο. Θα χαθεί όμως σε ένα ακόμη δραματικό φινάλε στη Βραζιλία και με τον νεαρό Hamilton να γίνεται ο νεότερος (τότε) πρωταθλητής στην ιστορία του αθλήματος.

Στο τέλος του 2009 ο Raikkonen ανακοινώνει πως θα αφήσει την Formula 1 και θα ασχοληθεί με το WRC. Όπως και να το δούμε εκείνη δεν ήταν και η καλύτερη χρονιά τόσο για τον ίδιο όσο και για την Ιταλική ομάδα. Στα highlights η νίκη του στο Spa μετά από μονομαχία με την Force India του Giancarlo Fisichella. Τις επόμενες δυο χρονιές ’10 και ’11 θα έχουμε την επιστροφή του Schumacher στην F1 με την ομάδα της Mercedes. Όχι και τόσο εντυπωσιακές πρώτες χρονιές για τον Γερμανό, που στο τέλος του 2011 θα καλωσόριζε τον Kimi και πάλι στις πίστες. Ο Φινλανδός είχε ανακοινώσει πως θα επέστρεφε το 2012 για λογαριασμό της Lotus Renault.

Το κύκνειο άσμα (2012)

Αυτή τη χρονιά θα βρεθούν και πάλι αντιμέτωποι μέσα στις πίστες, αυτοί τη φορά σε τελείως διαφορετικές ομάδες, σε καινούρια νερά και για τους δυο. Στο Spa ο Φινλανδός θα επιχειρήσει ένα προσπέρασμα με πολλά κότσια. Μπαίνει από την εσωτερική του Schumcher και τον προσπερνάει με μεγάλη ταχύτητα ανεβαίνοντας την Eau Rouge. Μια μονομαχία που θύμιζε πολύ κάτι από τα παλιά. Η κλάση και των δυο είναι αδιαμφισβήτητη. Μια αρκετά επιτυχημένη χρονιά για τον Φινλανδό και 3η θέση στους οδηγούς, κάτι που θα βοηθήσει την Lotus αρκετά στο πρωτάθλημα έτσι ώστε να πλασαριστεί 4η στους κατασκευαστές. Αποκορύφωμα της σεζόν η νίκη του Iceman στο Άμπου Ντάμπι και το καλτ πλέον team radio ”Leave me alone, I know what I’m doing”. Μετά το 2012 ο Schumacher θα εγκαταλείψει οριστικά τις πίστες με τον Kimi να πηγαίνει στη Ferrari ;όπου και παραμένει μέχρι και σήμερα.

Η κόντρα των δυο έδωσε ένα ξεχωριστό χρώμα στις αρχές τις προηγούμενης δεκαετίας. Ο Iceman ήταν από τους λίγους που αντιμετώπισε στα ίσα τον Schumi σε μια περίοδο όπου ήταν παντοδύναμος. Αμφότεροι αποτελούν οδηγούς με μεγάλη κλάση, οδηγούς πρώτης γραμμής, που μας έκαναν να αγαπήσουμε το άθλημα απλά και μόνο επειδή ήταν οι καλύτεροι σε αυτό που έκαναν – να οδηγούν πάντα στο όριο.

 

Η καριέρα των δυο σε αριθμούς:

 Οδηγός Τίτλοι Νίκες Βάθρα Pole Position Ταχύτεροι Γύροι
Kimi Raikkonen 1 (2007) 20 84 16 44
Michael Schumacher 7 (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004) 91 155 68 77

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Στόχος της Force India να περάσει τη Red Bull

Next Article

Σωστή επιλογή η Honda για την Sauber, σύμφωνα με τον Ericsson

Related Posts