Όταν ακούς τις λέξεις «Group B», το μυαλό σου πάει κατευθείαν στο Audi Quattro. Οπότε, τι καλύτερο ξεκίνημα στη νέα στήλη του TotalRacing.gr «WRC Group B Era» από ένα αφιέρωμα στο θρυλικό αυτό αυτοκίνητο;
Quattro A1 και A2:
Το αυθεντικό Audi Quattro έκανε την εμφάνιση του το 1980, στην αρχή σαν αυτοκίνητο εξέλιξης, με τον πρώτο του αγώνα να είναι στο Janner Rally στην Αυστρία. Βασιζόταν στο Quattro παραγωγής (σε αντίθεση με το αντίστοιχο Group B), με τον κινητήρα του να έχει ισχύ περίπου 300 ίππων. Το 1981, η Michele Mouton έγινε η πρώτη γυναίκα που κέρδισε σε γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rally, στο τιμόνι ενός Audi Quattro. Τα επόμενα τρία χρόνια, η Audi θα παρουσίαζε την εξέλιξη των A1 και Α2 του Quattro, ως απάντηση στους νέους κανονισμούς του Group B, αυξάνοντας την δύναμη του turbo πεντακύλινδρου εν σειρά κινητήρα στα 350 άλογα.
Το Audi Quattro A1 έκανε το ντεμπούτο του το 1981 στον εναρκτήριο αγώνα της σεζόν στο Monte Carlo, και πήρε την νίκη στο Rally Σουηδίας και στο Rally Πορτογαλίας στα χέρια του Hannu Mikkola. Στα χέρια των Hannu Mikkola, Stig Blomqvist και Walter Rohl, η εξέλιξη του Α2 κέρδισε συνολικά οχτώ αγώνες, τρεις το 1983 και πέντε το 1984.
https://youtu.be/JCBWtLwYiwk
Sport Quattro:
Το Audi Sport Quattro S1 ήταν στο πρόγραμμα Quattro για να πάρει την ομολογκασιόν για το Group B το 1984, και πωλήθηκε σαν αυτοκίνητο παραγωγής σε περιορισμένες μονάδες. Είχε έναν αλουμινένιο, 2133 κ.εκ 20v DOHC κινητήρα, λίγο μικρότερο από αυτόν του Audi Quattro. Στην έκδοση δρόμου, ο κινητήρας είχε ισχύ 306 ίππων με τα αγωνιστικά να έχουν περίπου 450 άλογα.
Το αμάξωμα ήταν από ανθρακόνημα μαζί με κέβλαρ, και είχε πιο φαρδιούς θόλους, μεγαλύτερους τροχούς, και πιο απότομο παρμπρίζ, που το είχε ζητήσει η ομάδα της Audi Sports για να μειωθούν οι αντανακλάσεις και να αυξηθεί η ορατότητα. Επίσης, είχε κοντύτερο μεταξόνιο κατά 320mm.
Εκτός από το WRC, το Sports Quattro κέρδισε το 1985 στην ανάβαση Pikes Peak με την Michele Mouton στο τιμόνι, κάνοντας χρόνο ρεκόρ. Ακόμα 224 τέτοια «κοντά» αυτοκίνητα βγήκαν στην παραγωγή, και ήταν προς πώληση με τιμή 203.850 Γερμανικά Μάρκα.
Sports Quattro S1 E2:
Το Audi Sports Quattro S1 E2 παρουσιάστηκε στο 1985 σαν αναβάθμιση του Audi Sports Quattro. Το αυτοκίνητο φορούσε έναν κινητήρα πεντακύλινδρο εν σειρά με χωρητικότητα 2.110 κ.εκ. και παρήγαγε επίσημα 480 άλογα. Ωστόσο, στο turbo υπήρχε ένα σύστημα που επανακυκλοφορούσε τον αέρα, με στόχο να κρατάει τις στροφές του ψηλά όταν ο οδηγός έπαιρνε το πόδι του από το γκάζι. Αυτό επέτρεπε στον κινητήρα να έχει πλήρη δύναμη αμέσως μόλις ο οδηγός πατούσε το γκάζι, μειώνοντας το turbo lag. Αυτό αύξανε την πραγματική δύναμη να είναι στα 510 άλογα στις 8.000 στροφές/λεπτό!
Επιπλέον, μαζί με την ανεβασμένη ιπποδύναμη, τα αεροδυναμικά έγιναν πιο «άγρια», με μεγαλύτερα φτερά και αεροτομές εμπρός και πίσω, αυξάνοντας την κάθετη δύναμη. Το βάρος μειώθηκε στα 1090 κιλά, με τα 0-100 να γίνονται σε 3.1 δευτερόλεπτα. Μάλιστα, μερικά από τα αυτοκίνητα να έχουν κιβώτιο ταχυτήτων power-shift, κάτι σαν το τωρινό DSG.
Παρόλα αυτά, κατάφερε να πάρει μόνο μία νίκη, με τον Walter Rohl στο Rally San Remo το 1985. Αυτή η βελτίωση του S1 θα γινόταν το τελευταίο αυτοκίνητο που θα έβαζε η Audi στο Group B, αφού η ομάδα αποσύρθηκε το 1986 μετά το Rally Πορτογαλίας. Τα τελευταία αυτοκίνητα που βγήκαν από το εργοστάσιο το 1986 είχαν απόδοση 600 αλόγων. Το 1987 το αυτοκίνητο κέρδισε στο Pikes Peak με τον Walter Rohl.
Βέβαια, κάποιοι μηχανικοί της Audi ετοίμαζαν κρυφά ένα αμάξι που θα χτυπούσε τον ανταγωνισμό, αλλά θα αναφερθούμε σε αυτό σε άλλο αφιέρωμα.
Το μόνο σίγουρο είναι πως, ακόμα και με τις λιγοστές του επιτυχίες, το Quattro σε κάθε του μορφή ήταν ένα μηχανολογικό αριστούργημα, με τεράστιες επιδόσεις και έναν ήχο που ακόμα και σήμερα προκαλεί ρίγος.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify