Γιορτή του μηχανοκίνητου αθλητισμού

Το περίφημο άλμα Fafe Jump και η DS3 του Loeb συναντιούνται για πρώτη φορά.

Μόνο έτσι μπορεί να χαρακτηρίσει κανείς το WRC Fafe Rally Sprint. Οι Πορτογάλοι διοργάνωσαν ένα πραγματικά μοναδικό event, δίνοντας την ευκαιρία στους οδηγούς να δοκιμάσουν τα αυτοκίνητά τους πριν το ράλυ και στους θεατές που δεν θα έχουν την ευκαιρία να πάνε στη Φάρο να δουν από κοντά τους καλύτερους οδηγούς ράλυ στον κόσμο.

Από τα σχόλια των οδηγών στο τέλος φάνηκε πόσο ενθουσιασμένοι ήταν όλοι. Η παρουσία του κόσμου στην μήκους 6.3 χιλιομέτρων ειδική ήταν βροντερή, μιας και συγκεντρώθηκαν περισσότεροι από 100.000 θεατές! Τελικός νικητής ήταν ο Petter Solberg, ο οποίος νίκησε τον Sebastian Loeb για μόλις 2 εκατοστά του δευτερολέπτου! Ο Νορβηγός στο τέλος κατέπληξε τον κόσμο, όταν για μια ακόμα φορά ανέβηκε στο Fiesta του πανηγυρίζοντας έξαλλα. ΄΄ Επιτεθήκαμε έντονα στην ειδική και το συναίσθημα της νίκης είναι απίστευτο. Είμαι πολύ χαρούμενος και ελπίζω ότι μπορούμε να συνεχίσουμε έτσι και στο ράλυ. Το πρώτο βήμα έχει γίνει και τώρα μένει μαζί με τον Jari Matti να τους περάσουμε και στο ράλυ Πορτογαλίας.΄΄ Ο Petter συνέχισε ΄΄ Τι απίστευτη ειδική! Υπήρχαν κάποια δύσκολα και επικίνδυνα άλματα, που όμως προσθέτουν ακόμα περισσότερο στον χαρακτήρα της ειδικής. Η νίκη ήταν ομαδική υπόθεση, για μένα, τον Jari Matti και όλα τα παιδιά που έκαναν πάλι εξαιρετική δουλειά στο αυτοκίνητο.΄΄

Ο Latvala ήταν γρηγορότερος του Solberg στο πρώτο πέρασμα, όμως ο Νορβηγός πέρασε μπροστά στο δεύτερο κι έτσι είχε την ευκαιρία να πάρει αυτός μέρος στο τελευταίο. Αντίστοιχα ο Sebastian Loeb αντιπροσώπευσε την Citroen, όμως περιορίστηκε στην δεύτερη θέση πίσω από τον οδηγό της Ford, με τον Dani Sordo να φέρνει το Mini JCW του στην τρίτη. Τέταρτος ήταν ο ενθουσιασμένος από τους θεατές Nasser Al-Attiyah, ακολουθούμενος από τον εντυπωσιακό στα άλματα Ott Tanak και τον τοπικό ήρωα, Armindo Araujo με το εργοστασιακό Mini.  Οι οδηγοί πρόσφεραν απλόχερα θέαμα και πλαγιολισθήσεις, με αποκορύφωμα τα donuts του Mikko Hirvonen, όπως είχε κάνει ο Gilles Panizzi στην Καταλωνία το 2002.  Το μόνο σίγουρο είναι η προσπάθεια των Πορτογάλων άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις και ελπίζουμε να βρει μιμητές και στη χώρα μας.

O Markku Alen αγαπήθηκε όσο λίγοι από τους Πορτογάλους θεατές για τα θεαματικά περάσματά του.

Μια άλλη πολύ θετική ενέργεια των διοργανωτών του ράλυ Πορτογαλίας είναι η επίτιμη πρόσκληση στον θρύλο του WRC, Marrku Alen, να παρεβρεθεί στον αγώνα. Ο Φιλανδός κέρδισε το πρώτο του ράλυ στο παγκόσμιο πρωτάθλημα στον συγκεκριμένο αγώνα το 1975 στο τιμόνι ενός Fiat 124 Abarth και μετά από μεγάλη μάχη με τον συμπατριώτη του Hannu Mikkola. Επιπλέον είναι μέχρι σήμερα ο πολυνίκης οδηγός στις πορτογαλικές ειδικές, έχοντας επικρατήσει 5 φορές από το 1975 ως το 1987. ΄΄Δεν θυμάμαι και πολλά από εκείνον τον αγώνα, έχει περάσει τόσος πολύς καιρός από τότε, αλλά θυμάμαι ξεκάθαρα τα συναισθήματά μου μετά τον αγώνα. Το Fiat δεν ήταν ανταγωνιστικό κι έτσι αναγκαζόμουν να πιέζω στο όριο συνέχεια (ή maximum attack όπως είχε πει ο ίδιος κάποια χρόνια μετά) και ο Hannu έκανε το ίδιο. Ένοιωθα ενθουσιασμό και άγχος την ίδια στιγμή. Και οι δύο κερδίζαμε πολύ πιο δυνατά αυτοκίνητα. Το ράλυ τότε ήταν πολύ μεγάλο, με ειδικής σε χώμα και άσφαλτο, όμως την τελευταία μέρα ήξερα ότι θα νικούσα. Πάντα αγαπούσα αυτόν τον αγώνα, για τις υπέροχες ειδικές του και την μοναδική ατμόσφαιρα από τους θεατές. Και νομίζω πως αυτό δεν έχει αλλάξει καθόλου από τότε.΄΄

Γιώργος Σαλτίδης

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Previous Article

Perez: «Το λάθος μου μας κόστισε τη νίκη»

Next Article

Pitbabes από το Grand Prix Μαλαισίας

Related Posts