Η στρατηγική από ότι φαίνεται θα παίξει πολύ σημαντικό ρόλο στο ράλυ Πορτογαλίας. Οι διοργανωτές προβλημάτισαν τις ομάδες όταν ανακοίνωσαν πως η πρώτη μέρα θα αποτελείται από 3 νυχτερινές ειδικές αφού η επιλογή της σωστής σειράς εκκίνησης είναι απόφαση με ρίσκο. Η σκόνη όπως είδαμε και πέρσι στο Ακρόπολις μπορεί να είναι πολύ μεγάλο πρόβλημα για όσους εκκινούν πίσω αφού περιορίζει την ορατότητα. Γι αυτό το λόγο οι Πορτογάλοι αποφάσισαν να ‘’ποτίσουν’’ τις ειδικές αυτές, αφού δεν υπήρχε πολλή βροχή τελευταία στην περιοχή και το πρόβλημα θα γινόταν ακόμα μεγαλύτερο.
Σήμερα ουσιαστικά ξεκίνησε και ο αγώνας. Στην κατατακτήρια ειδική τα Ford επιβεβαίωσαν για άλλη μια φορά την ταχύτητά τους, με τον Jari Matti Latvala να γράφει τον ταχύτερο χρόνο στην ειδική των4.9 χιλιομέτρωνκαι τον team mate του, Petter Solberg να είναι δεύτερος, 1.7 δευτερόλεπτα πίσω. Τρίτος ακολούθησε ο Φιλανδός Mikko Hirvonen, που σε δηλώσεις του πριν τον αγώνα ξεκαθάρισε ότι στόχος του είναι να νικήσει τον Loeb και όχι να παίξει το ρόλο του δεύτερου οδηγού στην Citroen. O οχτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής έγραψε τον τέταρτο χρόνο, λιγότερο από μισό δέκατο πιο αργός από τον Hirvonen. Στη μάχη των οδηγών της M-Sport o Ott Tanak κατατάχθηκε μπροστά από τον Novikov, στην πέμπτη και έκτη θέση αντίστοιχα. Ο Sordo ήταν έβδομος στο ντεμπούτο του νέου Mini JCW WRC και οι Ketomaa, Ostberg και Neuville συμπλήρωσαν τη δεκάδα.
Οι επιλογές για τη σειρά εκκίνησης, όμως, ήταν αυτές που έκλεψαν την παράσταση σήμερα. Η ομάδα της Ford προτίμησε τις τελευταίες θέσεις στη σειρά εκκίνησης, με τον Ostberg 14ο, τον Novikov 15ο, τον Solberg 16ο και τον Latvala 17ο. ΄΄Ποντάρουμε περισσότερο στο καθάρισμα των ειδικών. Οι διοργανωτές μας υποσχέθηκαν ότι δεν θα υπάρχει πρόβλημα με τη σκόνη και το πιστεύουμε αυτό. Στην ομάδα θεωρούν ότι αξίζει το ρίσκο αφού μπορούμε να κερδίσουμε περισσότερο από το καθάρισμα από ότι θα χάσουμε αν υπάρχει σκόνη.΄΄επισήμανε ο Latvala μετά την επιλογή των θέσεων από τους οδηγούς. Αντίθετα οι Γάλλοι της Citroen επέλεξαν να ανοίγουν τις ειδικές, με τον Hirvonen 1ο και τον Loeb 2ο. Η επιλογή των Βρετανών φαίνεται να κρύβει μεγαλύτερο ρίσκο, λόγω της σκόνης, όμως μπορεί αν οι συνθήκες τους βοηθήσουν να κάνει τη διαφορά. Μέχρι τώρα μπορούμε να πούμε ότι η θέση του Mikko Hirvonen είναι η πιο σίγουρη. ΄΄Ίσως να υπάρχει σκόνη, ίσως όχι. Ακόμη κι αν βρέξει ή αν οι συνθήκες είναι ξερές η πρώτη θέση στην εκκίνηση είναι η ιδανική επιλογή. Το καθάρισμα μπορεί να μας κοστίσει σε χρόνο, όμως οι ειδικές είναι μικρές κάτι που σημαίνει ότι ο χρόνος που θα χάσουμε θα μπορέσει να αναπληρωθεί. Είμαι αισιόδοξος για την εξέλιξη του αγώνα και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πού είμαστε σε σύγκριση με την Ford. Το συζητήσαμε συνολικά με την ομάδα και όπως βλέπετε ο Seb διάλεξε την δεύτερη θέση στην εκκίνηση.΄΄ είπε ο Hirvonen. Ο Solberg έμοιαζε κάπως προβληματισμένος για τη λύση που βρήκαν οι διοργανωτές για την σκόνη. ΄΄Δεν είμαι σίγουρος αν αυτή είναι η καλύτερη επιλογή. Ίσως υπάρχουν προβλήματα για όσους εκκινούν μπροστά αν δεν έχει ξεραθεί το νερό. Μπορεί να ήταν καλύτερα αν απλά έκαναν μεγαλύτερα τα κενά μεταξύ των αυτοκινήτων.΄΄
Ο Mads Ostberg δήλωσε εντυπωσιασμένος από την επίδοση του Latvala. ΄΄Ποτέ δε θα μπορούσα να είχα γράψει τέτοιο χρόνο!΄΄. Ο Φιλανδός είπε πως οδήγησε όσο στρωτά μπορούσε στο πιο τεχνικό κομμάτι και σε όλη την ειδική δεν έκοψε καθόλου το ρυθμό του. Το αυτοκίνητο ήταν τέλειο όπως είπε ο ίδιος.
Προβλήματα στην κατατακτήρια ειδική είχαν οι Paulo Nobre και Nasser Al Attiyah. Ο Βραζιλιάνος τουμπάρισε το Mini του ενώ ο οδηγός από το Κατάρ είχε ένα τετ-α-κε που του κόστισε περίπου 15 δευτερόλεπτα, με αποτέλεσμα να γράψει τον πιο αργό χρόνο.
Το βράδυ της Πέμπτης λοιπόν θα φανεί ποιος έκανε την καλύτερη επιλογή.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify