(η φωτογραφία αποτελεί σχέδιο της Camille de Bastiani για το Motorsport.com)
Την απόφαση των Porsche κι Audi να προσπαθήσουν την είσοδό τους στην Formula 1 το 2026, εξέφρασε ο CEO του γονικού Volkswagen Group, Herbert Diess σε εκπομπή του γερμανικού brand στο YouTube.
Η φημολογούμενη είσοδος των Porsche κι Audi ως κατασκευαστές στην Formula 1 αρχίζει σιγά-σιγά να παίρνει σάρκα κι οστά, με τον Herbert Diess, τον CEO του Volkswagen Group, που αποτελεί την γονική εταιρεία των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών, να δηλώνει πως έχει ληφθεί η απόφαση και για τις δύο εταιρείες να ξεκινήσουν την προεργασία τους για πιθανή είσοδο στην Formula 1 με την εφαρμογή των νέων κανονισμών το 2026.
Πιο συγκεκριμένα, μιλώντας σε μία ειδική εκπομπή του Volkswagen Group, η οποία μεταδόθηκε στο γερμανικό YouTube, ο Diess προχώρησε σε μία σειρά δηλώσεων αναφορικά με το ζήτημα, στις οποίες σχολίασε πως η αλλαγή των κανονισμών αποτελεί την μεγαλύτερη κι ίσως την μοναδική ευκαιρία του Group να μπει στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Με τις αλλαγές των κανονισμών σε κλίμακα μονάδων ισχύος να είναι σπάνιες, οι νέοι κανονισμοί, σύμφωνα με τον Diess, αποτελούν μία ξεχωριστή ευκαιρία για τις δύο εταιρείες του ομίλου του. Σε συνδυασμό με την αύξηση του ενδιαφέροντος του παγκόσμιου κοινού για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1, το ενδιαφέρον πέρα από αγωνιστικό φαίνεται να είναι και οικονομικό για το brand.
Αναλυτικά ο Diess δήλωσε: «Η Formula 1 αναπτύσσεται με πολύ θετικό ρυθμό παγκοσμίως. Το μάρκετινγκ, σε συνδυασμό με το Netflix έχει οδηγήσει σε εκτόξευση του κοινού ειδικά στις ΗΠΑ, αλλά και στην Ασία, καθώς και στα νεανικά κοινά. Σε σχέση με άλλα μεγάλα αθλητικά γεγονότα, η Formula 1 είναι η μόνη διοργάνωση από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό που διαφέρει τόσο.
«Εάν πρέπει να ασχοληθείς με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, πρέπει να ασχοληθείς με την Formula 1, όπου το αντίκτυπο είναι μεγαλύτερο. Όμως δεν μπορείς να μπεις στην Formula 1, εφόσον δεν υπάρχει το κατάλληλο παράθυρο τεχνολογίας, δηλαδή μία αλλαγή κανονισμών, όπου όλοι ξεκινούν από την ίδια αφετηρία.
Κάθε σεζόν κερδίζεις ένα δευτερόλεπτο στον γύρο, οπότε χρειάζεται να περάσουν πέντε ή δέκα χρόνια για να φτάσεις τους πρωτοπόρους, οπότε αυτό μπορεί να γίνει πιο δραστικά μέσω μίας αλλαγής κανονισμού. Αυτό έρχεται τώρα με τους νέους κανονισμούς του 2026, όπου οι κινητήρες θα είναι διαφορετικοί, με ηλεκτρική ενέργεια, με συνθετικά καύσιμα και λοιπές αλλαγές. Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να φτιάξουμε έναν νέο κινητήρα, το οποίο διαρκεί τρία ή τέσσερα χρόνια.
Έπρεπε λοιπόν να αποφασίσουμε τώρα για την είσοδο στη Formula 1 γιατί αλλιώς δεν θα μπορούσαμε να μπούμε για άλλα δέκα χρόνια. Έτσι οι δύο premium εταιρείες μας πιστεύουν ότι είναι το κατάλληλο βήμα και το έχουν θέσει ως βασικό στόχο.»
Παρόλα αυτά, ο Diess σχολίασε πως η απόφαση των δύο εταιρειών ήρθε με αρκετές αντιδράσεις μέσα στο VW Group, καθώς είναι ακόμη αμφίβολη η ταύτιση της Formula 1 με τις ριζικές αλλαγές που υπάρχουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες και την αναμενόμενη πορεία τους προς την ηλεκτροκίνηση των συμβατικών οχημάτων που παράγουν. Χαρακτηριστικά δήλωσε:
«Η συζήτηση στο Συμβούλιο δεν ήταν ξεκάθαρη προς τη συμφωνία. Σίγουρα έχουμε άλλους στρατηγικούς στόχους που δεν έχουν να κάνουν αναγκαστικά με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Όμως τα αυτοκίνητά μας πρέπει να είναι τεχνικά εξελιγμένα, πρέπει να εξετάσουμε την αυτόνομη οδήγηση, να έχουμε νέες τεχνολογίες, νέες μπαταρίες. Έχουμε πολλά να κάνουμε και δεν χρειαζόμαστε απαραίτητα να μπούμε στην Formula 1.
«Όμως οι άνθρωποι των δύο εταιρειών μας λένε ότι η Formula 1 είναι ο πιο σημαντικός μοχλός για να ενισχυθεί η αξία τους και να μπορέσουμε να ανεβάσουμε κάπως τις τιμές των οχημάτων. Και φυσικά για να δείξουμε στον ανταγωνισμό πως έχουμε ανώτερη τεχνολογία, αναφορικά με την Audi.
«Για αυτό τον λόγο το Διοικητικό Συμβούλιο και το Ελεγκτικό Συμβούλιο του ομίλου ψήφισαν θετικά. Η Audi θα πρέπει να αποφασίσει τους τρόπους και την ομάδα με την οποία θα εισέλθει στην Formula 1. Όμως αμφότερες έχουν ξεκινήσει να εξελίσσουν τους κινητήρες τους.»
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify